Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Broer vermoordde zus uit eerwraak

Pagina's : [1] 2 3 4 5

Hoessein28
15-04-2005, 17:28

Broer vermoordde zus uit eerwraak ARNHEM - Justitie verdenkt een 21-jarige man van Iraaks-Koerdische afkomst uit Culemborg ervan dat hij zijn zus uit eerwraak heeft vermoord. Dat bleek vrijdag tijdens een zogeheten pro forma-zitting tegen de man. Hij wordt momenteel onderzocht in het Pieter Baan Centrum (PBC) te Utrecht en op verzoek van de rechtbank zal het PBC tevens onderzoeken of de culturele achtergrond van de man een rol heeft gespeeld bij de moord. Ook wil de rechtbank een eerwraakdeskundige horen. Verder wil de rechtbank een tante en tevens pleegmoeder van de vermoorde vrouw ondervragen om zo te achterhalen of de moord soms is gepleegd in opdracht van familie uit Irak. De pleegmoeder zou inmiddels uit angst voor een nieuwe eerwraak zijn ondergedoken. De familie in Irak zou het haar kwalijk nemen dat zij de 18-jarige verwesterde vrouw te veel haar gang heeft laten gaan. De zus was een niet-belijdende moslim. Zij was ongehuwd en uit een relatie met een niet-moslim was op oudejaarsdag 2004 een dochter geboren. Vijftien dagen later werd de vrouw gedood. Haar westerse levensstijl zou haar familie niet zijn welgevallen. De broer, die als asielzoeker in Nederland verbleef, zou zijn zus geregeld hebben bedreigd. In november heeft de zus daarvan aangifte gedaan bij de politie. De advocaat van de verdachte, H. van der Linden, vroeg de rechtbank te onderzoeken wat de politie met deze aangifte heeft gedaan. Bron : http://www.telegraaf.nl/binnenland/19967361/Broer_vermoordde_zus_uit_eerwraak.html De eer van de familie die niet eens hier woont . Oftewel de tentakels van de familie rijken erg ver. De invloed ven de familie gaat blijkbaar zo ver dat een broer in staat is zijn eigen zus te vermoorden. Zijn er mensen die dit begrijpen .?

RitaMaria
15-04-2005, 17:31
Eerlijk gezegd, ik wil dit niet begrijpen.

grendel
15-04-2005, 17:44
Eerlijk gezegd, ik wil dit niet begrijpen. Je moet eens wat Italiaanse maffia-films huren :o ;)

trans
15-04-2005, 17:52
Je moet eens wat Italiaanse maffia-films huren :o ;) En dan, begrijpen wij het? Nou ik zal zoiets nooit begrijpen,is niet normaal :jammer:

crusader-999
15-04-2005, 17:52

Eerlijk gezegd, ik wil dit niet begrijpen. Is ook niet te begrijpen. Wat speelt er in die hoofden om ? Kan je je inderdaad niets bij voorstellen. Triest, een hele familie is op deze wijze volkomen ontwricht.

crusader-999
15-04-2005, 17:55
Je moet eens wat Italiaanse maffia-films huren :o ;) Het blijkt maar weer dat het echte leven toch wat anders is dan de hollywood voorstelling. Overigens vind ik je posting niet echt passend. Maar ja wie ben ik ??

grendel
15-04-2005, 17:57
En dan, begrijpen wij het? Nou ik zal zoiets nooit begrijpen,is niet normaal :jammer: Maar jij bent ook geen Italiaanse maffioso die vergiftigd is met het bewaren van de familie-eer, desnoods met moord :jammer: Dit zogenaamd in stand houden van de familie-eer is helaas nog niet uitgestorven binnen vele familie-clans zoals in het aangehaalde artikel.

grendel
15-04-2005, 18:00
Het blijkt maar weer dat het echte leven toch wat anders is dan de hollywood voorstelling. Overigens vind ik je posting niet echt passend. Maar ja wie ben ik ?? Dat heeft niks met Hollywood te maken. Je kan ook boekenkasten vol met literatuur vinden over dit onderwerp in de bibliotheek. De Italiaanse maffia is maar een voorbeeld. 1 van de vele voorbeelden.

trans
15-04-2005, 18:01
Maar jij bent ook geen Italiaanse maffioso die vergiftigd is met het bewaren van de familie-eer, desnoods met moord :jammer: Dit zogenaamd in stand houden van de familie-eer is helaas nog niet uitgestorven binnen vele familie-clans zoals in het aangehaalde artikel. Nee dat klopt ben niet italiaans. Maar kan eerwraak niet begrijpen,een familielid vermoorden ik moet er niet aandenken zeg :confused:

mohammedALI
15-04-2005, 18:04
Broer vermoordde zus uit eerwraak ARNHEM - Justitie verdenkt een 21-jarige man van Iraaks-Koerdische afkomst uit Culemborg ervan dat hij zijn zus uit eerwraak heeft vermoord. Dat bleek vrijdag tijdens een zogeheten pro forma-zitting tegen de man. Hij wordt momenteel onderzocht in het Pieter Baan Centrum (PBC) te Utrecht en op verzoek van de rechtbank zal het PBC tevens onderzoeken of de culturele achtergrond van de man een rol heeft gespeeld bij de moord. Ook wil de rechtbank een eerwraakdeskundige horen. Verder wil de rechtbank een tante en tevens pleegmoeder van de vermoorde vrouw ondervragen om zo te achterhalen of de moord soms is gepleegd in opdracht van familie uit Irak. De pleegmoeder zou inmiddels uit angst voor een nieuwe eerwraak zijn ondergedoken. De familie in Irak zou het haar kwalijk nemen dat zij de 18-jarige verwesterde vrouw te veel haar gang heeft laten gaan. De zus was een niet-belijdende moslim. Zij was ongehuwd en uit een relatie met een niet-moslim was op oudejaarsdag 2004 een dochter geboren. Vijftien dagen later werd de vrouw gedood. Haar westerse levensstijl zou haar familie niet zijn welgevallen. De broer, die als asielzoeker in Nederland verbleef, zou zijn zus geregeld hebben bedreigd. In november heeft de zus daarvan aangifte gedaan bij de politie. De advocaat van de verdachte, H. van der Linden, vroeg de rechtbank te onderzoeken wat de politie met deze aangifte heeft gedaan. Bron : http://www.telegraaf.nl/binnenland/19967361/Broer_vermoordde_zus_uit_eerwraak.html De eer van de familie die niet eens hier woont . Oftewel de tentakels van de familie rijken erg ver. De invloed ven de familie gaat blijkbaar zo ver dat een broer in staat is zijn eigen zus te vermoorden. Zijn er mensen die dit begrijpen .? Politie ook veel te laks . In mijn kennisenkring heeft zich een gelijk geval voor gedaan alleen is die vrouw ternouwernood aan de dood onsnapt. ( wel met doorgesneden keel overigens ) Haar man was hier zelfs illegaal maar mocht toch blijven ondank herhaaldelijke dreigementen. politie moet asielzoekers die dergelijke zware vergrijpen plegen zonder enig pardon direct uitzetten . Nu is het te laat . Het meisje is dood. Ik vind niet dat de rechtbank rekening moet houden met de achtergronden van de dader maar het juist verzwarend moet laten gelden want dit is absoluut met voorbedachte raade.

grendel
15-04-2005, 18:06
Nee dat klopt ben niet italiaans. Maar kan eerwraak niet begrijpen,een familielid vermoorden ik moet er niet aandenken zeg :confused: Nee, moi aussi, daarvoor vinden wij het leven te heilig en wij nemen geen plaats in de zetel van de Allerhoogste ;)

trans
15-04-2005, 18:07
Nee, moi aussi, daarvoor vinden wij het leven te heilig en wij nemen geen plaats in de zetel van de Allerhoogste ;) Zo is dat :)

a.damse
15-04-2005, 18:07
Nee dat klopt ben niet italiaans. Maar kan eerwraak niet begrijpen,een familielid vermoorden ik moet er niet aandenken zeg :confused: Als vrouw van een Italiaan begrijp ik de tragedie die soms achter een eerwraak schuil kan gaan wel enigszins. Dat betekent natuurlijk niet dat ik het er mee eens ben. Gelukkig keuren nagenoeg alle Italianen het ook af inmiddels.

trans
15-04-2005, 18:12
Als vrouw van een Italiaan begrijp ik de tragedie die soms achter een eerwraak schuil kan gaan wel enigszins. Dat betekent natuurlijk niet dat ik het er mee eens ben. Gelukkig keuren nagenoeg alle Italianen het ook af inmiddels. Gelukkig,en nou maar hopen dat andere bevolkingsgroepen dit ook afschaffen ;)

mohammedALI
15-04-2005, 18:13

Als vrouw van een Italiaan begrijp ik de tragedie die soms achter een eerwraak schuil kan gaan wel enigszins. . Ik snap niet dat je het kan begrijpen , ook al ben je het er niet mee eens . Ik vind het zwaar ziek en fucking laf . Bovendien tegen de Islam.

Pagina's : [1] 2 3 4 5