Bekijk volle/desktop versie : cadeautje voor broertje van mijn man???



14-04-2005, 23:06
Salaam alaikum war. wabr,

Het broertje van mijn man van 16 heeft masha allah de hele Koran uit zijn hoofd geleerd in 5,5 maand! Vandaag heeft ie het afgerond. Ik ben echt zo trots op hem. Nu wil mijn man hem geld geven als cadeau, maar ik weet dat hij niets geeft om geld of eigenlijk om dounia. En dan lijkt het zo 'afkoperig', jij koran geleerd, hier heb je geld en dat vind ik niet leuk. Ik wil er nog iets bij doen.

Heeft iemand cadeau-tips?

Ik dacht aan een mooie kaart met een mooi woord erop en dan dus geld, maar mss is dat wel heel dom en vind ie het niets.. En qua boeken, zijn vader heeft er al heel veel, dus dat is ook niet echt slim. Kleding vind ie oninteressant, schoenen ook.

Alvast bedankt,
M.

14-04-2005, 23:25


Mashallah!! Ik ben voor je aan het denken, moeilijk hoor

14-04-2005, 23:28
salaam oe aleikum wa rahmatoe allah allet eerst wil ik zeggen mascha allah zuster echt goed van hem zo jong en in zo een korte tijd de koran uit je hoofd leren tbarkallah,
en ten tweede wat ik zou doen is gewoon een mooie kaart met mooie letters en dan het geld erin om hem alleen maar te feliciteren weet je wel,
tenminste zo zou ik het gedaan hebben om te laten zien dat je echt trots op hem bent, maar allah weet het beter wa salaam oe aleikum
p.s moge allah hem een plek geven in het paradijs!

14-04-2005, 23:33
MashAllah!!!! InshAllah zal hij ook handelen naar de wetten van de Koran en de Sunnah. Echt MashAllah!!!

En dat in zo'n korte tijd........

Als je een hele grote familie heb, verzamel dan gezamelijk geld en stuur die broeder op Umrah!!!!! Maar ja is wel veel geld...

15-04-2005, 10:44



Citaat door abou_khattab:
MashAllah!!!! InshAllah zal hij ook handelen naar de wetten van de Koran en de Sunnah. Echt MashAllah!!!

En dat in zo'n korte tijd........

Als je een hele grote familie heb, verzamel dan gezamelijk geld en stuur die broeder op Umrah!!!!! Maar ja is wel veel geld...
Wou ik net zeggen, of als je het geld geeft zeggen dat het een begin is voor het sparen voor Insha'Allah een reis naar Mekka - Umrah

15-04-2005, 15:49
Mascha Allah man echt goed

jah het mooiste cadeau is al genoemd een tickethe 3oemrah of hadj

15-04-2005, 16:40
Salaam alaikum,

O, dat is wel een goed idee, maar helaas gaat het niet om zoveel geld :-(. Ik kan er natuurlijk wel inzetten dat dit een bijdrage is voor hadj... Goed plan.

Iemand nog ideeen?

M.

15-04-2005, 19:16

Citaat door Marisah:
Salaam alaikum,

O, dat is wel een goed idee, maar helaas gaat het niet om zoveel geld :-(. Ik kan er natuurlijk wel inzetten dat dit een bijdrage is voor hadj... Goed plan.

Iemand nog ideeen?

M.
Salaam alaikom,

Ten eerste bsahtak man, ik zou willen dat ik later ook zo'n jonge schoonbroertje krijg, kan ik misschien veel dingen van hem leren. Ik las de topic en ik kreeg een steek in m'n hart, misschien wel jaloezie, maar dan in positieve zin.

Als ik je verhaal zo lees, dan kan ik aannemen dat hij niets geeft aan wereldse dingen (dat zei je eigenlijk zelf al), hadj is al genoemd en een beter cadeau kan ik me niet voorstellen, maar omdat dat een beetje veel geld is, kan je hem misschien iets kleins geven, zoals een gebedskleedje. Een kaart vind ik persoonlijk een beetje standaard en hij zal het misschien na verloop van tijd weggooien. Aan een gebedskleedje heeft ie meer aan. Hij zal er zelf wel een paar hebben, maar een persoonlijk cadeau is toch anders dan dat je het zelf hebt gekocht, snap je. Het gaat erom dat hij iets krijgt, omdat jullie zo trots op 'm zijn en ik weet bijna 100% zeker dat hij dat ook wel in de gaten heeft of zal hebben. Ik bedoel, een 16-jarige jongen die de gehele koran uit z'n hoofd heeft geleerd in minder dan een half jaar, moet een behoorlijke sterke wil en intelligentie hebben, dus ja.

Als me nog iets te binnen schiet, dan laat ik het je graag weten.

Veel succes

Liefs BT

15-04-2005, 22:31
Salaam alaikum,

Jaaa masha allah, we zijn ook heel trots, maar hoe kun je dat goed aan hem laten zien? Dat is natuurlijk ook het lastige, een andere jongen van 16 geef je een armanibroek en hij is blij :-)

Gebedskleedje is wel een leuk idee ja, maar ze hebben er al heel veel. Maar iets blijvens is heel slim, vooral als het een gebruiksvoorwerp is. Kun je trouwens ook iets in de kaft van een koran schrijven? Mss dat ik een mooie kan vinden bv met leren kaft, die hij ook kan meenemen als ie bv gaat trouwen ofzo? Of is dat niet zo'n slim idee?

M.