Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Balkenende: Respecteer imams die een hand weigeren

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11

dirkboy
14-04-2005, 19:36

Novum) - Een imam die een vrouw geen hand wil geven, moet worden gerespecteerd. Dit zei premier Jan Peter Balkenende donderdag tijdens het normen- en waardendebat met de Tweede Kamer. Balkenende is het niet eens met de reactie van de minister voor Vreemdelingenzaken en Integratie Rita Verdonk toen een Tilburgse imam weigerde haar een hand te schudden. Verdonk reageerde 'not amused' toen een imam op basis van zijn geloofsovertuiging de VVD-bewinsvrouw niet een hand schudde toen ze in november zijn moskee bezocht. Balkenende is van mening dat er pas een 'vreedzame samenleving' tot stand komt 'als we elkaar respecteren'. "Als je hier bent moet je ook bepaalde gebruiken overnemen", legde de CDA-premier uit. Volgens hem moeten zowel allochtonen als Nederlanders hiermee rekening houden. GroenLinks-fractievoorzitter Femke Halsema ontlokte de premier de opmerking toen hij zijdelings inging op het voorval. Kort na het incident rond Verdonk ontstond in Den Haag enige ophef, toen bleek dat een man gekort zou worden op zijn uitkering, omdat hij geen handen van vrouwen zou willen schudden. De gemeente heeft dit ontkend. Nieuws.nl (http://www.nieuws.nl/bericht/4/36707)

Arthas
14-04-2005, 19:59
Wat ga je nu doen Rita Verdonk?(2) :banana:

Gerlach
14-04-2005, 20:00
Het is nooit goed, he? Natuurlijk wel. Het komt zo tot mij over, verder maakt het me niets uit.

Bongo
14-04-2005, 20:00
Citaat: Geplaatst door Gerlach Hij probeert zichzelf goed te praten bij de Moslims. Gaat dat lukken? wie hij? balkenende? heeft hij redenen daartoe?

FAITHLESS
14-04-2005, 20:02

Wat ga je nu doen Rita Verdonk?(2) :banana: Ik denk dat ze hem zeker terug gaat pakken. Zij is het type niet die over zich heen laat lopen....dus ik verwacht dat ze hem in de toekomst te kijk gaat zetten in de kamer of in de media.

Gerlach
14-04-2005, 20:04
wie hij? balkenende? heeft hij redenen daartoe? Je mag wel effe in dat vorige topic kijken, hoor.

TatTwamAsi
14-04-2005, 20:05
Het past bij Balkenende als PERSOON dat hij de andere wang toekeert als hij figuurlijk in het gezicht wordt geslagen. Verdonk is "not amused". Het is moeilijk bij vermeende belediging als ambtenaar in functie, onderscheid te maken hoe je dat als INDIVIDU ervaart, of als AMBTENAAR. Nu is juist het grappige (cynisch bedoeld) dat je als INDIVIDU veel flexibeler kan zijn dan als AMBTENAAR. Want als individu kun je de éne keer zus en de andere keer zó reageren, en omdat je een mens bent met fouten, kan iedereen je dat vergeven. Maar als AMBTENAAR, en zeker als MINISTER of MINISTER-PRESIDENT wordt van jou verwacht dat je super uitstraalt waar de wetgeving, de democratie en het genotype van de samenleving voor staat. Dat betekent nogal wat. Als je dan accepteert dat een vreemdeling in JOUW land zich niet conformeert aan JOUW normen & waarden, maar meent ZIJN normen & waarden te kunnen opleggen aan dat land (mind you, er zijn 373 landen, dus 373 normen & waarden waar WIJ Nederlanders dan maar begrip voor moeten hebben ), dan ben je dus - sorry for the expression - VAN DE POT GERUKT !!! En dat heet minister-president ... Pek & veren zijn op zijn plaats :banana:

Bongo
14-04-2005, 20:05
Misschien weigert ze hem een hand te geven voor de rest van deze regeerperiode? :D of ze stopt met scheren! :maf:

Bongo
14-04-2005, 20:07
Je mag wel effe in dat vorige topic kijken, hoor. mag wel! maar wat weet men van dat topic?

FAITHLESS
14-04-2005, 20:09
Je mag wel effe in dat vorige topic kijken, hoor. Nee nee nee, gewoon opnieuw beginnen. :hihi:

TatTwamAsi
14-04-2005, 20:09
... en haar hoektandjes bij te vijlen.... :goedzo: :goedzo: :D Hé, misschien ben ik een ouwe bok, maar die Rita Verdonk is een lekker ding! :D En ooow! fel ... :hihi:

Gerlach
14-04-2005, 20:10
mag wel! maar wat weet men van dat topic? Geen idee, maar speciaal voor jou zal ik het nog eens zeggen; kijkende naar de huidige reputatie van Jan-Peter, onder de Moslims, en ook alle andere mensen in Nederland: ja.

Bongo
14-04-2005, 20:11
Hé, misschien ben ik een ouwe bok, maar die Rita Verdonk is een lekker ding! :D En ooow! fel ... :hihi: en je bent de trotse eigenaar van een labrador?

Bongo
14-04-2005, 20:12
Geen idee, maar speciaal voor jou zal ik het nog eens zeggen; kijkende naar de huidige reputatie van Jan-Peter, onder de Moslims, en ook alle andere mensen in Nederland: ja. wat is zijn huidige reputatie onder de moslims dan?

Gerlach
14-04-2005, 20:13

wat is zijn huidige reputatie onder de moslims dan? Harry Potter, zonder magische krachten. [edit]'onder het gros van de moslims', zou beter staan. :)

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11