Bekijk originele versie : Zouden jullie je leven ervoor geven
mimi_tangaouia
25-02-2003, 16:43
Dagelijks zie ik beelden op tv via al jazeera wat er in het midden oosten gebeurd met onze moslimbroeders en zusters
ik krijg dagelijks mailtjes met fotos die je hart doen breken
mensen die zomaar worden afgeslacht
kinderen die hun vader kwijt raken, moeders en dochters die worden verkracht omdat hun vader of broer een zelfmoordaanslag heeft gepleegd
Hun Huizen worden leeggeplunderd en afgebroken.
Mensen leven dag in dag uit in tenten, geen sanitaire voorzieningen, allerei ziektes die los breken.
En waarom dit allemaal omdat ze allemaal een plek willen hebben, de wereld is oneerlijk verdeeld ik vraag me vaak af wat we hieraan kunnen doen meestal kom ik op het antwoord uit dat we alleen maar toe kunnen kijken hoe onze broeders en zusters wreed worden behandeld en dan lopen wij hier nog te klagen dat we weer die vleesmarmita moeten eten
terwijl mensen aan de andere kant van de wereld het maar moeten doen met slappe papjes
het ergste is nog dat iedereen toekijkt ( bijna iedereen) die wereldleiders kunnen dan wel lekker gan ouwehoeren over de revolutie en bla bla maar die zogenaamde leiders hebben wel een lekker stoel onder hun **** en keuze uit meerdere drankjes en de beschikking over de airco terwijl ondertussen aan de andere kant mensen worden uitgemoord en vernederd.
Ik snap ook wel waarom de palestijnen zelfmoord aanslagen plegen, omdat ze jarenlang zijn onderdrukt en vernederd. Het is een welles nietes spelletje en het zal waarschijnlijk nooit ophouden naar mijn idee.
Want wie zal eerste de strijdbijl neerleggen?? Geen van beide natuurlijk !! wat heel jammer is
Ik keur die aanslagen niet goed maar ik vind het wel knap als iemand zo ver kan zijn in zijn gedachten om zijn leven er voor te geven
Iedere aanslag is een schreeuw om hulp, maar ach ja who cares??
Die Wereldleiders gaan gewoon door met hun meetings op die lekkere stoel, met keuze uit alle drankjes en airco!!
tetouani79
25-02-2003, 16:52
Origineel gepost door mimi_tangaouia
Dagelijks zie ik beelden op tv via al jazeera wat er in het midden oosten gebeurd met onze moslimbroeders en zusters
kinderen die hun vader kwijt raken, moeders en dochters die worden verkracht omdat hun vader of broer een zelfmoordaanslag heeft gepleegd
Mensen leven dag in dag uit in tenten, geen sanitaire voorzieningen, allerei ziektes die los breken.
En waarom dit allemaal omdat ze allemaal een plek willen hebben, de wereld is oneerlijk verdeeld ik vraag me vaak af wat we hieraan kunnen doen meestal kom ik op het antwoord uit dat we alleen maar toe kunnen kijken hoe onze broeders en zusters wreed worden behandeld en dan lopen wij hier nog te klagen dat we weer die vleesmarmita moeten eten
terwijl mensen aan de andere kant van de wereld het maar moeten doen met slappe papjes
het ergste is nog dat iedereen toekijkt ( bijna iedereen) die wereldleiders kunnen dan wel lekker gan ouwehoeren over de revolutie en bla bla maar die zogenaamde leiders hebben wel een lekker stoel onder hun **** en keuze uit meerdere drankjes en de beschikking over de airco terwijl ondertussen aan de andere kant mensen worden uitgemoord en vernederd.
Ik snap ook wel waarom de palestijnen zelfmoord aanslagen plegen, omdat ze jarenlang zijn onderdrukt en vernederd. Het is een welles nietes spelletje en het zal waarschijnlijk nooit ophouden naar mijn idee.
Want wie zal eerste de strijdbijl neerleggen?? Geen van beide natuurlijk !! wat heel jammer is
Ik keur die aanslagen niet goed maar ik vind het wel knap als iemand zo ver kan zijn in zijn gedachten om zijn leven er voor te geven
Die Wereldleiders gaan gewoon door met hun meetings op die lekkere stoel, met keuze uit alle drankjes en airco!!
het is gewoon te wreed voor woorden. als ik die foto's zie. de beelden, de teksten, dan word ik gek. pijn voel ik door me heen gaan, haat raast door mijn lichaam heen.
ik heb vaak erover na gedacht om er naar toe te gaan, wellah die neiging heb ik vaak gehad, vooral een tijdje geleden toen ik al die foto's oppende en de beelden keek.
maar dan ga je denken, ik laat hier mensen achter die van me houden, mensen die me vanaf mijn geborte hebben geholpen, dat kan ik ze niet aandoen, dat zouden ze nooit overleven.
nu bekijk ik die foto's niet en ook geen beelden. als ik wat via mail krijg gooi ik het gelijk weg.
de engel wordt aangeraakt daardoor :engel: :engel:
Billalthefirst
25-02-2003, 16:55
Tuurlijk is het erg, maar ik zou mijn leven er zeker niet voor geven. Dit helpt averechts. Ik denk dat wanneer een mens zijn best doet om te leven, veel meer eruit kan halen. En wie zal er om mij treuren zoals jij om Palestijnen treurt (terecht), ja inderdaad de moslims. Wat doen die hypocriete moslims die zogenaamd een land besturen? Ja helemaal niets. Als zij even een vingertje uitsteken, dan is dat meer dan als een Palestijn zijn nek uitsteekt.
Klinkt erg cruw en is zeker niet moralistisch, maar zo denk ik er wel over. In de islam mag je vechten, maar dat is bedoeld als verdediging om bijvoorbeeld je gezin te beschermen. Je bescherm je gezin eerder door jezelf niet op te blazen. Wie moet er voor je kinderen zorgen, wie moet zorgen dat het geld binnenkomt etc etc.
Wij hebben wel makkelijk praten hier in het veilige westen waar de burgers al bang worden wanneer een moslim zegt ik kies voor mijn waarden en normen ookal zijn die precies hetzelfde bah!
Is niet persoonlijk bedoeld hooooooor!
Jij bent de enige Marokkaan die goed is!
Dat doet mijn hond anders nooit hoor!
Zo heb ik mijn kinderen niet opgevoed hooor! en ander moralistisch gezwets.
groetjes,
billal
mimi_tangaouia
25-02-2003, 17:03
Origineel gepost door ITHRANE
Wij kunnen niks doen, als IK iets kon doen dan was er echt geen oorlog of haat in deze wereld.
Als ik al die beelden zie, dan is mijn hart gewoon gebroken.
kijk maar eens naar die link onderin.
La illaha illalah
het is gewoon moeilijk
ik heb een neef van mij hij is getrouwd en heeft twee kinderen als je met hem voor de tv zit en er komt zoiets voorbij dan zit die gewoon te huilen hij wil ook niet meer naar marokko niks meer hij wil het liefste naar het midden oosten en mee strijden maar het is omdat zijn vrouw en dochters dat niet willen
maar in die periode dat arafat vast zat en dat zijn kantoor werd gebombardeerd zat hij depri thuis
lailayoudanni
25-02-2003, 19:03
Ik heb er veel over na gedacht, maar ik zou mijn leven er wel voor geven. De wereldleiders roepen bijna elke dag dat ze vrede willen, maar zie je daar iets van in de wereld, ik bedoel elke dag worden er onschuldige mensen vermoord!!!!
Het lijkt wel of mensen geen hart meer hebben om iemand zo iets aan te doen. Twee vrienden van een vriendin van mijn zus waren een jaar geleden vertrokken om mensen in het midden-oosten te helpen; een ervan is levend teruggekomen, de vriend die is gedood had een dochter en een zwangere vrouw wat hij nog niet wist; hij heeft zijn zoon nooit ontmoet en zijn vrouw is er nog steeds niet overheen gekomen.
Maar ze hebben wel veel mensen aan een huis , eten en andere levensbehoeften geholpen, ik ben blij dat sommige mensen wel een hart hebben!!!!
elhabiba
25-02-2003, 19:19
ik ken iemand die daar zn leven voor heeft moeten geven, helaas heeft hij niet veel bereikt behalve verdriet van zn famillie
aishaqandisha
25-02-2003, 19:32
De vraag of we ons leven willen geven voor deze zaak vind ik niet goed.
Want al zouden we dat doen, het helpt niet. Er zijn helaas al veel mensen die hun leven geven. Het leidt alleen tot meer haat en geweld.
Laten we hier onder ogen zien dat wij deze vreselijke situatie niet één twee drie op kunnen lossen. Als we ons dat tot taak zouden stellen zouden we allemaal lam van ellende worden. (zoals de neef van Mimi)
Het gaat hier om twee volkeren met een triest lot.
Mijn hart gaat uit naar de Palestijnse slachtoffers en ik verafschuw het Israelisch optreden. Maar ik MOET onder ogen blijven zien dat het gaat om TWEE volkeren met een triest lot, waar een oplossing voor moet komen. Elke andere mogelijkheid leidt nergens toe.
Ik weet niet welke oplossing er precies moet komen. In ieder geval moeten er uiteindelijk twee staten komen met een redelijk "logische" grens. (voorzover dat ooit mogelijk zou zijn) Ooit ooit moet er toch vrede komen. En dan, dan pas kan het Palestijnse volk beginnen met het opbouwen van een leven. Ik kan nu niet begrijpen hoe ze ooit al deze ellende te boven zullen komen. Zoveel mensen die al hun hele leven niets anders kennen dan vernedering en geweld... Maar zonder hoop zijn ze nergens.
ALS je je er leven voor wilt geven, wat los je er dan mee op???
En trouwens, zelfmoord plegen is NIET de oplossing, het is HARAAM, en bovendien wordt het daardoor erger,--> meer (zelfmoord) aanslagen...
Allah(SWT) zal straffen...
mimi_tangaouia
25-02-2003, 22:05
Weet je soms denk ik gewoon de enige oplossing die er is voor dit conflict is dat land leeg halen en die beide volken een nieuw land geven en dit land gewoon stuk bombarderen zodat niemand mee ruzie maakt erom
maar ja wie stelt er twee nieuwe landen beschikbaar??
VanBasten
26-02-2003, 04:51
Origineel gepost door mimi_tangaouia
Denk je dat het helpt als je jezelf opblaast in een bus vol Israëlische schoolkinderen? Als je echt wat wil doen voor je moslimbroeders, dan moet je hen aan het verstand brengen dat een vreedzame dialoog de enige oplossing is. Iedere zelfmoordaanslag is weer een platgwalst Palestijns huis. Iedere zelfmoordaanslag is een stem voor Sharon. Weet je waarom iedereen weer op Sharon heeft gestemd? Omdat ze iedere dag met de angst moeten leven dat er op iedere hoek van de straat een zelfmoordenaar kan staan. Ze geloven niet meer in vrede; ze vertrouwen de Palestijnen niet meer. Om je geheugen op te frissen: De Oslo-akkoorden zijn voor een groot deel de nek omgedraaid door een stroom van terroristische (zelfmoord)aanslagen. Conclusie (al is het wel wat kort door de bocht): de Palestijnse zelfmoordenaars zijn medeschuldig aan de onderdrukking van hun eigen volk.
Zou je je leven trouwens ook geven voor de onderdrukte Koerden?
mimi_tangaouia
26-02-2003, 10:16
Origineel gepost door VanBasten
Denk je dat het helpt als je jezelf opblaast in een bus vol Israëlische schoolkinderen? Als je echt wat wil doen voor je moslimbroeders, dan moet je hen aan het verstand brengen dat een vreedzame dialoog de enige oplossing is. Iedere zelfmoordaanslag is weer een platgwalst Palestijns huis. Iedere zelfmoordaanslag is een stem voor Sharon. Weet je waarom iedereen weer op Sharon heeft gestemd? Omdat ze iedere dag met de angst moeten leven dat er op iedere hoek van de straat een zelfmoordenaar kan staan. Ze geloven niet meer in vrede; ze vertrouwen de Palestijnen niet meer. Om je geheugen op te frissen: De Oslo-akkoorden zijn voor een groot deel de nek omgedraaid door een stroom van terroristische (zelfmoord)aanslagen. Conclusie (al is het wel wat kort door de bocht): de Palestijnse zelfmoordenaars zijn medeschuldig aan de onderdrukking van hun eigen volk.
Zou je je leven trouwens ook geven voor de onderdrukte Koerden?
Of zo een aanslag een stap verder is naar de vrede durf ik je niet te zeggen, maar wat ik hiermee wil zeggen is dat ik het heel knap vind als mensen ervoor kiezen om hun leven te geven
ik keur het niet goed maar ik snap ze ook wel
en nee ik zou mijn leven niet kunnen geven daar is het mij veel te dierbaar voor, maar dat komt ook dat ik hier zit en niet daar
KoRnOnTheCops
26-02-2003, 10:18
of ik er mijn leven voor zou geven?
nee
geweld lost niets op. het drijft partijen juist steeds meer uit elkaar. we moeten ophouden om steeds de ander zwart te maken. anders heeft de andere partij geen zin om met ons te praten en komt er nooit vrede.
mimi_tangaouia
26-02-2003, 10:25
Origineel gepost door KoRnOnTheCops
of ik er mijn leven voor zou geven?
nee
geweld lost niets op. het drijft partijen juist steeds meer uit elkaar. we moeten ophouden om steeds de ander zwart te maken. anders heeft de andere partij geen zin om met ons te praten en komt er nooit vrede.
het gaat allemaal om macht en geld ik geloof eerlijk gezegd niet in vrede
mimi_tangaouia
26-02-2003, 13:31
Origineel gepost door AceChilla Q
Je zou kunnen beginnen door zelf minder haatdragend te worden.
Neem een voorbeeld aan de joden in Nederland, die hoor je namelijk niet constant haatelijke opmerkingen maken tegen moslim.
Ik vind persoonlijk dat Europa heel snel het voortouw moet nemen om vrede te krijgen in het midden-oosten. Amerika staat volgens mij teveel aan de kant van Israel en daarom kan Europa een grote rol spelen.
Aanslagen lossen in elk geval niets op. Bij elke aanslag raakt de vrede verder weg en verergert het conflict zich.
Ik vind het daarom ook onbegrijpelijk dat mensen achter dit soort aanslagen staan. Laten we niet vergeten hoe de 2e intifada is begonnen.
Laten moslims in Nederland het goede voorbeeld geven en laten zien dat de islam ook vredelievend kan zijn en niet alleen gebaseerd op haat en geweld. Maar dat is geloof ik teveel gevraagt.
Wazzup :cool:
Weet je waarom er zo een beeld om de moslims heen hangt dat ze haatdragend zijn omdat de media alles opblaast en tien keer uitvergroot
Het joodse volk is ook erg hier hoor en ik kan het weten
Op mijn werk ben ik meerdere malen geweigerd door joodse klanten omdat ze niet door mij geholpen wilde worden ik heb heel vaak van dat soort confrontaties gehad met mensen van joodse achtergrond waarom omdat ik moslim ben
en o ja voor het geval dat de westerse wereld is de grote vriend van het joodse volk
En trouwens niet alle moslims zijn haatdragend want je zegt duidelijk laten moslims in Nederland het goede voorbeeld geven niet iedereen is zo maar ach ja heel veel niet-moslims snappen niet waarom wij zo haatdragend zijn dat zit denk ik ook in ons geloof omdat we zo meeleven met onze moslimbroeders en zusters
lailayoudanni
26-02-2003, 18:46
ik ben ook tegen geweld, maar als je geen hoop meer hebt, geen thuis meer, geen familie meer, want dat zijn de meeste mensen daar en dan moet je toch iets doen, want die mensen geloven allang niet meer in de vrede. De hoop daarop hebben ze allang al opgegeven.
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.