Bekijk volle/desktop versie : mag je een vrouw slaan?



Pagina's : [1] 2 3 4 5

14-04-2005, 12:34

Citaat door fossil:
ik ben van marokkaanse komaf en tevens moslim...maar ik loop met een vraag ! ik heb gehoord dat het toegestaan is om je vrouw te slaan in islam...tot hoe ver mag je gaan met het slaan..wil het graag weten


salam
.

14-04-2005, 12:41


De profeet sprak ooit zijn afschuw uit over het slaan en zei: 'Hoe is het mogelijk dat iemand zijn vrouw slaat zoals je een wilde kameel slaat en vervolgens met haar wil slapen?'

En van Aisha (de vrouw van de profeet) weten we dat de profeet zelf nooit zijn vrouwen, dienaren of andere mensen geslagen heeft. Metgezel Abu Masud al-Badri vertelt over slaan het volgende verhaal: 'Ik was mijn dienaar met een zweep aan het slaan. Toen hoorde ik een stem achter me, "Pas op Abu Masud", maar ik herkende de stem niet, want de stem was gekleurd door intense boosheid. De profeet zei:" Pas op Abu Masud, pas op Abu Masud, pas op Abu Masud; want zeer zeker God heeft meer macht over jou dan jij over je dienaar." Vanaf die dag heb ik nooit meer mijn dienaren geslagen.'

De Quraan behandelt het onderwerp slaan van vrouwen als volgt (4.34): 'Mannen zijn de beschermers en onderhouders van hun echtgenotes omdat God de enen boven de anderen heeft doen uitmunten in [fysieke] kracht en omdat zij van hun rijkdommen zullen besteden [aan hun vrouwen]. Deugdzame vrouwen zijn dus zij, die vroom zijn en heimelijk bewaren hetgeen God onder haar hoede heeft gesteld. En degenen die zich slecht gedragen: wijst haar [eerst] terecht en [als dat niet helpt] laat haar in haar bedden alleen en [als laatste en ook afgeraden] geef haar een lichte tik [in plaats van haar te slaan]. Als zij hun gedrag veranderen, zoekt geen weg tegen haar[door oude koeien uit de sloot te halen of het herkauwen van ruzies]. Waarlijk, God is Verheven, Groot.'

"En wat betreft hen (echtgenotes) waarvan jullie ongehoorzaamheid vrezen: vermaant hen, (als dat niet helpt) negeert hen in bed en (als dat niet helpt) slaan hen (licht, als er enig nut uit voort kan komen). Indien zij jullie dan gehoorzamen; zoek dan geen voorwendsel (om hen lastig te vallen. Voorwaar, Allah is Verheven, Groots." (Soerat an-Nisaa, 4:34)

De Boodschapper van Allah (vrede en zegen van Allah zij met hem) heeft ons verteld dat de beste van de mensheid niet degenen zijn die hun vrouwen slaan.
"Onze Heer, maak voor ons onze echtgenotes en onze nakomelingen een verxxxxxng voor de ogen..." (al-Foerqaan 25:74 - vertaling)

14-04-2005, 12:42
ik dacht dat je (bij ruzie bijv als je vrouw niet wil luisteren ofzo) eerst moet je niet meer praten tegen haar, als ze dan nog niet luistert moet de man weigeren naar bed te gaan met haar (gedurende een bepaalde tijd, meestal is dit erger voor de man als de vrouw dus als het hem lukt boos te blijven zal het ookwel terrecht zijn) en wanneer dat nog niet lukt dan mag hij haar een tik geven zo hard als de tik die je met een tandenborstel kan geven ofzo

EDIT: mooie reactie hierboven

van cyberimaam al-islaam:

Met betrekking tot het slaan van uw vrouw, dit is niet de eerste optie bij een conflict. Ten eerste zou u met haar moeten praten en haar adviseren (wanneer zij schuld draagt aan het conflict). Als dat na een tijd niet blijkt te werken, dat zou de man haar moeten verlaten in haar bed (d.w.z., dat hij gedurende een periode geen gemeenschap met haar heeft). Als dat niet helpt (en er geen enkele andere uitweg beschikbaar is) mag hij haar slaan, maar niet hard, zoals Allah zegt (vertaling):

"En wat betreft hen (echtgenotes) waarvan jullie ongehoorzaamheid vrezen: vermaant hen, (als dat niet helpt) negeert hen in bed en (als dat niet helpt) slaan hen (licht, als er enig nut uit voort kan komen). Indien zij jullie dan gehoorzamen; zoek dan geen voorwendsel (om hen lastig te vallen. Voorwaar, Allah is Verheven, Groots." (Soerat an-Nisaa, 4:34)

14-04-2005, 13:28

Citaat door fossil:
ik ben van marokkaanse komaf en tevens moslim...maar ik loop met een vraag ! ik heb gehoord dat het toegestaan is om je vrouw te slaan in islam...tot hoe ver mag je gaan met het slaan..wil het graag weten


salam
Mag je je echtgenoot slaan??? Dat is net zo'n stomme vraag.

Nee natuurlijk niet, JE MAG HELEMAAL NIEMAND SLAAN!!!! Als normaal denkend mens zou je dat moeten weten. Dat gaat helemaal niet over wel of niet moslim zijn, maar over het normaal omgaan met medemensen, of dat nu wel of niet je echtgenote is.

Groeten,
BeertjeBee

14-04-2005, 13:47


Je mag je echtgenote Islamitisch gezien wel slaan (uiteraard met een goede reden), en alleen met de platte hand dus niet met gebalde vuist!!!

14-04-2005, 13:54

Citaat door BeertjeBee:
Mag je je echtgenoot slaan??? Dat is net zo'n stomme vraag.

Nee natuurlijk niet, JE MAG HELEMAAL NIEMAND SLAAN!!!! Als normaal denkend mens zou je dat moeten weten. Dat gaat helemaal niet over wel of niet moslim zijn, maar over het normaal omgaan met medemensen, of dat nu wel of niet je echtgenote is.

Groeten,
BeertjeBee
Precies! Je mag sowieso niemand slaan als je een beetje normaal kunt nadenken. Al ben je een boedhist!


ALDI66

14-04-2005, 14:10

Citaat door TAWIK:
Je mag je echtgenote Islamitisch gezien wel slaan (uiteraard met een goede reden), en alleen met de platte hand dus niet met gebalde vuist!!!
Wie heeft jou verteld dat je je echtgenote mag slaan met een platte hand?
Het is niet eens toegestaan om haar hoofd te treffen, verder is het zo dat je je vrouw met een siwaak vanuit je pols mag slaan, harder niet.

14-04-2005, 14:14

Citaat door fossil:
ik ben van marokkaanse komaf en tevens moslim...maar ik loop met een vraag ! ik heb gehoord dat het toegestaan is om je vrouw te slaan in islam...tot hoe ver mag je gaan met het slaan..wil het graag weten


salam
Meneertje ik wil burQa dragen.

14-04-2005, 14:15

Citaat door fossil:
ik ben van marokkaanse komaf en tevens moslim...maar ik loop met een vraag ! ik heb gehoord dat het toegestaan is om je vrouw te slaan in islam...tot hoe ver mag je gaan met het slaan..wil het graag weten


salam


Fossil waarom lieg je?

14-04-2005, 14:18

Citaat door Raahil:
Fossil waarom lieg je?
Idd~!

14-04-2005, 14:25
Er zijn vrouwen die het niet erg vinden om geslagen te worden. Dat was eens op het nieuws geweest. Iraakse vrouwen, of iraanse dacht ik, misschien turkse, die het niet erg vonden als hun man hun sloeg met een goede reden.

14-04-2005, 14:30

Citaat door mozlan:
Er zijn vrouwen die het niet erg vinden om geslagen te worden. Dat was eens op het nieuws geweest. Iraakse vrouwen, of iraanse dacht ik, misschien turkse, die het niet erg vonden als hun man hun sloeg met een goede reden.
Elke vrouw die vrees voor Allah heeft zou het wel goed moeten vinden.

14-04-2005, 14:30



Citaat door Dit is offtopic:
Omtrent fossil
Asalaamoe 'Alaikoem

Zelfs de NRC Handelsblad geeft aandacht aan dat Burqa gedoe. Maar ik had deze duo al aangesproken en ik had enkele oude postings van hun weer gegeven waarin ze spottend over de Islaam spraken en deze fossil was er één van Mohim hier dit kleine artikeltje in de NRC.


Citaat door NRC Handelsblad:
Als ‘Fossil junior’ op 20 december op http://www.marokko.nl, de site van Marokko Communtiy, opmerkt dat hij een man is en een burqa wil dragen,


http://www.constant.irisnet.be/~peter_w/log/index.php?p=23

14-04-2005, 14:53

Citaat door fossil:
ik ben van marokkaanse komaf en tevens moslim...maar ik loop met een vraag ! ik heb gehoord dat het toegestaan is om je vrouw te slaan in islam...tot hoe ver mag je gaan met het slaan..wil het graag weten


salam
een ander vraagje

mag een vrouw een man slaan???

het antwoord is niemand mag elkaar slaan, slaan is onmacht, een ieder heeft het recht op een eigen leven en eigen mening ook binnen een huwelijk

slaan is geen recht, slaan is een onrecht

14-04-2005, 14:54

Citaat door mozlan:
Er zijn vrouwen die het niet erg vinden om geslagen te worden. Dat was eens op het nieuws geweest. Iraakse vrouwen, of iraanse dacht ik, misschien turkse, die het niet erg vonden als hun man hun sloeg met een goede reden.
sorry hoor maar die zijn dan een beetje veel in de war(wie vind het nu goed dat je geslagen word om welke reden dan ook)

of hadden ze massochistische bedoelingen ermee, die vinden het ook fijn om er van langs te krijgen

Pagina's : [1] 2 3 4 5