Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : als maagd het huwelijk in

Pagina's : [1] 2

Billalthefirst
25-02-2003, 14:30

Maagdelijkheid voor het huwelijk binnen de islam is heel erg belangrijk. Om precies te zijn mag je buiten het huwelijk niet al ontmaagd zijn. Komt op hetzelfde neer dat als je nooit het huwelijksbootje bent ingestapt je dus automatisch maagd moet zijn. Ben heel erg benieuwd hoe dit bij de mannen is en natuurlijk bij de vrouwen. Wel graag een eerlijk antwoord en geen hypocrecie. Een eerlijk antwoord? ja dat is best wel moeilijk hé? Bij het invullen van de enquete is je naam in elk geval niet zichtbaar. Misschien bij de moderators (kunnen ze je blackmailen en eisen dat ze met je trouwen ofzo, of juist niet). Anyway, ik wacht af je mag ook reageren, dat je niet als maagd het huwelijk bent ingegaan. Andersom hoeft dat natuurlijk niet, want immers: Slecht nieuws scoort! Altijd! adios billal

Billalthefirst
25-02-2003, 14:43
ik kan je wel koppelen aan een oom van mij. Hij heeft alleen geen tanden meer, maar ja wie let dáárop tegenwoordig. zie ikhebnogeenoomover@lachenisernietbij.org

elhabiba
25-02-2003, 17:00
aha...wel je hoopt natuurlijk dat je als maagd de huwelijks bootje instapt, inshallah....en je kunt wel zeggen ik zal noooooooooooooooit never met iemand de koffer in duiken voor mn huwelijk maar de werkelijk heid is dat het ook tegen je zin kan zijn (allah jehfed)... maar goed ....ook een man hoort maagd de huwelijksbootje in te stappen...:hammer:

tonk
25-02-2003, 17:44
Waarom staan er op dit forum eigenlijk wel ontiegelijk veel topics over maagdelijkheid en niet over bijvoorbeeld bidden? Bidden is toch minstens zo belangrijk als je moslim(a) bent? En dagelijks volgens de regels bidden lijkt mij (als ongelovige) eerlijk gezegd moeilijker dan maagd blijven tot het huwelijk.

elhabiba
25-02-2003, 18:15

Origineel gepost door tonk Waarom staan er op dit forum eigenlijk wel ontiegelijk veel topics over maagdelijkheid en niet over bijvoorbeeld bidden? Bidden is toch minstens zo belangrijk als je moslim(a) bent? En dagelijks volgens de regels bidden lijkt mij (als ongelovige) eerlijk gezegd moeilijker dan maagd blijven tot het huwelijk. bij huwelijk&islam staat er vaak over bidden...

tonk
25-02-2003, 18:57
Origineel gepost door elhabiba bij huwelijk&islam staat er vaak over bidden... En dat is een hoek waar ik maar zelden kom. Dus misschien lijkt het daarom maar zo.

tonk
25-02-2003, 19:00
Origineel gepost door doenja_18 ik weet het niet tonk :confused: Misschien komt het door de gemiddelde leeftijd van de deelnemers hier, namelijk zo tussen de 15-20 jaar? Een leeftijd waarop velen het andere geslacht, liefde en sex buitengewoon interessant vinden.

JustAgirl
25-02-2003, 19:03
Origineel gepost door tonk En dat is een hoek waar ik maar zelden kom. Dus misschien lijkt het daarom maar zo. Tja dat verklaard het...maar je hebt gelijk, er worden meer tpics geopend over maagd-zijn dan over bidden bijvoorbeeld?

elhabiba
25-02-2003, 19:05
Origineel gepost door tonk En dat is een hoek waar ik maar zelden kom. Dus misschien lijkt het daarom maar zo. daar staan vaak interresante dingen op

aishaqandisha
25-02-2003, 19:19
We begrijpen allemaal waarom de regel over maagdelijkheid is ontstaan. De regel is ontstaan om misbruik en lichtzinnigheid tegen te gaan (en dus heel veel ellende te voorkomen) Maar de nadruk die er op de "technische" kant van maagdelijkheid wordt gelegd zorgt voor heel nieuwe ellende. Er staat geschreven dat de schepper het ons niet moeilijk wil maken, maar juist gemakkelijk om een goed leven te leiden. (En dan wordt niet bedoeld: er maar je gemak van nemen, dat is iets heel anders) Is het niet bijzonder hypocriet dat in de praktijk de maagdelijkheid van de vrouw als een erezaak wordt gezien, terwijl de mannen vaak maar wat freewheelen? De praktijk komt er in veel culturen op neer dat mannen hun zusters ten koste van alles beschermen tegen het soort mannen dat ze zelf zijn. Ik vind dat hypocriet tot en met. Laten we weer teruggaan naar de oorsprong van deze regel. Laten we zorgen dat we op een eerlijke en prettige manier met elkaar omgaan. Laten we elkaar geen pijn doen. En laten we zorgen voor elkaar. Of (om het maar eens even heel expliciet te zeggen) Laten vrouwen en mannen samen genieten en ook samen verantwoording nemen voor de consequenties.

KoRnOnTheCops
26-02-2003, 10:50
wat nou als je echtgenoot (m/v) overleden is? Mag je dan nog wel hertrouwen, want je bent geen maagd/knaap meer

soelaiman
26-02-2003, 16:30
waarom al die boelshit over maagdelijkheid? Als je iets verkeerd gedaan hebt, dan zal Allah(swt) er op de dag des oordeels zich over uitspreken. Als man en vrouw elkaar graag zien dan is er geen enkel probleem over maagdelijkheid. Maar ja als je een illegaal trrouwt die je amper kent dan kan dat fameuze 'maagdelijkheid' wel een rol spelen. doe wat je denkt dat het beste is

noel33
26-02-2003, 17:01
Bah nog zo'n kortzichtig en hypocriet item om op het prikbord te hangen. En al helemaal om te laten weten dat je leukt de koran kunt dicteren. De vraag is all1 of je hem ook naleeft niet waar Justagirl. Als we dan toch zo lekker bezig zijn gelden de regels voor beide zijden dus ja voor aichaqandisha ben het met je eens. Maar waarom moet je als vrouw tot je eeuwig laatste dag maagd blijven als je niet van plan bent om te trouwen. Of omdat je g1 zin hebt om je te laten gebruiken door fam. om papieren of een probleemgeval te redden, of andere die denken dat je of in NL de **** uithangt als je praat over een serieuze vriend of dat je all1 maar op de vermenigvuldigingslijn moet zitten want het lijkt wel of ons geloof ons nie verteld hoe we moeten leven maar leven naar wat de menigte zegt. En sorry daar doe ik nie aan mee. Het is veel te vaak kortzichtig en eenrichtingsverkeer hoe we kunnen we een ander beoordelen, kijk naar jezelf en kijk naar je eigen waarden en normen je bent oud en wijs genoeg of het goed aan voelt of nie. Succes

Mariam85
27-02-2003, 00:54
Ik ben ook nog maagd (hamdoelilah) en nog niet getrouwd

aishaqandisha
27-02-2003, 02:53

Als ik in Marokko ben en ik hoor Marokkaanse vrouwen. Ze zijn allemaal nog maagd. Maar de Marokkaanse mannen .....-en er op los. Blijkbaar moet er ergens in Marokko één vrouw zijn die het HEEEEEEL druk heeft....

Pagina's : [1] 2