Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Samir.a Snel Weer Vrij!!

Pagina's : [1] 2 3

LZN
13-04-2005, 22:51

[B]SUTRECHT - Samir A. is weer vrijgelaten. Dat liet zijn advocaat V. Koppe woensdagavond weten. Eerder op de dag werd hij in Rotterdam aangehouden. Hij werd gearresteerd wegens mishandeling van een fotograaf. A. werd vorige week woensdag vrijgelaten uit het huis van bewaring in Nieuwegein, waar hij in voorarrest zat. Daar wachtte een aantal journalisten hem op. Hij liet zich door bekenden begeleiden naar een rode bestelbus. Zowel A. als zijn begeleiders moesten niets hebben van de persbelangstelling en dat leidde tot een handgemeen. Mishandeling De vrijgesproken man duwde direct een cameraman weg en sloeg even later een fotograaf van De Telegraaf tegen de grond. Deze fotograaf heeft aangifte van mishandeling gedaan. De fotograaf, O. Flos, liep met A. mee het parkeerterrein van het huis van bewaring op. "Hij schold en riep: 'Rot op, moet je een klap voor je kop?', waarop ik zei: 'Dat moet je doen'. Voor ik het wist lag ik op de grond." Flos zegt dat ook één van A's vrienden hem nog een klap of schop gaf. De rechtbank in Rotterdam sprak de 18-jarige A. vorige week vrij van het beramen van aanslagen in Nederland. Het Openbaar Ministerie (OM) eiste twee weken geleden nog zeven jaar cel tegen hem. Het OM vervolgde A. uiteindelijk voor het voorbereiden van aanslagen op onder meer de Tweede Kamer, de kerncentrale in Borssele, Schiphol, het ministerie van Defensie en het gebouw van de Algemene Inlichtingen- en Veiligheidsdienst (AIVD) in Leidschendam. De rechtbank vindt dat het OM dat onvoldoende heeft kunnen bewijzen. Geen concreet bewijs Volgens de rechtbank blijkt uit A.'s eerdere reis naar Tsjetsjenië en uit bij hem thuis aangetroffen videobanden een "bovengemiddelde belangstelling voor religieus extremistisch geweld". Maar dat is nog geen concreet bewijs dat hij aanslagen voorbereidde. Het moet dan gaan om meer dan intenties en daarvoor moet het dicht tegen uitvoering aanzitten, meent de rechtbank. A. had ook niet de juiste spullen in huis om aanslagen voor te bereiden, vond de rechtbank. Het OM is het niet eens met de rechtbank en is inmiddels in hoger beroep tegen de uitspraak gegaan. Bron: http://www.nu.nl/news/511170/14/Samir_A._weer_vrijgelaten.html.

BlueAngel
13-04-2005, 22:52
Topic #1.000.000 Succes Groetjes Blue

DutchBart
13-04-2005, 22:55
(je bent de link vergeten) We zullen wel zien wat er verder gebeurt rondom Samir, voor mij (en vele anderen) is het wel duidelijk dat hij zijn rug naar de samenleving hier heeft gekeerd, vroeg of laat gaat hij de fout in...

trans
13-04-2005, 22:58
En ook de Bron. En over die Samir zullen we in de toekomst nog veel meer horen ben ik bang :kwaad:

KenNet
13-04-2005, 23:04

Dat wordt wachten op de volgende aanhouding.

DutchBart
13-04-2005, 23:14
Waaromk willen jullie en denken jullie allemaal Negatief over hem?? door zijn "bovengemiddelde belangstelling voor religieus extremistisch geweld", maar wat is er dan positief aan wat hij doet? stel: het was hem wel gelukt om Borssele op te blazen, dan was Nederland mogelijk onleefbaar geworden (met de goede wind uiteraard), en als hij Schiphol had opgeblazen? zit je rustig te wachten tot je aan boord van het vliegtuig kan gaan, boem, lig je ineens dood op de grond, de andere opties: het binnenhof, dan waren de privacy wetgevingen drastisch veranderd, en het leven van een Moslim hier ondraaglijk geworden, door een enkele idioot die zich wil bewijzen voor zijn geloof, zelfde verhaal bij een aanslag op de AIVD, gevolg daar op: Terroristen uit het Midden Oosten gaan Nederland met aanslagen bedreigen als we de Moslims niet met rust laten, op die manier komen we in een spiraal van geweld, en daar heb ik ff geen zin in, jij wel???

DutchBart
13-04-2005, 23:23
Aan de andere kant, had de wind ook richting Duitsland kunnen staan. Dan was ik toch stikumpjes beetje fan geworden :p Nee, ik niet, gezien het simpele feit dat het kreng in Zeeland staat... dan is alsnog een aanzienlijk gedeelte van Nederland besmet, en ik gun het de Duitsers niet, sterker, ik gun het niemand...

DutchBart
13-04-2005, 23:32
Maar wie zegt dat hij dat wou doenm of dat hij een Terrorist is...Je gelooft toch niet alles wat de media en het OM zegt of wel....??? En hij is tog vrijgesproken mischien haat hij NEDERLAND nu zo erg en gaat ie emmigreren naar Sudan Of Libie ofzo.. De voorbereiding op zich vind ik al erg genoeg, ik bedoel, je gaat toch niet ontkennen dat hij een ontstekingsmechanisme had gemaakt? Gelukkig had hij er maar weinig verstand van, en was hij onvoorzichtig, dat het ontstekingsmechanisme prutswerk is vind ik geen goede reden om hem te laten gaan, iemand die de intentie heeft om iets op te blazen, of iets op te laten blazen (zonder daar toestemming voor te vragen, zoals sommige sloopbedrijven dat wel doen), mag voor mijn part wel een paar jaartjes de bak in...

Tim76
13-04-2005, 23:36
Ik had dit al voorspeld. Was logisch. Maar ik weet zeker dat we deze mafkees nog we vaker tegen zullen komen in het nieuws.

Blade20
13-04-2005, 23:41
Mwa, ik raad hem aan om het land te verlaten. Er zijn slechts twee mogelijkheden voor hem open in de toekomst. Nogmaals worden opgepakt (deze keer met een zware veroordeling) of een onveilig leven als gevolg van bedreigingen en nog meer. Tja, dat krijg je als je kwaadaardig bent.

DutchBart
13-04-2005, 23:43
Er bestaat ook een Handel en wandel in meganisme en bommen..Als je het in je bezit hebt wil niet gelijk zeggen dat je iets wou opblazen een Nederlandse wapenverzamelaar word toch ook niet in de Hoek terroristen geplaatst alleen omdat ie honderden pistolenm en granaten in huis heeft...Maar als hij schuldig bevonden zou worden zou hij van mij ook wel een enkele jaartjes mogen krijgen maar ik geloof niet zo in zijn schuld. de gemiddelde wapenverzamelaar heeft geen plattegronden van overheidsinstellingen/openbare gebieden/kerncentrales, en heeft ook vergunningen voor de wapens die hij heeftm in tegenstelling tot Samir A., en zijn onschuld? tja, hij is onschuldig, daar twijfel ik niet aan, en wat dat betreft mag hij blij zijn dat hij in Nederland woont, want hier doet doet de wet nog wel zijn werk. Ik blijf het maar dubieus vinden...

Blade20
13-04-2005, 23:48
Bedreiging...Waarom moet je hem bedrijgen als hij onschuldig is?? Waarom moet ie het land verlaten als hij de Nederlandse Nationaliteit heeft? Waarom moet ie worden veroordeeld als hij niks doen geen ene wet overtreed en rustig leeft met zijn vrouw en kind en een uitkeringkje? Mwa, ik doe het niet maat en dat heb ik ook nergens beweert. Samir A is schuldig, dat hij slechts voor twee dingen is veroordeeld teld niet in de gedachten van mensen. Alleen maar omdat we in een democratische rechtsstaat leven wil dat niet zeggen dat het gehele volk het met de rechter eens is. Dat hij de Nederlandse nationaliteit heeft wil voor sommige (zoals Lonsdalers) ook niets zeggen, hij is immers Moslim fundamentalist, das genoeg reden voor hun om hem niet als Nederlander te zien. Puntje wat ik wel direct als kritiek aanmerk is zijn uitkering, maar dat spreek ik als krenterige Nederlander.

DutchBart
13-04-2005, 23:49
Bedreiging...Waarom moet je hem bedrijgen als hij onschuldig is?? Waarom moet ie het land verlaten als hij de Nederlandse Nationaliteit heeft? Waarom moet ie worden veroordeeld als hij niks doen geen ene wet overtreed en rustig leeft met zijn vrouw en kind en een uitkeringkje? Dat is geen bedreiging, dat is een advies, veel Nederlanders zullen hem nu wantrouwen, en, in mijn ogen: terecht. Als hij verder niks doet, en de ware Islam alsnog vind, wat hij nu duidelijk nog niet heeft gevonden, want zijn geloof word hier niet aangevallen, maar bekritiseerd, als hij een aanslag had gepleegd, dan zou het geloof aangevallen worden. Maar goed, als hij de ware Islam alsnog weet te vinden, en verder geen zware overtredingen begaat, zal het wantrouwen naar hem wegzakken, en zal hij normaal kunnen leven, maar houd er wel rekening mee dat hij het zichzelf heeft aangedaan..

DutchBart
13-04-2005, 23:50
... Puntje wat ik wel direct als kritiek aanmerk is zijn uitkering, maar dat spreek ik als krenterige Nederlander. :hihi: dat ken ik... :haha:

Kahali
13-04-2005, 23:51

Vrijlating van Samir A. is normaal. Voor een mishandeling wordt je na verhoor en het afleggen van een verklaring heengezonden. Het proces verbaal wordt opgemaakt en hij zal later op een zitting worden gedagvaard. Khli.

Pagina's : [1] 2 3