Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Doen of niet?

imane80
25-02-2003, 10:55

Salaam, Ik kreeg deze mail vanmorgen, wat vinden jullie ervan? "Salaam, Ik ben een jongeman van bijna 20 jaar.Ik wil jullie iets heel belangrijks vertellen.Ik heb een mailtje gekregen over de boodschap uit Medina.Dit is waar uit Medina:Sheikh Ahmed heeft dit nieuws verspreidt.Op een vrijdag, Sheikh Ahmed viel in slaap tijdens het lezen van de koran.Dan droomde hij dat de profeet Mohammed vzmh.Voor hem stond en zei dat in 1 week 7000 mensen stierven en geen enkel van hen was moslim.Niemand deed wat Allah zei.Hij zei ook dat het nu slechte tijden zijn.Vrouwen van tegenwoordig zorgen niet voor hun mannen, meisjes gaan overal zonder zich te bedekken.Zij respecteren hun ouders en andere niet.Rijken zorgen niet voor armen.Zij gevengeen geld of zakaat. Zij bidden niet of vasten niet.De dag des oordeels is nabij.Wanneer 1 enkel ster aan de hemel hangt, zal het bad van vergiffenis sluiten.Het geschrift in de koran zal verdwijnen. De zon zal zakken tot op de hoogte van de aarde.De profeet zei dat degenen die deze nieuws lezen voor anderen, hij zal hem of haar dan plaats maken in de paradijs op het dag des oordeels, en al degenen die deze nieuws niet geloven zal dan verbannen worden van paradijs.Als een persoon deze nieuws print en hem dan aan andere mensen geeft, zijn wens zal dan uitkomen.Sheikh Ahmed zei dat als dit nieuws niet waar was , zal hij dan als geen moslim sterven. De profeet zei: Bid 5x per dag, geef zakaat, heb respect voor anderen, lieg niet, steel niet en help de armen. Al diegene dit dat 35x print en dit verspreidt, zal dan beloond in 3 dagen.Een persoon heeft dit gedaan en kreeg dan 3000 aandelen in zijn bedrijf. Een persoon geloofde dit nieuws niet en zijn zoon stierfde.Een persoon bleef maar zeggen dat hij dit vandaag of morgen gaat printen en hij stierfde ook. " Alstublieft denk niet dat dit niet waar is. Negeer dit boodschap niet,print dit en verspreidt hem aan alle moslim broeders en zussen en stuur dit ook via e-mail naar andere moslimsvrieden Dit geloof ik allemaal zonder probleem maar aan het tweede deel heb ik wel mijn twijfels. Dat wanneer je het niet afprint er iets slecht gebeurd. Het heeft iets van een kettingbrief of ben ik fout? :confused: Ik heb het wel al geforward naar mijn vrienden. Wat denken jullie? :zwaai:

zahia
25-02-2003, 11:03
IK geloof er geen F*ck van net zo iets als met de liefde dat je 50 jaar geen liefde krijgt. Je moet zelf weten of je het geloofd ik in ieder geval niet ;)

saloua_lopez
25-02-2003, 11:05
allemaal bullshit... ik geloof er niks van... ze lullen man.. ze willen gewoon dat het doorverspreid wordt en maken je daarmee bang....

Vin
25-02-2003, 11:06
Origineel gepost door zahia IK geloof er geen F*ck van net zo iets als met de liefde dat je 50 jaar geen liefde krijgt. Je moet zelf weten of je het geloofd ik in ieder geval niet ;) he jij gaat morgen dood:D:D of vandaag:D kijk maar naar wat die ene achmed shoarma falafel zegt :D

zahia
25-02-2003, 11:08

Origineel gepost door Vin he jij gaat morgen dood:D:D of vandaag:D kijk maar naar wat die ene achmed shoarma falafel zegt :D Wil jij mij beschermen :D

mimi_tangaouia
25-02-2003, 11:12
Ik geloof niet dat als je het niet doorstuurt dat je dood gaat maar waarom zou je het niet moeten doorsturen het is alleen maar een goede boodschap

MueZli
25-02-2003, 11:28
Dit heet leugen en bedrog en zelfs bid3a. Hoe kan je wens uitkomen via een mens ? Was t niet dat ALLAH de Al-Machtige du3a's beantwoordde ? Stuur aan die mensen terug dat dit onzin is en dat ermee gestopt moet worden. Dit is n oud trucje.

imane80
25-02-2003, 11:37
Bedankt voor jullie reacties! Ik dacht wel dat dat niet juist was maar was gewoon niet zeker maar nu wel. Tanx :goedzo: