Bekijk originele versie : Belachelijk dat er niet een volledig islamitische begraafplaats is in Nederland!!!
Billalthefirst
25-02-2003, 10:37
In Nederland kunnen moslims ook wel begraven worden. Ja, ook islamitisch.....alhoewel..De islamitische begraafplaatsen in Nederland worden alle gedeeld met niet-moslims. Op zich is dat natuurlijk niet echt een punt. Wat het probleem wel is, dat al die graven na 50 jaar worden leeggeruimd en worden alle botten op een hoop gegooid. Wat daarmee bebeurd is ook niet geheel duidelijk. Misschien wel gecremeerd of voor de hond Pluto. Misschien heeft een jongere een schedel gevonden en ligt die op zijn nachtkastje. Het hoeft niet maar het zou kunnen (een kaars zou er wel mooi in staan).
Volgens de islam mag dit niet!
Wat vinden jullie hiervan?
Zie ook de mini-enquete.
Billal
Ik wil liever gecremeerd worden.
Origineel gepost door fatouta
ja ik heb ook gehoord dat je er elke maand een bedrag moet betalen als je in nerderland begraven bent.
Zelf wil ik in marokko begraven worden.
Thilla mensjes
fatouta
Ooit wel eens afgevraagd wat er gebeurd als je in Marokko niet paid?
Waarom is er eigenlijk geen enkele islamitische begraafplaats in Nederland?
Je kunt dat wel belachelijk vinden (titel topic), maar dat is wel een erg snel oordeel als je niet weet waarom zo'n begraafplaats er niet is. Ik heb eerlijk gezegd geen idee.
aishaqandisha
25-02-2003, 22:21
Er zijn wel Islamitische begraafplaatsen in Nederland.
Ik ben er voor dat je wordt begraven op de plaats die je kiest.
Zadel je familie niet op met de keuze. (Die hebben het al moeilijk genoeg) maar laat van tevoren fijntjes merken waar je het liefst begraven wilt worden.
Ik kan me voorstellen dat dat voor heel veel mensen Marokko is.
Maar hou wel in de gaten dat het een heel gedoe is om je vanuit hier in Marokko te laten begraven. En omdat het snel moet is het ook stressen geblazen voor mensen die toch al verdriet hebben.
Controleer eens hoe je bent verzekerd. Er zijn verzekeringen die rekening houden met de extra kosten van een begrafenis ver weg.
En hou ook in gedachten dat veel familie en vrienden in Nederland niet meekunnen naar Marokko.
Ik ben er voor dat moslims hier op een gepaste manier begraven kunnen worden. Moslims zijn namelijk here to stay.
Het zou toch raar zijn dat over drie generaties nog steeds mensen naar het buitenland worden gevlogen om daar begraven te worden.
Maar voor mij geldt hier: vrije keuze voor iedereen.
KoRnOnTheCops
26-02-2003, 10:29
-stukje informatie voor belangstellenden-
in nederland mag je 20 jaar blijven liggen als je begraven bent, waarna je geruimd wordt, tenzij je nabestaanden voor 10 jaar bijbetalen. Na die 10 jaar kunnen ze nog eens voor 10 jaar bijbetalen etc. tot er niet meer betaald wordt, waarna het graf wordt geruimd.
Tip:
Graven op begraafplaatsen in kleine dorpjes op het platteland worden veel minder geruimd. Zo liggen mijn betovergrootouders nog ergens in een dorp in Zeeland, zonder dat we daar een cent meer voor hebben betaald.
Billalthefirst
27-02-2003, 15:43
je mag er 50 jaar liggen. Er zijn wel islamitische begraafplaatsten, maar niet volledige. En De volledige islamitische begraafplaatsen mogen er niet zijn!! Dit heeft onder andere mee te maken dat het dan niet-nederlandse grondgebied betreft, zoals bij een ambassade. De NL wil wat betreft islm. begraafplaatsen hier niets van weten.
Ik ben voor een islamitische begraafplaats. Je hebt nu wel gebieden in nederlandse begraafplaatsen waar alleen moslims begraven worden. Maar ik zou me persoonlijk druk maken om het feit wat er gaat gebeuren in het hiernamaals! :D
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.