Bekijk volle/desktop versie : De Strijd Is Jullie Verplicht!



11-04-2005, 17:20

Citaat door ali robio:
bekijk "Falluja massacres" ==>
http://groups.msn.com/MoslimsinLimburg/general.msnw?action=get_message&mview=0&ID_Message =155&LastModified=4675517791278475373
.

11-04-2005, 17:41


wa alaykoem salaam.. mag ik je vragen naar de reden waarom je dit heb geplaatst??
en nog een vraag aan hen die dit ook leest: wie kent die ahadieth waarin mohammed sala allahoe alayhie wa salaam zei: de grote jihad is het opdoen van kennis en het verstrekken van da3wa ofzo?? en de kleine jihad is de jihad waarin de mensen elkaar tegen het lijf gaan. (deze is uiteraard niet correct, maar hier sloeg het ongeveer op) wie kent het.. en plaats het hier inshallah, want ook dat is belangrijk om te weten, dat het opdoen van kennis en het leven volgens de wetten van allah soebhana wa ta3ala nog belangrijker werden geacht door mohammed sala allahoe alayhie wa salaam, dan de jihad waarin er wordt gestreden.

wa alaykoem salaam

11-04-2005, 19:10
pff, wrom hij dit plaatst? miss eens beginnen met de titel te lezen? Miss dat je het dan weet.
Verder is de interpretatie niet overal hetzelfde over die hadith, in tijden van oorlog ga je zeker niet kunnen afkomen met "ja maar ik ben kennis aant opdoen dus ik ga liever geen Jihad voeren". De moslims die nu Jihad voeren zullen volgens mij ook liever kennis opdoen etc... maar dat wordt hun niet gegunt, en het is daarom dat de moslims Jihad moeten voeren...

@ali robio, ja je hebt gelijk. De moslims weten het wel, maar toch zitten we hier. Waarom? dont know...het is natuurlijk altijd makkelijk om te zeggen dat de oorlog nu bezig is tegen de terroristen enzo, miss kunnen we dan beter slapen...

11-04-2005, 19:15

Citaat door maryam_maroc:
wa alaykoem salaam.. mag ik je vragen naar de reden waarom je dit heb geplaatst??
en nog een vraag aan hen die dit ook leest: wie kent die ahadieth waarin mohammed sala allahoe alayhie wa salaam zei: de grote jihad is het opdoen van kennis en het verstrekken van da3wa ofzo?? en de kleine jihad is de jihad waarin de mensen elkaar tegen het lijf gaan. (deze is uiteraard niet correct, maar hier sloeg het ongeveer op) wie kent het.. en plaats het hier inshallah, want ook dat is belangrijk om te weten, dat het opdoen van kennis en het leven volgens de wetten van allah soebhana wa ta3ala nog belangrijker werden geacht door mohammed sala allahoe alayhie wa salaam, dan de jihad waarin er wordt gestreden.

wa alaykoem salaam
Dit stuk is denk ik geplaatst omdat er nog veel mensen met verkeerde ideeen over jihad rondlopen!

Voorwaar, de gelovigen zijn slechts degenen die in Allah en Zijn Boodschapper geloven, die vervolgens niet twijfelen en die met hun bezittingen en hun levens strijden op de Weg van Allah. Zij zijn de waarachtigen. Quraan hfst49 vers 15.

Helaas zijn er in deze tijd een hoop mensen die jihad een verkeerde betekenis geven. Als wij naar de oorzaak van openbaring van deze verzen gaan kijken, zien we dat deze verzen veelal naar aanleiding van veldslagen werden geopenbaard.

Het woord Jihad, op zichzelf, betekent alleen gewapend gevecht, zoals is vermeld door Ibn Rusjd en hierover waren de vier Imams het eens.

Ibn Taymiyya heeft gezegt:” Wat betreft de hadith die door sommigen is overlevert waarin word gezegd dat de Profeet (vzmh) bij zijn terugkeer van de slag van Tabuk heeft gezegt:”Wij zijn teruggekomen van de kleine jihad naar de grote jihad.” Dit is een valse hadith, die geen oorsprong heeft, en geen van degenen die kennis bezitten van de woorden en handelingen van de Profeet (vzmh) hebben dit overlevert. Vechten tegen de ongelovigen is een van de grootste werken. In feite, is dit het beste wat iemand kan doen.” (Zie boek van Ibn Taymiyya: Alforqaan bayna awliyaa Arrahmaan wa awliyaa ashaytaan, hoofdstuk 9)

De Profeet (vzmh) heeft gezegd: ”Wie ook maar sterft zonder te hebben deelgenomen aan een veldslag, of zonder te hebben geleefd met de hoop eraan deel te nemen, sterft met een takje hypocrisie.” (overgeleverd door Moeslim)

11-04-2005, 19:23


mach allah broeder waarom hij het plaats om mensen wakker te maken dat de werld niet voor eeuwig is en dat het hiernamaals veel beter is dan waar we nu leven stel je voor al je zonden worden vergeven en een enkeltje naar het paradijs zonder berichting subhane allah

11-04-2005, 21:40
Allahu akbar

15-04-2005, 17:38
mijn punt was dus... is het niet beter om te plaatsen dat het opdoen van kennis van veel hogere waarde is dan de strijdlustige jihad??
veel mensen interpreteren dit verkeerd!! wat nare gevolgen heeft voor zowel het hiernamaals als op aarde, en het geeft de islaam de verkeerde naam, indien mensen dit verkeerd uitvoeren!!!

15-04-2005, 17:52

Citaat door maryam_maroc:
mijn punt was dus... is het niet beter om te plaatsen dat het opdoen van kennis van veel hogere waarde is dan de strijdlustige jihad??
veel mensen interpreteren dit verkeerd!! wat nare gevolgen heeft voor zowel het hiernamaals als op aarde, en het geeft de islaam de verkeerde naam, indien mensen dit verkeerd uitvoeren!!!
Dat doet het zeker. Dat kan ik je op een briefje geven.


Iznogoodh