Bekijk volle/desktop versie : Hoeveel soera's kennen jullie uit de koran



Pagina's : [1] 2

11-04-2005, 16:00
Dag zusters en broeders,


Hoeveel soera's kennen jullie uit de koran. Ik zelf ken er 8 ( de kleine soera's natuurlijk.



Asalaam Allikoum


Groetjes Samira

11-04-2005, 16:31



Citaat door Mohammed Azam:
ik ken er 12
Tbakla. Ken jij een site waarbij je mee kunt luisteren als de imaans de soera's reciteren.

Soekran broeder.


Asalaam Allikoum.

11-04-2005, 16:58
Asalaamoe aleikoem Warahamtoe lahie wabarakatoehoe,

Ik Ken 8 hisb rond 60 soera's

wasalaam

11-04-2005, 17:18

Citaat door Nour_al_Houda:
Asalaamoe aleikoem Warahamtoe lahie wabarakatoehoe,

Ik Ken 8 hisb rond 60 soera's

wasalaam
Tabakla hoe heb jij het geleerd????

11-04-2005, 17:40


http://www.reciter.org

en dan zie je 2 soortachtige balkjes..

je kiest de onderste en de link die helemaal links is

Ciaoz

11-04-2005, 17:45
http://english.islamway.com/bindex.php?section=echapters&recitor_id=52

de hele koran van abdul basit rahimoe allah!! door veel te luisteren doe je ook heel veel kennis op, onder andere het onthouden van sourats, je kunt ze opslaan op mp3.

11-04-2005, 19:17


Selaam 'aleikoum,

Het is niet gepast om aan men te vertellen hoeveel Soera's je precies kent. Deze zaak is iets tussen jou en Allah Soebhana Wa Ta3ala. Ook in ander topic vertelde een broeder dat hij een soera uit zijn hoofd kende en werd hem de volgende Nasee7a gegeven:


Citaat:
Geplaatst door Zusterke001
En Allah swt zal vragen wat heb je gedaan voor Mij?

Hij zal zeggen: Ik heb de Quran uit mijn hoofd geleerd.

En heb je dit voor mij geleerd?

Hij zal zeggen: Na'am

Allah swt zal zeggen: Je liegt, je hebt dit gedaan voor de mensen opdat zij zullen zeggen, masha'Allah hij kent de koran uit z'n hoofd.
Wa Selaam 'aleikoum

11-04-2005, 21:14

Citaat door MetalsaLadY:


Selaam 'aleikoum,

Het is niet gepast om aan men te vertellen hoeveel Soera's je precies kent. Deze zaak is iets tussen jou en Allah Soebhana Wa Ta3ala. Ook in ander topic vertelde een broeder dat hij een soera uit zijn hoofd kende en werd hem de volgende Nasee7a gegeven:



Wa Selaam 'aleikoum
Djazzak allahoe gairan heb je ook een nummer van de hadith of de naam van de overleveraar?

Salaam aleikum Zainab1.

11-04-2005, 21:21
salaam alaykoem

het zou voor sommigen een open deur kunnen zijn naar het slechte, doordat ze hier een kans zien om op te scheppen over hun goede daden, wat overigens haram is.. inshallah kom ik hierop terug want er is heel veel te vinden over het feit dat opscheppen haram is, het is alsof je gelijken kent tegenover allah soebhana wa ta3ala. je goede daden doe je voor allah soebhana wa ta3ala en hem alleen... doe je het voor beide.. dus voor allah soebhana wa ta3ala en de mensen, dan zal allah soebhana wa ta3ala jou bij die mensen laten en allahoe a3lem die daad niet accepteren. maar zoals ik zei kom ik hier inshallah op terug.

11-04-2005, 21:26
te koop lopen met aanbidding:

een van de voorwaarden voor acceptatie van een goede daad, is de uitvoering van de daad vrij moet zijn van pronken. een andere voorwaarde is dat de uitvoering van de daad in het kader van de soenah moet zijn. de persoon die daden van aanbidding, zoals bidden, uitoefenen om gezien te worden door andere mensen is een moeshriek en zijn daad is onaanvaardbaar. aallah soebhan wa ta3ala zegt:
voorwaar, de huigelaars proberen allah te misleiden, en hij vergeldt hun misleiding. en wanneer zij in salaat staan, staan zij er lui bij, om door de mensen gezien te worden. en zij gedenken allah slechts weinig.

de persoon die eveneens een goede daad doet zodat het nieuws andere mensen zal bereiken, is ook in de zonde van shirk gevallen.
de bestraffing voor degene die dit doet is overgeleverd in de hadith door ibn abbaas (moge allah tevreden met hem en zijn vader zijn) waarin de profeet sala allahoe alayhie wa salaam, geeft gezegd: een ieder die dingen doet om gezien en gehoord te worden door anderen, allah zal zorgen dat hij zal worden gezien en gehoord asl een voorbeeld voor anderen. overgeleverd door moesliem

ieder die enige daad van aanbidding doet omwille van allah soebhana wa ta3ala en andere mensen, zijn daden zullen onaanvaardbaar zjin, zoals is vermeld in de hadiets qoedsi: ik ben zo zelfgenoegzaam, dat ik het niet nodig heb, dat er iemand met mij wordt geassocieerd. dus als iemand een daad doet zowel ter wille van iemand anders als van Mij, dan doe ik afstand van die daad aan degene die hij met mij vergeleek. door moesliem

het kan gebeuren dat een persoon aan een daad begint omwille van allah seobhana wa ta3ala en dan de drang over hem komt om te pronken. als hij weerstand biedt zal zijn daad ngo steeds worden aanvaard, maar als hij graag toegeeft, zal (naar de mening van de meeste geleerden) zijn daad onaanvaardbaar zijn!!

wa salaam alaykoem

11-04-2005, 21:43


Djzaka Allahu Ghairan, Zuster Maryammaroc.

13-04-2005, 19:46
Je zou het ook van de positieve kant kunnen bekijken, mensen worden zo aangespoord om meer te leren, omdat er veel broeders en zusters zijn die zich ermee bezighouden.

Ik ken bijna 2 7isb, maar ik wil graag 4 7isb in mijn bezit hebben

13-04-2005, 19:53


Riyae

13-04-2005, 19:59

Citaat door Hananetje:
Je zou het ook van de positieve kant kunnen bekijken, mensen worden zo aangespoord om meer te leren, omdat er veel broeders en zusters zijn die zich ermee bezighouden.

Ik ken bijna 2 7isb, maar ik wil graag 4 7isb in mijn bezit hebben
Je leert omwille van Allah en niet om meer quran dan je broeder/zuster uit je hoofd te kennen.

Voor het geval je ze wilt aansporen tot het leren van de koran, geef ze advies.

13-04-2005, 21:57
hey abou moussa, salaam alaykoem...

die avatar van je he... staat mij niet zo aan... de vrouw staat achter de man, terwijl de man ook een arm om haar heen zou kunnen slaan... is dat geen mooier voorbeeld??
(bemoei-al) i know, maar het zou de kufar weer eens aan het denken kunnen zetten, alsof dit een gewoonte is.. terwijl het mooier mag en beter is als de man een arm om de vrouw slaat of haar hand vasthoudt.

PS: bemoei ik me er te veel mee... wis ik m!! (dit bericht)
salaam alaykoem

Pagina's : [1] 2