Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Marokkanen Als Slachtoffer Van Criminaliteit

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7

marijn
11-04-2005, 10:53

Gegroet mensen, Voor mijn afstudeeronderzoek ben ik op zoek naar mensen van marokkaanse afkomst woonachtig in utrecht die wel eens of meermaals slachtoffer zijn geworden van criminaliteit. Denk hierbij bijvoorbeeld aan vernieling, diefstal of inbraak in huis of auto. De tendens in de media aangaande mensen van marokkaanse afkomst is erg negatief, zij worden vooral gezien als daders van criminaliteit. Dit is natuurlijk niet waar en ik ben op zoek naar slachtoffers van criminaliteit. Vind je dit interessant en zou je wel een vragenlijst willen invullen, reageer dan langs deze weg, of stuur een mail naar onderzoekUU1@hotmail.com, dan stuur ik je de vragenlijst op die je weer naar mij kunt terugsturen. Bij voorbaat dank voor de medewerking. Groeten Marijn

dutchbirdy
11-04-2005, 11:23
Gegroet mensen, Voor mijn afstudeeronderzoek ben ik op zoek naar mensen van marokkaanse afkomst woonachtig in utrecht die wel eens of meermaals slachtoffer zijn geworden van criminaliteit. Denk hierbij bijvoorbeeld aan vernieling, diefstal of inbraak in huis of auto. De tendens in de media aangaande mensen van marokkaanse afkomst is erg negatief, zij worden vooral gezien als daders van criminaliteit. Dit is natuurlijk niet waar en ik ben op zoek naar slachtoffers van criminaliteit. Vind je dit interessant en zou je wel een vragenlijst willen invullen, reageer dan langs deze weg, of stuur een mail naar onderzoekUU1@hotmail.com, dan stuur ik je de vragenlijst op die je weer naar mij kunt terugsturen. Bij voorbaat dank voor de medewerking. Groeten Marijn Welnu Marijn - voor een onderzoeker ben je een beetje te bevooroordeeld, want je trekt en passant zomaar een belangrijke conclusie: "Zij worden gezien als daders van criminaliteit; Dit is natuurlijk niet waar" (Het is ook nog eens slecht nederlands). Jij bent op zoek naar slachtoffers, om te bewijzen dat iets 'niet waar' is? Spreek nog even met je studiebegeleider en statistiekleraar zodat je oren ter zake gewassen kunnen worden! Dutchbirdy

Kaaskopius
11-04-2005, 12:09
Je snapt er ook helemaal niks van he. Het zijn juist de criminele marokkanen die het slachtoffer zijn, van de maatschappij en zo. En ons koloniale verleden, als wij nooit marokko hadden bezet dan, oh wacht dat waren de fransen, god ik weet ook niet meer.

soufiane37
11-04-2005, 12:14
ik wil wel een vragenlijst invullen...

LesDennis
11-04-2005, 12:18

Welnu Marijn - voor een onderzoeker ben je een beetje te bevooroordeeld, want je trekt en passant zomaar een belangrijke conclusie: "Zij worden gezien als daders van criminaliteit; Dit is natuurlijk niet waar" (Het is ook nog eens slecht nederlands). Jij bent op zoek naar slachtoffers, om te bewijzen dat iets 'niet waar' is? Spreek nog even met je studiebegeleider en statistiekleraar zodat je oren ter zake gewassen kunnen worden! Dutchbirdy :goedzo: Die passage viel mij ook al gelijk op, dat onderzoek kan nooit wat worden op deze manier.

Smirnoff
11-04-2005, 12:22
Vind je dit interessant en zou je wel een vragenlijst willen invullen, reageer dan langs deze weg, of stuur een mail naar onderzoekUU1@hotmail.com, dan stuur ik je de vragenlijst op die je weer naar mij kunt terugsturen. Bij voorbaat dank voor de medewerking. Heb je ook zo'n vragenlijst in het Arabisch en in het Berbers ?

marijn
11-04-2005, 12:31
ik ben niet op zoek naar slachtoffers om te bewijzen dat iets niet waar is, ik probeer het eenzijdige beeld van marokkanen enkel als daders, te nuanceren. feitelijk worden marokkanen ook slachtoffer van criminaliteit, enkel wordt dit beeld nooit naar voren gebracht. er zijn inderdaad daders van marokkaanse afkomst, maar er zijn ook slachtoffers van marokkaanse afkomst, maar daar hoor je nooit wat over. Ik wil daar dus meer over weten

marijn
11-04-2005, 12:33
over dat slechte nederlands heb je gelijk, excuses

Smirnoff
11-04-2005, 12:39
ik ben niet op zoek naar slachtoffers om te bewijzen dat iets niet waar is, ik probeer het eenzijdige beeld van marokkanen enkel als daders, te nuanceren. feitelijk worden marokkanen ook slachtoffer van criminaliteit, enkel wordt dit beeld nooit naar voren gebracht. er zijn inderdaad daders van marokkaanse afkomst, maar er zijn ook slachtoffers van marokkaanse afkomst, maar daar hoor je nooit wat over. Ik wil daar dus meer over weten Besef je dat dit een soort vooringenomenheid is? Is er sprake van een eenzijdig beeld van Marokkanen enkel als daders? Hoor je echt nooit iets van Marokkaanse slachtoffers? (of is dit slechts perceptie?) En waarom zou je het beeld (waarvan je nog niet eens hebt bewezen dat dat bestaat) willen nuanceren?

marijn
11-04-2005, 12:44
Waarom zou ik dat beeld willen nuanceren? omdat, als er een genuanceerd beeld naar voren kan komen, dit er ook moet komen. Hoe vaak hoor je niet over 'overlast', straatterroristen(wilders), diamantbuurt etc. De cijfers bij de politie en bijvoorbeeld bureau slachtofferhulp liegen er niet om, maar hoort men daar wat over? ik haast nooit, jij wel?

a3ir
11-04-2005, 13:26
Besef je dat dit een soort vooringenomenheid is? Is er sprake van een eenzijdig beeld van Marokkanen enkel als daders? Hoor je echt nooit iets van Marokkaanse slachtoffers? (of is dit slechts perceptie?) En waarom zou je het beeld (waarvan je nog niet eens hebt bewezen dat dat bestaat) willen nuanceren?Wou jij me nu gaan vertellen dat Marokkanen nooit bestolen worden?Wordt eens wakker smirnoff :moe: of heb je te veel W.smirnof op :jammer:

Smirnoff
11-04-2005, 13:54
Wou jij me nu gaan vertellen dat Marokkanen nooit bestolen worden?Wordt eens wakker smirnoff :moe: of heb je te veel W.smirnof op :jammer: Nee, dat zou ik niet willen beweren. Cijfers dus graag, voordat we uitgaan van "beeldvorming".

Smirnoff
11-04-2005, 13:56
Waarom zou ik dat beeld willen nuanceren? omdat, als er een genuanceerd beeld naar voren kan komen, dit er ook moet komen. Je geeft nog steeds niet aan waarom nuance noodzakelijk is! Nuance als doel kan nooit de opzet zijn voor een (academisch ?!) onderzoek!

Smirnoff
11-04-2005, 13:59
Hoe vaak hoor je niet over 'overlast', straatterroristen(wilders), diamantbuurt etc. Weet ik niet, weet jij het? "Vaak" kan natuurlijk nooit het begin zijn van een ("academisch ?!) onderzoek. Je zult dit dus eerst 'hard' moeten maken. (Cognitieve dissonantie speelt daarbij ook een rol.)

a3ir
11-04-2005, 14:02

Nee, dat zou ik niet willen beweren. Cijfers dus graag, voordat we uitgaan van "beeldvorming".De fietsvan mijn moeder de is 6keer door een aotochtoon gestolen ( door roomskatholieke boeren nog wel) mijn huis en de HARLEY van mijn man( is een volbloed zeeuw) is leeg gehaald door blanke autochtonen en niet door Marokkanen of Antilianen of wie dan ook. En zo zijn er heel wat autochtonen die de boel leeg graaien en niet alleen de Maro's.Zet een andere bril op en houd op met je vooroordelen. En over die cijfers,ga eens langs bij het politiebureau. Ps. voordat je gaat oordelen en voordelen Ik ben een ZEEUWSE.

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7