Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : van huis weggaan

Pagina's : [1] 2

albahja
24-02-2003, 17:28

salaaaam ik vroeg me af waarom de meste jonge meisjes weg gaan van hun huis, zolang ze niks tekort komen en nergens zorgen hoeven te maken. ik hoop dat er de juiste antwoord kan krijgen.

cheetah
24-02-2003, 17:29
I dont know... het kan zijn dat ze bij hun vriend/vriendin willen zijn.. er zijn 1000 en een redenen

freemale
24-02-2003, 17:30
Origineel gepost door albahja salaaaam ik vroeg me af waarom de meste jonge meisjes weg gaan van hun huis, zolang ze niks tekort komen en nergens zorgen hoeven te maken. ik hoop dat er de juiste antwoord kan krijgen. Vrijheid kan voor sommigen een hele grote rol spelen.

ATLANTICA
24-02-2003, 17:33
Origineel gepost door freemale Vrijheid kan voor sommigen een hele grote rol spelen. Dat denk ik ook, maar het is voor iedereen weer iets anders.

albahja
24-02-2003, 17:33

ja , maar wat houdt de vrijheid dan in volgens je en hoe moeten we dat aanpaken.

freemale
24-02-2003, 17:36
Zolang je het gevoel hebt dat je bedrukt wordt, kan het je aansporen om voor jezelf te kiezen. Die grens is voor iedereen natuurlijk anders. Voor de ene kan de drubbel zijn dat ze uiterlijk om 04:00 uur snachts thuis mag zijn en voor de ander dat ze niet mag werken.

albahja
24-02-2003, 17:37
het zou kunnen dat je van iemand houdt maar dat is niet de juiste manier om bij hem te zijn als hij om geeft zou hij niet zoiets laten flikkenen de anderen die omje heen zijn pijn doen.

albahja
24-02-2003, 17:42
hoe zou je het vinden als je als ****** uitgemaakt worden

Sabrin16
24-02-2003, 17:45
Mischien is de sitiuatie thuis ondraagbaar door toedoen van de ouders. Bijv. Als een meisje opgevoed wordt op te trouwen inplaats dat ze opgevoed worden om voor zichzelf te zorgen. Ik ken zoveel meisjes die trouwen als num. 1 projariteit beschouwen doordat ze zo zijn opgevoed. Zo erg vind ik dat alsof ze niks meer waard zijn. In dit soort gevallen vinden ouders het niet eens erg al hun dochter een vriendje heeft ofzo brengt hun alleen maar dichter bij hun doel. zucht.... sommige meiden vinden dit ok, maar anderen komen in opstand en lopen weg van huis. Ik ken een meisje die in zo'n sitiuatie terecht kwam. Ze liep weg en logeerde bij een vriendin. Toen ze gepakt werd, werd ze op een one way ticket reis naar marokko gestuurd. Nu is ze getrouwd (uitgehuwelijkt) en heeft ze 2 kinderen. Ik zag haar de laatste dat ik in marok was . Ze zag er 10x ouder uit, en ik hoorde van nichten dat ze altijd huilde omdat ze zo ongelukkig was. Het ergste vond ik wel dat haar man haar slaat, en dat niemand er iets aan doet. Nu is ze verhuisd naar de middle of no where.

cheetah
24-02-2003, 17:48
Origineel gepost door Sabrin16 Mischien is de sitiuatie thuis ondraagbaar door toedoen van de ouders. Bijv. Als een meisje opgevoed wordt op te trouwen inplaats dat ze opgevoed worden om voor zichzelf te zorgen. Ik ken zoveel meisjes die trouwen als num. 1 projariteit beschouwen doordat ze zo zijn opgevoed. Zo erg vind ik dat alsof ze niks meer waard zijn. In dit soort gevallen vinden ouders het niet eens erg al hun dochter een vriendje heeft ofzo brengt hun alleen maar dichter bij hun doel. zucht.... sommige meiden vinden dit ok, maar anderen komen in opstand en lopen weg van huis. Ik ken een meisje die in zo'n sitiuatie terecht kwam. Ze liep weg en logeerde bij een vriendin. Toen ze gepakt werd, werd ze op een one way ticket reis naar marokko gestuurd. Nu is ze getrouwd (uitgehuwelijkt) en heeft ze 2 kinderen. Ik zag haar de laatste dat ik in marok was . Ze zag er 10x ouder uit, en ik hoorde van nichten dat ze altijd huilde omdat ze zo ongelukkig was. Het ergste vond ik wel dat haar man haar slaat, en dat niemand er iets aan doet. Nu is ze verhuisd naar de middle of no where. Oh wat erg...

loella
24-02-2003, 17:50
Origineel gepost door albahja hoe zou je het vinden als je als ****** uitgemaakt worden Kijk...wat andere mensen op dat moment over mij zeggen kan me dan nix schelen...dat is in iedergeval 1 ding... Maar kijk...stel je loopt weg voor een jongen zodat je bij hem kan zijn...wie zegt dat die relatie lang stand houd? Je moet rekening houden met wat de gevolgen kunnen zijn...want als die relatie eenmaal uitgaat...kan je ook niet terug naar huis...want die heb je dan niet meer..en ik denk dat de meeste jongeren ook heel dom denken...(die weglopen..) Kijk als de thuissituatie echt TE erg is heb ik daar nog wel begrip voor...maar weglopen voor de vrijheid?? No way...want je raakt dan echt veel kwijt...en sommigen mensen realiseren zich dat NOG niet....maar dat komt allemaal wel...en dan zien ze hun fout...

emsoem
24-02-2003, 18:05
welke van de 1000000000 reden's zal ik eens gaan opnoemen :D =emsoem=

MarocStar
24-02-2003, 18:23
Ik vind dat je altijd je ouders respect moet geven. Het zijn uiteindelijk je ouders die je hele leven voor je gezorgt hebben. Natuurlijk heb je weleens meningsverschillen, maar je ouders gehoorzamen vind ik heel belangrijk. Uitgehuwelijkt worden is natuurlijk niet leuk als je er zelf niet achter staat, maar je kunt dat soort dingen ook wel oplossen zonder weg te lopen.

MarocStar
24-02-2003, 18:31
Origineel gepost door Sauda Wat vinden jullie ervan als de moeder een zalaba aan heeft en een mooie hoofddoek op heeft en de dochter een heeeeeele strakke broek kortom alles strak over de markt lopen? Vinden jullie het gek dat dan de moeder niks durft te zeggen ze is bang dat haar dochter weg gaat lopen. Dat soort meiden zijn respectloos :rolleyes:

Sabrin16
24-02-2003, 18:39

Origineel gepost door Sauda Wat vinden jullie ervan als de moeder een zalaba aan heeft en een mooie hoofddoek op heeft en de dochter een heeeeeele strakke broek kortom alles strak over de markt lopen? Vinden jullie het gek dat dan de moeder niks durft te zeggen ze is bang dat haar dochter weg gaat lopen. Dat lijkt me sterk, bang? Ik denk meer dat die moeder hoopt dat een jongen haar dochter ziet zodat deze kan trouwen. Kan haar niks schelen dat die dochter er uitziet als een ****.

Pagina's : [1] 2