Bekijk originele versie : Ik ben moslim, had je wat!?!??!!!
freemale
24-02-2003, 16:36
Beste mensen,
ik merk in het dagelijkse leven dat moslims zich heel erg verdedigend opstellen. Zo van, 'ja, ik draag een hoofddoek, is daar iets mis mee? Durf ja te zeggen!' Of: 'ons geloof is goed en durf maar kritiek te hebben!!
Kan dat niet een oorzaak zijn van al die ergernisen die je bij de islamitische jongeren ziet, ook hier op de site, de opkomende succes van AEL?
Sommige overdrijven zelfs en gaan in aanval als een niet-moslim een doodnormale vraag stelt.
Je zou zeggen dat het een visieuze cirkel is.
Kortom, vele islamitische jongeren kunnen niet tegen kritiek en kunnen daar ook niet mee omgaan, zonder boos en aanvallend over te komen.
Billalthefirst
24-02-2003, 17:02
ik word juist ziek dat ze weer iemand op een standbeeld plaatsen die het Nederlands niet fatsoenlijk beheerst. Jah Jah doet dat wel aardig, maar van mij hoeft het allemaal niet. Ik ben Marokkaan en moslim. Hoef me niet en wil me niet ergens voor verantwoorden. Lekker boeiend. Ga liever Sesamstraat kijken ofzo.
En van al die discussies en dialogen die toch niet helpen word ik zo langzamerhand ook een beetje gestoord van. Laat iedereen maar lekker doen wat ze zelf willen, gaat iemand de fout in behandel zo'n persoon volgens het rechtssysteem. Volgt iemand niet de juiste procedure probeer hier ook meteen in te grijpen in plaats van te zeuren en af te wachten wat iemand reactie zal zijn. Als we het hebben over vrede en respect voor elkander doe dit dan ook. Uit je neus vreten vind ik no problemo, ik hoef het alleen niet te zien en je hoeft het ook niet aan de grote klok te hangen van joh dat scoort en al die mediageile meelopertjes, ga eens voor je gezin zorgen en heb een goed en een gezond leven.
mazzel
verdedigend?
gaaaaaaaaaaaaap!
freemale
24-02-2003, 17:14
Origineel gepost door Billalthefirst
ik word juist ziek dat ze weer iemand op een standbeeld plaatsen die het Nederlands niet fatsoenlijk beheerst. Jah Jah doet dat wel aardig, maar van mij hoeft het allemaal niet. Ik ben Marokkaan en moslim. Hoef me niet en wil me niet ergens voor verantwoorden. Lekker boeiend. Ga liever Sesamstraat kijken ofzo.
En van al die discussies en dialogen die toch niet helpen word ik zo langzamerhand ook een beetje gestoord van. Laat iedereen maar lekker doen wat ze zelf willen, gaat iemand de fout in behandel zo'n persoon volgens het rechtssysteem. Volgt iemand niet de juiste procedure probeer hier ook meteen in te grijpen in plaats van te zeuren en af te wachten wat iemand reactie zal zijn. Als we het hebben over vrede en respect voor elkander doe dit dan ook. Uit je neus vreten vind ik no problemo, ik hoef het alleen niet te zien en je hoeft het ook niet aan de grote klok te hangen van joh dat scoort en al die mediageile meelopertjes, ga eens voor je gezin zorgen en heb een goed en een gezond leven.
mazzel
verdedigend?
gaaaaaaaaaaaaap!
Ten eerste: ik kijk elke dag sesamstraat...
Ten tweede: dit is precies wat ik bedoel, ook nog eens samenhangend met een ontkenningsfase.... Hoezo confused????
Zelfkritiek
24-02-2003, 17:14
We moeten niet vergeten dat de afgelopen dertig jaar de linkse-intellectuele-grachtengordel-geitenwollensokken-politiek-correcte-elite de culturele minderheden altijd op een voetstuk heeft geplaatst. Kritiek op het functioneren van deze groepen in de Nederlandse maatschappij werd stevast afgedaan als discriminatie.
Nu deze zaken eindelijk uit te taboe-sfeer zijn getreden en er wel openlijk gediscussierd mag worden, zie je dat er een versnelde inhaalslag wordt gemaakt. Opeens komt naar buiten dat allochtonen oververtegenwoordigd zijn in de WW/WAO statistieken en dat bijvoorbeeld 98% van de straatroven in Rotterdam door allochtonen wordt gepleegd. Allemaal zaken die een jaar of 5 geleden nog met de rooie-mantel-der-liefde in de doofpot terecht kwamen.
Nu de ogen worden geopend en er een discussie gaande is over hoe deze probelemen op te pakken, zijn er veel allochtonen die nog gewend zijn op hun politiek-correcte-voetstuk te staan en de kritiek en discussies opvatten als aanvallen op hun cultuur en / of geloof. En dat terwijl de discussie er alleen maar op gericht is een oplossing te vinden voor de ontstane situatie. Want we zullen uiteindelijk toch allemaal moeten kunnen samenleven in dit kleine landje.
Dus ik zou zeggen, vat het huidige politieke klimaat niet persoonlijk op, durf kritisch te kijken naar het functioneren van jezelf en de mensen in je omgeving en zoek naar mogelijkheden om nader tot elkaar te komen. En dat betekent ook af en toe bereid zonder de bekende lang tenen te luisteren naar kritiek!
Wat is de discussie dan? Wat zijn de uitgangspunten... Ik heb het gevoel dat we het niet inhoudelijk over iets hebben alleen dat we verwijten links en rechts gooien... Ik ben dat jij ben dat... Maar wat is er dan? welke discussie voeren we nu? Dat sommige mensen niet met kritiek om kunnen gaan, dat is geen discussie maar een vaststelling...
MrEsco
Billalthefirst
24-02-2003, 17:19
even serieus hoor. Elke dag Sesamstraat??? heb je toevallig de aflevering van gisteren opgenomen, ik daar nog graag een kopie van hebben als je dat voor me hebt mail me naar
ikmissesamstraatbijnanooit@afleveringdd23-02-03.nl
freemale
24-02-2003, 17:19
Heel veel beschouwen kritiek als iets negatiefs, beschouw het ook eens als een factor voor een verbeteringsproces. Van kritiek kun je ook beter worden, een ander heeft soms een beter kijk op bepaalde dingen dan jezelf!
freemale
24-02-2003, 17:21
even serieus hoor. Elke dag Sesamstraat??? heb je toevallig de aflevering van gisteren opgenomen, ik daar nog graag een kopie van hebben als je dat voor me hebt mail me naar
ikmissesamstraatbijnanooit@afleveringdd23-02-03.nl
nee.. sorry, dat was meer synisch bedoeld..
freemale
24-02-2003, 17:22
Origineel gepost door MrEsco
Wat is de discussie dan? Wat zijn de uitgangspunten... Ik heb het gevoel dat we het niet inhoudelijk over iets hebben alleen dat we verwijten links en rechts gooien... Ik ben dat jij ben dat... Maar wat is er dan? welke discussie voeren we nu? Dat sommige mensen niet met kritiek om kunnen gaan, dat is geen discussie maar een vaststelling...
MrEsco
Heel simpel en kortzichtig: islamitische jongeren kunnen bijna niet tegen kritiek, voor dat je het weet wordt je in een discussie aangevallen.
Zelfkritiek
24-02-2003, 17:24
MrEsco
Dat zeg ik dus in mijn laatste alinea hierboven. Sta open voor kritiek en durf open de discussie aan te gaan en wees soms bereid water bij de wijn te doen. Zoals gezegd, we zullen er met zijn allen naar moeten streven een samenleving te hebben waarin iedereen naast elkaar kan blijven leven.
freemale
24-02-2003, 17:24
MrEsco
Sterker nog: geen haar die op je hoofd staat om naar die opmerkingen te luisteren zonder het meteen als kritiek te bestempelen.
Billalthefirst
24-02-2003, 17:25
misschien zou je vaker wat synischer mogen wezen.
freemale
24-02-2003, 17:27
misscien wel.. dan zou het allemaal misschien wat verdragelijker zijn..
Origineel gepost door freemale
Heel simpel en kortzichtig: islamitische jongeren kunnen bijna niet tegen kritiek, voor dat je het weet wordt je in een discussie aangevallen.
Maar hoe kan je dat zeggen wanneer ik een islamitische jongere geen moeite heb met kritiek, ik dacht dat een veralgemening uit den boze is... Ik denk niet dat je al de islamitische jongere kent, of toch?
MrEsco
Zelfkritiek
24-02-2003, 17:29
Zelfspot zou ook vaker moeten mogen! Werkt soms heel verhelderend...
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.