Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Bidden & Make Up

Mirame_A_LaCara
09-04-2005, 20:12

Ik vraag me af hoe jullie dat doen. Ik draag make up als ik de deur uit ga meestal mascara en creme om wat bruiner te lijken. Maar als ik thuis kom van school en ik ga bidden haal ik alles eraf en dan begin ik met het gebed. Maar soms moet ik daarna weer weg..... :confused: Hoe doen jullie dit? XX :kus:

ahlamnador16
09-04-2005, 20:15
Gewoon Je Moet Het Wasen En Dan Je Gebed Doen Als Je Klaar Bent Doe Je Het Op Nieuw

ahlamnador16
09-04-2005, 20:15
Ik Doe Ook Zo Ik Smeer Creme 4 Per Dag Op Omdat Ik Bid Wolah Mijn Ouders Vinden Het Rar Maar Jaja

Mirame_A_LaCara
09-04-2005, 20:47
Ik Doe Ook Zo Ik Smeer Creme 4 Per Dag Op Omdat Ik Bid Wolah Mijn Ouders Vinden Het Rar Maar Jaja Dus je haalt het ook gewoon eraf. Maar wat als je bij iemand op bezoek bent of bijvoorbeeld?

Mirame_A_LaCara
09-04-2005, 21:01

nou meiden het is helemaal niet verboden om met make up te bidden tenzij er geen mahram mannen bij zijn dan mag je niet met make up bidden. Wat wel niet toegestaan is om met make up naar buiten te gaan dat is wel haram. Is dat zo? Dan zou ik hiervan graag een citaat of een bronvermelding willen zien. Aangezien ik het onlogisch vind klinken. Als je gaat bidden moet je rein zijn, met make up op mijn gezich voel ik me zeker niet rein. Overgens moet je voor dat je het gebed begint de wassing verrichten dit gaat moeilijk wanneer je make up op je gezicht hebt. Graag uitgebreider...XX

Infinity
09-04-2005, 21:50
Ik maak hetzelfde mee... Gelukkig ben ik niet zo vaak bij mensen dat ik bij hun moet bidden. Het liefst doe ik het thuis. Waar ik dan rustig mijn mascara kan weg wassen. In het begin lette ik er niet egt op, want ik dacht toen, als ik de wassing heb verricht dan ben rein. KLAAR! Maar dat was in de tijd der onwettendheid. El hamdollileh, ik weet nu beter en zorg ervoor dat mijn gezicht mascara-vrij is!!! Me3a selema

Meknesiaaaaaaaa
09-04-2005, 23:57
Als je de wodoe hebt verricht en je doet make-up op dan mag je er gewoon mee bidden...maar zodra je make-up op hebt en je wodoe is ongeldig geworden dan moet je er alles af wassen en daarna maar opnieuw doen

Mirame_A_LaCara
10-04-2005, 13:54
Dus waterproof mascar mag je er ook niet oplaten wanneer je de wassing opnieuw verricht? :confused:

Mirame_A_LaCara
10-04-2005, 13:55
ik zal hierover idd een daliel plaatsen ik moet hem alleen opzoeken. Ik heb verschillende lezingen meegemaakt waar ik gehoord heb dat het toegestaan is opm met make up te bidden mits er geen vreemde mannen aanwezig zijn. Als je na dat je wudu gedaan hebt make up aan gebracht hebt,en je voor de volgende salaat heb je nog wudu en die make up dan mag je hier gerust mee bidden . Ik zal incha Allah hier een daliel over plaatsen ik heb het een aantal keer gelezen. Als ik het vind plaats ik het. Salaam alaykoum wr br. Is goed meid, ik hoor het nog wel. Soekran! :goedzo:

B0rtoukala
10-04-2005, 16:40
zou ik ook eens willen weten..

TwinkleEye_19
19-04-2005, 12:38
Als je de wodoe hebt verricht en je doet make-up op dan mag je er gewoon mee bidden...maar zodra je make-up op hebt en je wodoe is ongeldig geworden dan moet je er alles af wassen en daarna maar opnieuw doen Juist! Is laats bij ons in de moskee precies zo gezegd. :goedzo: Ik wou al zeggen...sinds wanneer is make-up een onrein iets? Als je nagaat wat onrein is in de Islam en ik had er make-up bijgerekend, had ik het zeker niet op m'n gezicht gesmeerd! :hihi: