Bekijk originele versie : Wat vinden jullie hier van?
APELDOORN - Op het Indonesische eiland Papoea heeft een proces van etnische zuivering plaats. Slachtoffers zijn de -veelal christelijke- Papoea’s. Binnen niet al te lange tijd zal de meerderheid van de bevolking bestaan uit Javanen die overwegend islamitisch zijn.
Dit meldt de Wereldwijde Evangelische Alliantie (WEA) op basis van een onlangs verschenen rapport van het Australische SBS Dateline over de situatie op het Indonesische eiland.
In het rapport ventileert de baptistische voorganger ds. Sofyan Yoman uit Papoea zijn zorgen. Wanneer de Indonesische regering haar huidige beleid handhaaft, voorziet de predikant grote problemen voor de christelijke
Papoea’s. Door middel van een bewuste politiek probeert de Indonesische regering volgens de voorganger de raciale en religieuze samenstelling van het grondstofrijke eiland te veranderen. „Iedere dag arriveren er zes scheepsladingen moslimimmigranten en militairen op Papoea”, aldus de predikant.
Ds. Yoman maakt ook melding van misstanden veroorzaakt door het Indonesische leger. Geld dat bedoeld is voor humanitaire hulp aan de Papoea’s wordt volgens de predikant door het leger gebruikt om militaire operaties tegen de oorspronkelijke bevolking te financieren.
Het onderzoeksrapport bevestigt dergelijke militaire operaties. Beelden tonen het door het Indonesische
leger verwoeste dorp Wunin. Dit afgelegen bergdorpje werd in februari door militairen aangevallen. Verschillende dorpsbewoners lieten het leven. Scholen en kerken zijn afgebrand. Volgens schattingen verblijven op dit moment ongeveer 20.000 voor het leger gevluchte Papoea’s in de jungle. Ziekten en voedselgebrek bedreigen hun leven.
Ook een militaire informant signaleert opmerkelijke operaties van het indonesische leger. „Op dit moment zijn militairen in Manokwari actief bezig met het opzetten en het organiseren van milities, onder de naam Satgas Merah Putih. In Manokwari, waar veel moslimimmigranten wonen, zijn inmiddels twee bases opgericht.”
Volgens de informant worden de pro-Indonesische milities bewapend voor een komende etnische zuivering waarbij de inheemse Papoea’s het slachtoffer zullen zijn. „Grote hoeveelheden dozen met munitie worden op dit moment opgeslagen in allerlei huizen. Ik ben ervan overtuigd dat de militaire milities op twee bases bezig zijn. In de toekomst zullen zij net als in Oost-Timor de oorspronkelijk bevolking aanvallen.”
SBS Dateline interviewde voor het onderzoeksrapport ook een mensenrechtenactivist die infiltreerde in de radicale islamitische beweging Laskar Jihad. Hij vertelde de onderzoekers waar de Laskar Jihad op dit moment mee bezig is. „Allereerst intimideren en vermoorden zij mensen die betrokken zijn bij de beweging die streeft naar een onafhankelijk Papoea. Daarnaast verspreiden zij geruchten in verschillende plaatsen om zodoende angst te creëren.”
In de moskee van Sorong kreeg de infiltrant te horen dat de „waarheid van de islam geconcretiseerd moet worden. Daarom moeten we een jihad beginnen tegen degenen die de islamitische gemeenschap willen vernietigen.”
De islamieten kregen de opdracht om te posten bij kerken en gebouwen van andere religieuze stromingen om vast te stellen wat de sterkte is van de verschillende stromingen. Ook werd er een lijst aangelegd van dorpen in de omgeving van Sorong waar de meerderheid van de bevolking (nog) christen is.
Dominee Yoman is niet verbaasd dat er milities worden opgericht op Papoea. „Overal waar Indonesische militairen actief zijn, zijn milities en jihadstrijders te vinden. Zij zijn onafscheidelijk.”
Zorgelijk is het nieuws in de Indonesische krant Jakarta Post van 19 maart. Daarin meldt de Indonesische generaal Hotmagaradja Pandhaitan dat er een nieuwe divisie elitetroepen zal worden gestationeerd op Papoea. Totaal zullen er in 2009 ongeveer 15.000 militairen aanwezig zijn op het Indonesische eiland. Een groot gedeelte van de militairen zal worden gestationeerd in Sorong, aldus generaal Pandhaitan.
De Wereldraad van Kerken is van plan aandacht te vragen voor de kritieke situatie op Papoea tijdens een belangrijke serie bijeenkomsten van de VN-commissie voor mensenrechten van 12 maart tot 22 april.
Bron:http://www.refdag.nl/website/artikel.php?id=1209237
crusader-999
08-04-2005, 09:47
Uiteindelijk is Kennedy hier de oorzaak van.
RitaMaria
08-04-2005, 09:59
bekeren of zwemmen
Waarschuwing
Wat zijn dat nu voor stomme reacties?
Crusader, wat bedoel je met Kennedy? Leg eens uit?
Najim, vind jij deze politiek normaal? Geef eens een inhoudelijke reactie?
Sorry Perez, maar ik vind de vraag ook een beetje... tja... merkwaardig.
Ik vind het treurig om voor de zoveelste keer te moeten constateren dat mensen in het algemeen (dus onafhankelijk van geloof of etniciteit) zo weinig tolerantie kunnen opbrengen voor mensen die anders zijn of anders denken. Dit soort uitwassen zijn daar het trieste gevolg van.
Maar daar zal iedereen (met een IQ van boven de 20) het mee eens zijn. Toch?
Amused.
Ik heb er over nagedacht hoe ik dit het best zou kunnen betitelen. Ik wil niet alle moslims van zulk gedrag beschuldigen. Dat bedoel ik niet met deze posting.
Ik weet veel beter, want ik heb veel vriendschappen en familie onder de moslims.
Misschien is de titelvraag een beetje ongelukkig geformuleerd, ik weet het niet.
Ik zal mijn bedoeling toelichten.
Ik hoor zoveel consternatie over bijvoorbeeld Palestina (helaas worden zij ook onderdrukt), ik hoor vaak van die opschepperij dat de islam de grootste wordt en het snelst groeit (daar irriteer ik me aan), maar ik hoor nooit eens een spijtbetuiging over de wandaden die er in naam van de islam worden begaan.
En vooral......tegen degenen die op lopen te scheppen over het groeien van de islam.....is mijn vraag; Hoe groeit de islam? Of hoe gaat de islam verlating van de islam tegen?
Mijn diepste bedoeling met het plaatsen van dit artikel;
Ik wil dit soort gebeurtenissen ook eens onder de aandacht brengen van de moslims.
Ik denk dat ik ook hoop dat de vredelievende moslims zich eens duidelijk leren uitspreken tegen zulke taktieken en politiek en zich er duidelijk van distantiëren.
Net zo als ik en vele andere christenen me duidelijk distantieer en afkeurend uitlaat over bijvoorbeeld Bush en z'n politiek, de kruistochten in vroeger tijden, de onderdrukking en achterstelling door Israël, enz.
Maar daar zal iedereen (met een IQ van boven de 20) het mee eens zijn. Toch?
En hieraan begin ik dus steeds meer te twijfelen. Ik lees namelijk vooral hier op de site een beetje teveel van die intoleratie t.o.v. andersdenkenden.
Moslims proberen een meerderheid te worden door te emigriren, joden en christenen doen dit dooor echte rassenzuivering, namelijk mensen ombrengen.
Moslims proberen een meerderheid te worden door te emigriren, joden en christenen doen dit dooor echte rassenzuivering, namelijk mensen ombrengen.
Zo worden de Uygur-Moslims in China ook in de verdrukking gebracht. Dat is dus rechtvaardig? Over de verdere leugenachtigheid van dit bericht zal ik het maar niet hebben, ik laat alleen de woorden Armeniers, Grieken en Assyriers vallen. Of zal ik het maar bij Berbers laten?
crusader-999
08-04-2005, 14:02
Wat zijn dat nu voor stomme reacties?
Crusader, wat bedoel je met Kennedy? Leg eens uit?
Najim, vind jij deze politiek normaal? Geef eens een inhoudelijke reactie?
Nederland heeft onder grote druk van amerika (kennedy) het gezag over Nieuw Guinea overgedragen aan Indonesie. Alle afspraken en overeenkomsten met Indonesie van voor en na die tijd zijn door Indonesie konsekwent geschonden.
Slechts een stukje geschiedenis, niet erg relevant meer maar wel waar en dus volgens mij niet echt een domme reaktie.
crusader-999
08-04-2005, 14:05
Ik schrok even toen ik dit las, totdat ik je ondertekening zag....
En hieraan begin ik dus steeds meer te twijfelen. Ik lees namelijk vooral hier op de site een beetje teveel van die intoleratie t.o.v. andersdenkenden.
Gezien de reacties van Moederkoek en Nadiak ben ik heel bang dat ik je gelijk moet gaan geven. Tenzij mensen met een IQ onder de 20 hier sterk zijn oververtegenwoordigd.
:(
crusader-999
08-04-2005, 14:12
En wat Kennedy betreft:
De Nederlandse marine verdedigde Nieuw-Guinea tegen de toenmalige indonesische agressie. Er is destijds nog een indonesisch slagschip door de marine in de grond geboord. Maar Kennedy wilde dat nederland de verdediging van Nieuw-Guinea opgaf, met de argumentatie dat op deze manier Indonesië gepaaid kon worden voor het westelijke kamp. Als doekje voor het bloeden werd bepaald dat er een volksraadpleging een aantal jaren later gehouden zou worden. Die heeft natuurlijk nooit plaatsgevonden. Nieuw-Guinea is sindsdien gewoon een ordinaire kolonie van Indonesië.
Het was meer de landmacht en de MLD die in Nieuw Guinea zaten plus een of twee marine jagers. Een slagschip hebben ze nooit tot zinken gebracht, die durfde Indonesie ook niet in te zetten. Indonesie infiltreerde middels parachutisten en kleine snelle schepen.
Voor de rest heb je helemaal gelijk.
Immanuel
08-04-2005, 14:37
Echte zuiveringen vinden plaats in Palestina en Nederland zie van Gogh en Fortyun.
Beide volkeren slachtoffer van zionisme incluis de darfurianen en nu de papoea's.Hallo Moederkoek,
Hoe haal je in vredesnaam zoveel nonsens bij elkaar in twee zinnen? Dat er volgens jou in Nederland (ethnische?) zuiveringen plaatsvinden is een schandelijke leugen. In dit land worden mensen niet systematisch en op grote schaal vermoord om hun overtuiging. Dat de moorden op Theo van Gogh en Pim Fortuyn een gevolg zouden zijn van zionisme lijkt me een ban van een week waard maar ik ben jammergenoeg geen moderator.
In Darfur worden Afrikaanse moslims systematisch uitgemoord door Arabische moslims. De wandaden door de Arabieren in Darfur zijn haast met geen pen te beschrijven. Heb je al eens nagedacht of het feit dat Arfrikaanse moslims in grote getale de Islam de rug toekeren een argument zou kunnen zijn voor die wandaden? Niemand maar dan ook helemaal niemand anders dan de Janjaweed zijn verantwoordelijk voor de wandaden die in Darfur tegen de Afrikaanse moslims worden begaan.
Analoog daaraan geldt hetzelfde voor de situatie in Papoea. Daar worden, onder bescherming van het Indonesische leger, mensen in de gelegenheid gesteld anderen uit te moorden. Een soortgelijke situatie zagen we al op de Molukken.
Groet,
Immanuel
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.