Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Herken Jij Dit Ook...?

SoeSje
07-04-2005, 23:06

Salaam Alleikoum allemaal, Wat doe jij, als er zoveel druk op je wordt uitgeoefdend? Door onder andere familieleden, vrienden, vriendinnen enz. Wat doe je, als er steeds aan je hoofd wordt gezeurd, van zowel vriendenkring als familieleden? Er wordt aan je hoofd gezeurd in de zin, dat er zoveel DRUK op je wordt uitgeoefdend. Wat kan ik doen, dat de druk minder word? Negeren lukt me niet zo goed, want ik word er een beetje moe van :( Wie herkent dit ook? Laat een berichtje achter en hoe ga je ermee om...

zineb21
07-04-2005, 23:12
lieve schat het beste wat je kan is open kaart spelen en de mensen rondom jou, waarvan jij vind dat zij een bepaalde druk op je uitoefenen aanspreken, er voor zorgen dat ze op een ander gaan z eiken, want wat ik uit jouw tekstje kan afleiden, lijkt me eenbeetje dat je depri bent... en wat meestal ook helpt , is je hart legen, gewoon je hart uitstorten (liefst bij een onafhankelijk persoon, iemand die je nit zo vaak ziet of hoor, die kan zo objectief mogelijk zijn...à en als je ooit een luisterend oor nodig hebt a hbiba, you can always finde me (zineb21) dikke knuf, en dikke zoen om de druk wat te verlichten.... zineb

SoeSje
07-04-2005, 23:18
lieve schat het beste wat je kan is open kaart spelen en de mensen rondom jou, waarvan jij vind dat zij een bepaalde druk op je uitoefenen aanspreken, er voor zorgen dat ze op een ander gaan z eiken, want wat ik uit jouw tekstje kan afleiden, lijkt me eenbeetje dat je depri bent... en wat meestal ook helpt , is je hart legen, gewoon je hart uitstorten (liefst bij een onafhankelijk persoon, iemand die je nit zo vaak ziet of hoor, die kan zo objectief mogelijk zijn...à en als je ooit een luisterend oor nodig hebt a hbiba, you can always finde me (zineb21) dikke knuf, en dikke zoen om de druk wat te verlichten.... zineb Om eerlijk te zijn lieve meid, ben ik niet depri, maar voel me top. Het gaat alleen bij mij om het feit, dat ik soms gek wordt als men zoveel druk op je uitoefend over bijvoorbeeld of ik nog geen baan ja of nee en wat mijn toekomstplannen zijn. :( dat maakt me een beetje moe, al die druk op me. thanxx voor je lieve woorden, ik zal het onthouden :kus:

nm152
07-04-2005, 23:39
assalaamo alaykoum/ nee nee nee zynab21!! je maakt een zwaaaaaaaare fout om haar dat aan te raden!!!!! Soesje!! ik begrijp best wel wat je bedoeld. en ik leef met je mee. er bestaat een oplossing voor jouw probleem. en ik weet 100% dat het gaat werken. ken jij arabisch lezen? ja, dan raad ik je aan wanneer je in zo een situatie belandt om quran te lezen.. even weg van de wereld en verdiep in de quran en probeer de buiten weereld te vergeten. of anders doe een hoofd telefoon op je hoofd en luister naar quran.. en je zult zien dat het helpt.. ga het niemand vertellen en houd het voor je zelf en je zult zien je gaat je lekkerde dan ooit voelen en je zult me bedanken voor dit tip. ik heb ander leuke site's voor je waar je heeelijk ontspannend naar quran kan kuisteren. zoek maar een lezer en je zult zien dat je otspant. http://www.islamway.com/?iw_s=Recitor en a.u.b geen muziek luisteren, want het doodt alleen maar je hart. zo als ik zie hoe je je onderwerp opende met Salaam Alleikoum, voel ik al dat jij het wel kan. wassalaam

SoeSje
07-04-2005, 23:52

assalaamo alaykoum/ nee nee nee zynab21!! je maakt een zwaaaaaaaare fout om haar dat aan te raden!!!!! Soesje!! ik begrijp best wel wat je bedoeld. en ik leef met je mee. er bestaat een oplossing voor jouw probleem. en ik weet 100% dat het gaat werken. ken jij arabisch lezen? ja, dan raad ik je aan wanneer je in zo een situatie belandt om quran te lezen.. even weg van de wereld en verdiep in de quran en probeer de buiten weereld te vergeten. of anders doe een hoofd telefoon op je hoofd en luister naar quran.. en je zult zien dat het helpt.. ga het niemand vertellen en houd het voor je zelf en je zult zien je gaat je lekkerde dan ooit voelen en je zult me bedanken voor dit tip. ik heb ander leuke site's voor je waar je heeelijk ontspannend naar quran kan kuisteren. zoek maar een lezer en je zult zien dat je otspant. http://www.islamway.com/?iw_s=Recitor en a.u.b geen muziek luisteren, want het doodt alleen maar je hart. zo als ik zie hoe je je onderwerp opende met Salaam Alleikoum, voel ik al dat jij het wel kan. wassalaam Salaam Alleikoum broeder, Bedankt voor je advies, maar ik ben bang dat jij me verkeerd begrijpt. Ik heb geen groot probleem, alhoewel het gaat goed alhamdoelilah met mij. Ik bedoel met de druk die men op mij uitoefend is, als men zoveel aan je hoofd zeurt over dingen die hen niet aangaan. Daarmee bedoel ik de druk, die men op me uitoefent, dat maakt me een beetje moe. Ben je nog niet klaar met je studie of ga je nog niet werken enz? Zulke vragen. Als er zoveel vragen op je worden uitgeoefend dan word je een beetje moe van iedereen, begrijp je me? Begrijp me niet verkeerd? Ik dank je voor je hulp. Zo erg is het bij mij niet en ik lees vaak in de koran. Dat helpt me, als ik me down voel en ik doe dua's als ik het even niet meer weet. Dat geeft mij weer kracht, maar weetje wat mij het diepste kracht geef? Dat ik in Allah(swt) geloof en mijn daden ook daadwerkelijk verricht, dat geeft mij de kracht om op eigen benen te staan. En trouwens zineb heeft het goed bedoeld, neem het haar niet kwalijk.. jullie allebei bedankt voor jullie gebaar.

nm152
07-04-2005, 23:54
dan wens ik je heel veel sabr

SoeSje
07-04-2005, 23:58
dan wens ik je heel veel sabr Sukran, met geduld bereik je het meeste in je leven...

Yours_Sincerely
08-04-2005, 20:17
Alaikoem Salam, Ik denk dat ik begrijp wat je bedoelt. Maar daarnaast denk ik ook dat er hier niet veel aan te doen is. Immers, verwacht de gevraagde niets anders dat dan de ondervraagde zijn vragen beantwoordt. (zonder morren;-) Onder het mom van interesse in de medemens maar het is vaak niets meer dan oppervlakkige nieuwsgierigheid..De waarheid vertellen dat je er zo moe van wordt is geen optie in deze, misschien dat je korte antwoorden kunt geven. Antwoorden die niet uitnodigen tot vervolg vragen..En wellicht dat de ander de hint begrijpt. Zo kwets je de gevoelens van niemand insha Allah en voel jij die zware last van je schouder afglijden, doordat je niet continu aan een kruisverhoor wordt onderworpen.......Maar eerlijk gezegd denk ik dat dit een van de de aspecten is waar je niet veel aan kunt doen en het, tot in den treure, moet ondergaan..

Aziz_K
14-04-2005, 12:20
gebruik je verstand