Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Alleen Op de wereld..dat zijn wij Allemaal

Pagina's : [1] 2

camjo
23-02-2003, 21:29

Salaam mensen.. Vroeg of laat, bij sommigen is het gevoel al aanwezig..en bij sommigen is het al in de praktijk..het ALLEEN zijn..(zonder gezelschap, alleen met jezelf zijn)) of ALLEENstaand (afgezonderd, solitair) Eenzaam zijn betekend dat we zonder gezelschap van anderen zijn of verweg van anderen zijn..af en toe voelen we ons eenzaam..Maar Alleen zijn is iets anders.. Je kan je bijvoorbeeld zich helemaal alleen voelen terwijl je in het midden van een massa mensen staat. Veel mensen voelen zich alleen..zelfs mensen die een brede vrienden kring hebben, of beroemde mensen.. Zelfs mensen die getrouwd zijn voelen zich op bepaalde momenten alleen..in het slechte geval..altijd alleen. Veel mensen durven er niet over praten.. Als een vriend(in) je jarenlang alleen je gebruikt heeft om met jou zijn dagen wat vrolijker te maken..en je komt later de échte waarheid tegen..dan zul je je ook vernederd voelen en eigenlijk altijd alleen was. Alleen zijn als individu..alleen blijven..en alleen sterven....de eerste en de laatse zin is een absoluut zekerheid dat vaststaat voor iedereen..de middelste zin is voor sommigen..ik hoop dat jullie er niet bij zijn..incha'allah.

Chaimaa
23-02-2003, 21:38
this is soooo true :rolleyes: k heb een ''verschrikkelijk'' grote vriendenkring..met de allertofste mensen die me door dik en dun helpen..maar ik voel me toch alleen....t is heel raar om t uit te leggen Mojo... :(

shafia
23-02-2003, 21:39
Salaam eleykoem wr wb natuurlijk voel ik me soms alleen maar ik weet als ik de salaat vericht dat Allah swt er is. en ik weet dat waar ik ook naartoe ga Allah swt is er voor mij walikom salaam wr wb shafia

Chaimaa
23-02-2003, 21:41
Origineel gepost door shafia Salaam eleykoem wr wb natuurlijk voel ik me soms alleen maar ik weet als ik de salaat vericht dat Allah swt er is. en ik weet dat waar ik ook naartoe ga Allah swt is er voor mij walikom salaam wr wb shafia ik verlaat allah swt nooit..en allah swt verlaat mij ook nooit als ik mijn toevlucht bij hem zoek keert hij zijn rug niet naar mij toe..maar soms blijf ik dat gevoel hebben..ondanks .....

SAMMYGIRL
23-02-2003, 21:43

Origineel gepost door Chaimaa this is soooo true :rolleyes: k heb een ''verschrikkelijk'' grote vriendenkring..met de allertofste mensen die me door dik en dun helpen..maar ik voel me toch alleen....t is heel raar om t uit te leggen Mojo... :( ik weet wat je bedoelt :(

camjo
23-02-2003, 21:44
Origineel gepost door Chaimaa this is soooo true :rolleyes: k heb een ''verschrikkelijk'' grote vriendenkring..met de allertofste mensen die me door dik en dun helpen..maar ik voel me toch alleen....t is heel raar om t uit te leggen Mojo... :( Je hoeft het niet uit te leggen..ik begrijp je. en jij bent niet alleen die dat heeft..velen en velen..ze zitten er mee en durven met niemand over praten..en proberen met een opgezette masker door het leven te gaan..dit is de harde realiteit.

Chaimaa
23-02-2003, 21:46
Origineel gepost door Mohammed Justice Je hoeft het niet uit te leggen..ik begrijp je. en jij bent niet alleen die dat heeft..velen en velen..ze zitten er mee en durven met niemand over praten..en proberen met een opgezette masker door het leven te gaan..dit is de harde realiteit. precies...en soms wil je het wel uitleggen maar sommige mensen begrijpen je gewoon niet..het is een gevoel waar je maar mee moet leven... :(

saidaaatje
23-02-2003, 21:49
jah chaimaa dat heb ik dus ook........je wilt iets kwijt maa je weet niet hoe je t moet verwoorden.....ik hen genoeg mensen bij wie ik me verhaal kwijt kwan maar vaak me nie begrijpen.....meestal los ik t zelf egwoon op.....ben alleen geboren...ga ook alleen dood

camjo
23-02-2003, 21:50
Origineel gepost door shafia Salaam eleykoem wr wb natuurlijk voel ik me soms alleen maar ik weet als ik de salaat vericht dat Allah swt er is. en ik weet dat waar ik ook naartoe ga Allah swt is er voor mij walikom salaam wr wb shafia Allah swt is ALTIJD bij ons..ik heb het over jezelf ten opzichte van andere mensen.. Sommige denken, als ik trouw ben ik niet meer alleen..meestal is dit juist, als het goed klikt tussen jou en je huwelijkspartner natuurlijk..maar als het niet klikt, dan voel je meer dan ooit alleen..omdat je je eigen zelf niet kan zijn bij je partner..gaat het alleen gevoel versterken.

saidaaatje
23-02-2003, 21:51
soms doet het e ook pijn.........iedereen tenminste mijn vrienden kunnen hun verhaal bij mij kwijt.....maar soms wanneer ik wat kwijt wil en steun nodig heb is er niemandf voor me:( dan is t echt geven van mijn kant maat zelf er niets van ontvangen hamdulilah afgelopenm jaar heb ik gezien wie wel en niet me echte vrienden zijn

Missy20
23-02-2003, 21:52
Iedereen voelt zich weleens alleen denk ik. Ik ben eigenlijk nooit alleen, maar het is gewoon een gevoel en dat heb ik vooral als ik het gevoel heb dat niemand me begrijpt. Maar inderdaad, door gelijk te beseffen dat we niet alleen zijn en dat Allah (swt) er altijd is geeft me een fijn gevoel. Vaak als ik dat gevoel weer eens heb, bid ik ook wat extra gebeden en luister naar de koran...of lees een soerat uit de Koran. Daarna is dat gevoel helemaal weg... dat is mijn ervaring in dit geheel......

camjo
23-02-2003, 21:57
Origineel gepost door saidaaatje soms doet het e ook pijn.........iedereen tenminste mijn vrienden kunnen hun verhaal bij mij kwijt.....maar soms wanneer ik wat kwijt wil en steun nodig heb is er niemandf voor me:( dan is t echt geven van mijn kant maat zelf er niets van ontvangen hamdulilah afgelopenm jaar heb ik gezien wie wel en niet me echte vrienden zijn Ik ben écht blij voor jou..dat je je "vrienden" nu kent..want valse vrienden maken het alleen gevoel alleen maar sterker..als je erachter bent gekomen dat ze vals zijn.

camjo
23-02-2003, 22:04
Origineel gepost door Missy20 Iedereen voelt zich weleens alleen denk ik. Ik ben eigenlijk nooit alleen, maar het is gewoon een gevoel en dat heb ik vooral als ik het gevoel heb dat niemand me begrijpt. Maar inderdaad, door gelijk te beseffen dat we niet alleen zijn en dat Allah (swt) er altijd is geeft me een fijn gevoel. Vaak als ik dat gevoel weer eens heb, bid ik ook wat extra gebeden en luister naar de koran...of lees een soerat uit de Koran. Daarna is dat gevoel helemaal weg... dat is mijn ervaring in dit geheel...... Iedereen voelt zich weleens alleen..heel juist..maar dit is een normaal opkomend gevoel. Maar...je hebt ook alleen voelen of alleen zijn (en dit is veel erger dan een gewoon gevoel) ....dat een gevolg is van gebeurtenis door bv verkeerd of vals vriendschap..door uisluiting, door vernedering, door afwijzing..of zelfs door een huwelijk. Deze vormen zijn zwaar belastend voor de persoon in kwestie..ik hoop incha'allah dat jullie gespaard worden.. Het leven is hard..zeker als men met jou geen enkele rekening houd.

Chaimaa
23-02-2003, 22:05
Origineel gepost door saidaaatje jah chaimaa dat heb ik dus ook........je wilt iets kwijt maa je weet niet hoe je t moet verwoorden.....ik hen genoeg mensen bij wie ik me verhaal kwijt kwan maar vaak me nie begrijpen.....meestal los ik t zelf egwoon op.....ben alleen geboren...ga ook alleen dood ja precies...........mooi gezegd...ik weet nu ook bij wie ik iets kwijt kan en bij wie het blijft zitten of wie echt om me geeft..k zal je eens een geheim verklappen.. vele van mijn beste vrienden (niet allemaal) heb ik via het internet leren kennen en ik wil ze nooit meer kwijt...natuurlijk ken ik ze ook persoonlijk...zoals ik al zei k ben een popi jopi (niet kapsones bedoeld) maar ik heb standaard een paar uitgekozen waar ik altijd op leun...en jij bent zo :goedzo:

saidaaatje
23-02-2003, 22:09

hey meid ik heb ook via internet goede vrienden leren kenne....sommige ken ik ook persoonlijk nu....maar zoals ik al zei afgelopen jaar tot nu heb ik echt ontdekt wie mijn echte vrienden zijn en wie gewoon jaloers waren....en me nog rotter deden voelen..... maar zoals ik al zei ik ben van niemand afhankelijk.....soms heb ik steun nodig van anderen...krijg ik die....mooi meegenomen...krijg ik die steun niet....doesnt matter..... ik wil niet bij een groep horen of wat dan ook....alleen geboren,....k ga ook alleen dood....

Pagina's : [1] 2