Bekijk originele versie : doopsuiker? haram? tips voor iets anders?
salam alaikoem,
ik heb er eigenlijk nooit bij stilgestaan, maar ik lees net ergens op een forum dat doopsuiker een heidens gebruik is en dat de moslims dit niet moeten nadoen. Ik weet niet of dit wel klopt, maar ik was eigenlijk al van plan om iets anders te geven, dus hebben jullie tips voor iets anders? en kan iemand bevestigen dat doopsuiker (niet) mag met een hadith of... Dank bij voorbaat.
sorry, dames, ik bedoel geboortesuiker (suikerbonen) ipv 'doopsuiker'. doopsel, daar doen moslims gewoonlijk niet aan mee, he!
groetjes
de reden waarom het gezegd word slaat op de woorden terug van de profeet vzmh waarin ie zegt dat je geen gebruiken van niet moslims moet overnemen. En dit is geen gebruik die van de moslims afstamt.
Rzinia, ben jij van plan om suikerbonen te geven bij de geboorte van je zoontje insha'Allah?
Rzinia, ben jij van plan om suikerbonen te geven bij de geboorte van je zoontje insha'Allah?
Ik denk het niet, want ik ga geen saba3 geven. Ik ben van plan om naar mijn moeder voor een week te gaan en aan te sterken (ik moet mijn opleiding nog afmaken, laatste jaar dit jaar :) ) en wil dus echt snel opknappen. Maar met mijn ma heb ik afgesproken om gewoon een maaltijd voor familieleden te doen en meer wil ik niet.
Geef dou3a boekjes of iets in die trent dat is leuk en je geeft iets bijzonders mee.
En je hebt er elhasanat bij[/QUOTE]
ja, dat leek me ook interessant, vooral als ik een meisje heb en haar dan Doea noem insha'Allah!! (ps ik weet niet wat ik heb, meisje of jongen)
jazaak allahoe kharan voor de tip!
Ik denk het niet, want ik ga geen saba3 geven. Ik ben van plan om naar mijn moeder voor een week te gaan en aan te sterken (ik moet mijn opleiding nog afmaken, laatste jaar dit jaar ) en wil dus echt snel opknappen. Maar met mijn ma heb ik afgesproken om gewoon een maaltijd voor familieleden te doen en meer wil ik niet.[QUOTE]
ik ben ook niet van plan om saba3 te geven (althans niet groot, enkel mannen waarschijnlijk), maar hier in Belgiƫ blijven we +- een week in het ziekenhuis en de mensen komen dus daar op bezoek en dan wordt er gewoonlijk suikerbonen meegegeven. Bij mijn zoontje heb ik ook suikerbonen meegegeven, maar zoals ik al heb gezegd heb ik er niet bij stilgestaan dat dit niet mag voor moslims, dus als er nog tips zijn, laat maar komen!
oem_mujahid2
08-04-2005, 17:14
du3a boekjes is een leuk idee als je dan toch iets wilt doen..ik geef ook geen feest...doe gewoon 2 schapen slachten en aan de moskee geven en mijn man nodigt daar wat broeders uit om te eten insha allah, en wat vlees aan mijn familie geven inshallah.
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.