Bekijk originele versie : Wat moet er in Marokko dringend veranderd worden??
Geachte broeders/zusters,
Zoals we allemaal weten, kampt Marokko met sociale problemen, zoals armoede, werkloosheid, uitzichtloosheid, snel groeiende bevolking en een fragiele politieke situatie. Wat voor veranderingen en hervormingen moeten komen? Wat zou het juiste zijn voor Marokko? Ik ben benieuwd naar jullie sugggesties en ideeen.
the_silver_one
23-02-2003, 18:25
Dat aso-gedrag van die Marokkaanse jongens daar
-infra structuur
-vriendjespolitiek...wegweze!
- weeshuizen
- sociale voorzieningen
- meer investering in groen en landbouw
- corruptie verdwijnen: van douane people tot de koning zelf
Lady_Cazawia
23-02-2003, 18:31
Marokko in het GEHEEL!!!....:D
the_silver_one
23-02-2003, 18:32
Origineel gepost door Kenitrya
-infra structuur
-vriendjespolitiek...wegweze!
- weeshuizen
- sociale voorzieningen
- meer investering in groen en landbouw
- corruptie verdwijnen: van douane people tot de koning zelf
Maar dan is het geen Marokko meer :confused:
:D
Corruptie!!..
Dat nekt marokko enorm.
Marokko heeft zoveel bronnen en middelen. WErkloosheid kan zo opgelost worden. Alleen al als je begint met de infrastructuur.
Dat geld dat sluist naar de zakken van de heersende elite kan geinvesteerd worden.
camiliaa
23-02-2003, 18:32
de wegen damnnn veel te moeilijk om erop te rijden
ATLANTICA
23-02-2003, 18:34
Ja, ik vind het echt errrruugg, die gehele situatie daar, vooral als ik daar ben en ik zie arme mensen om me heen de hele maand werken en HARD ook en vervolgens minder verdienen dan een pubertje met een PARTTIME baantje hier!
Ik weet het eerlijk nie, maar hoop gauw dat ze een oplossing vinden INSHALLAH!
Wat er eventueel gedaan kan worden, is me net opgekomen, zijn gelijksoortige Melkert- banen. Dan heerst er minder werkloosheid, er wordt geinvesteerd in de Marokkaanse economie en hopelijk minder armoede dan.
En uiteraard corruptie, daaraan moet iets gedaan worden!
Zoiets denk ik
Origineel gepost door the_silver_one
Dat aso-gedrag van die Marokkaanse jongens daar
Ik bedoel meer in politieke en bestuurlijke opzicht.
Maar om in jouw reactie in te gaan, je hebt daar welk gelijk in. In sommige steden is het heel minder en in andere steden is het een veel voorkomend. De reden is dat de politie naar gelang de ideologische denkwijze van de commisaris op treedt tegen (on)zedelijke gedrag. In steden met veel fundamentalisten zal de politie strenger op treden tegen dat soort gedrag dan elders.
Wat wij zouden kunnen doen. Dat is 1 zomer marokko boycotten. Een vd belangrijkste inkomens, is wat we aan geld zomers meenemen naar marokko.
Terwijl bijv door royal air maroc monopolie naar tanger o.a., er slecht onderhouden vliegtuigen de lucht in vliegen, te weinig vliegtuigen, te zware bagage mee wordt genomen, te laat etc..
Volkomen mee eens als je bedenkt dat RAM, de enigste luchtvaartmaatschappije is van Marokko en alleen recht heeft op lucratieve vluchten, dan mag je op ze minst een beetje goeie service verwachten en een uitgebreide luchtvloot en vluchtschema.
je kan bter vragen wat moet er niet veranderd worden, dan ben je sneller klaar...
ZIEKENHUIZEN de mensen sterven daar in plaats van dat ze verzorgt worden.
MENTALITEIT van de mensen daar ze helpen je niet en willen alleen maar geld en kijken je vies aan.
ilyas_22
23-02-2003, 19:16
1.Corruptie!!..
2.Infrastructuur
3.Werkloosheid
4.Medische Zorg
Enzo kun j wel nog een tijdje doorgaan ;)
praatjes
23-02-2003, 21:38
Geen f.ucking koloniaaliste spanjarden in Marokko, desnoods een oorlog.
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.