Bekijk originele versie : dit is echt een groot en moeilijk probleem
lieve mensen ik hoop dat jullie niet al te snel beoordelen! ik heb nu ong anderhalf jaar een marokkaanse vriend. ik wilde((niet voor hem)) moslima worden! nog steeds en isha allah word ik dat gauw! maar nu is er een probleem! we zijn met elkaar naar bed geweest... en nu ben ik zwanger! 8weken! ik weet niet wat ik moet doen! ik wil het niet laten weghalen en het kind houden word ook moeilijk! alsjeblieft oordeel me niet slecht! ik hoop op reacties!
beslama
mensen alsjeblief reageer op dit ik weet nl neit wat ik moet doen!!!!!!!!!
jasminae
23-02-2003, 16:18
ik zou als ik jou was eerst goed nadenken over jullie relatie. hoe denkt hij er bijv over dat jij nu zwanger bent? en ben je toe aan kinderen. ik zou effe met hem gaan praten, voordat jij een beslissing neemt over het houden of weg laten halen van je baby. veel suc6. m3salama jasminae
maghrebia007
23-02-2003, 16:27
ooh meisie toch, balen!! ja zoals jasminae al zei ga er met hem over praten en weten jullie ouders hier van? jij bent toch ook marokkaans of niet?? nou veel suc6 en sterkte
Origineel gepost door fatna86
lieve mensen ik hoop dat jullie niet al te snel beoordelen! ik heb nu ong anderhalf jaar een marokkaanse vriend. ik wilde((niet voor hem)) moslima worden! nog steeds en isha allah word ik dat gauw! maar nu is er een probleem! we zijn met elkaar naar bed geweest... en nu ben ik zwanger! 8weken! ik weet niet wat ik moet doen! ik wil het niet laten weghalen en het kind houden word ook moeilijk! alsjeblieft oordeel me niet slecht! ik hoop op reacties!
beslama
Salaam warah matoela wabarakatoe ...
Ten eerste je moet je vriend verwittigen dat je zwanger bent en dringend tegen hem zeggen.Niet langer geheim houden voor hem ...
Wat je het beste kunt doen is dat hij met je gaat trouwen en dat hij zijn verantwoordelijkheid moet opnemen als vader.Hij is de vader en het is ook zijn kind.
DESPERADA
23-02-2003, 17:01
beste Fatna....
Het kind weg halen is geen optie.... Aangezien je moslim wilt worden, InschAllah.... helemaal Niet...
InschAllah zo snel mogelijk trouwen, en tauwbah tonen....(vergeffenis vragen)
Allah de Verhevene zegt in de Qor'aan:"Zeg:"O mijn dienaren die buitensporig zijn tegenover zichzelf, wanhoopt niet aan de Genade van Allah. Voorwaar, Allah vergeeft alle zondes. Voorwaar, Hij is de Vergevensgezinde, de Meest Barmhartige" (Soerat Azzoemar aya 53).
Heb geduld, al wordt het moeilijk.... Weet dat Allah SWT met de geduldigen is....
Praat er met de vader van het kind over, en kijk hoe hij er over denkt... Hij zal zijn verantwoordelijkheden na moeten komen InschAllah...
Inchirah
23-02-2003, 17:06
Sorry hoor,
Ik snap het niet, als jij je graag wilt bekeren, dan neem ik aan dat je daar al een tijdje mee bezig bent en dat je je al een tijdje in de islamitische godsdienst heb verdiept! Dan moet jij toch heel goed weten dat je eigenlijk geen sex voor het huwelijk mag hebben, en je zegt dat je al 8 weken zwanger bent. Als je echt met hem verder wilt en voor hem geldt dat natuurlijk ook! Dan moet je zsm trouwen, want het is werkelijk waar een schande (de situatie waarin je op dit moment bekeert). Praat er met je vriend over, kijk hoe hij erover denkt en neem samen de juiste beslissing! SUCCES!!!!!
Groetjes,
Inchirah (ben overigens een meisje maar sta als vent geregistreerd op deze site, hoe dat komt mag allah weten)
the_silver_one
23-02-2003, 18:59
Ik weet niet zeker of je vriend je helpen zal...
Er zijn wel tal andere meiden met het probleem dat jij hebt..
Als je wilt kan je mij een p-m sturen,
Ik zal dan proberen een slaap-plek voor je te regelen
(Voor het geval je ouders dat niet accpeteren zullen)
de enige oplossign die ik voor je op dit moment heb is hem snel ten huwelijk vragen, als hij echt van je houdt dan zal het geen probleem zijn! wilde ie niet met je trouwen, dan was jullie realatie alleen voor de sex
succes ermee
Salaam eleykoem wr wb
als zijn ouders goede moslims zijn kijken ze niet of ze Nederlandse is want ze wil wel moslima worden ik begrijp dat het een schande is voor zijn ouders maar ja. het is nou eenmaal zo en er niet meer naar omkijken naar dat kind dat lijkt me pas haram.
dus meid ik wens je veel sterkte hoop dat alles goed komt
nou ik heb het hem verteld, en hij dacht meteen aan abortus! hij had al beslist voordat ik wat kon zeggen... niemand weet hiervan! onze ouders al helemaal niet! maar ik denk er anders over, ik wil echt geen abortus! ik wil geen kind vermoorden, dat kan ik niet en wil ik niet! dus nu zitten we helemaal met een probleem...ik wil het houden en hij niet! hij zegt het kan niet! dit is het makkelijkst...dat is ook zo maar het kind is er en nu moet hij zijn verantwoordelijkheid nemen! hij vind de omstandigheden niet goed omdat ik ook nog heel jong ben!!! hij zegt als ik een kind wil dan wil ik er op voorbereid zijn! ik wil het houden met hem trouwen... tot donderdag heb ik de tijd dan moet ik tegen de dokter zeggen wat ik ga doen....
beslama
salaam eleykoem
het is afgeraden in de islam om een kind te vermoorden want dat is dan wat je doet als je abortus pleegt. denk er nog over na maar meid wat jou hart zegt dat je het kind wil houden lijkt mij de goede keuze. en zeg tegen je vriend dat het haram is om een kind weg te halen.
veel sterkte ik hoop dat alles goed komt
shafia
we houden heel veel van elkaar...toen ik donderdag naar de dokter ging was ik zo zenuwachtig...vooral toen ik het hem moest vertellen! ik schaamde me dood! ik durf hem nu nog niet in de ogen aan te kijken! en het is nodig dat we praten maar we zijn allebei stil als we bij elkaar zijn! ik wil het kind houden maar hem niet... hoe kan ik hem laten weten dat dat wel het beste is?? ik weeet kind vermoorden is haram en dat wil ik ook echt niet! maar als hij mij het laat weghalen...hij dwingt me ofzo..niet dat die dat nu doet...wat dan?!? het ene moment van de dag huil ik...en het ander besef k het eigenlijk niet!!! wat moet ik toch doen
toen je met hem in bed lag, was het geen probleem, nu dat je een gevolg draagt is dit een groot probleem, probeer te trouwen, wenst hij dit niet, dan voed je het alleen op, als je jezelf zo verantwoordelijk acht om in bed te liggen met hem en jezelf te geven aan hem, dan draag je ook de gevolgen met verantwoordelijkheid.
als jij er nog maar aan dacht om je te bekeren, dan zou je niet met hem in bed hebben gelegen.
truth hurts...
maghribia19
24-02-2003, 16:00
Je staat nu voor een moeilijke beslissing, maar eigenlijk ook weer niet, je bent nu al moeder,het kind leeft al 8 weken is niet niks. Ik zou het niet weg laten halen als ik jou was, je zal je hele leven lang spijt krijgen. Niet dat ik ervaring heb, maar een kind vermoorden kun je niet vergeten en niet overheen zetten. En nu wil hij het kuind niet, maar zodra het op aarde is gekomen en hij het kind ziet, dan komt zn vaderisntinct insha allah naar boven. Jullie hebben ervoor gekozen sex te hebben voor het huwelijk nu moeten jullie de consequenties ervan inzien en hij ook.
Jullie hebben al 1 zonde begaan door voor het huwelijk met elkaar naar bed te gaan, maak er geen tweede van door een abortus te plegen.
Moge Allah soebhana oua taala je bijstaan, veel geluk!!
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.