Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : steunbetuiging?

Ned._Moslim
04-04-2005, 02:51

selam aleykum, zoals jullie wellicht hebben gelezen vinden er tegenwoordig regelmatig 'incidenten' plaats, en is het aan de politie om die te sussen/voorkomen. Ik denk hierbij bijvoorbeeld aan Uden en Venray. Meer en meer komen mensen tegenover elkaar te staan, terwijl we juist samen sterk zouden moeten staan voor verdraagzaamheid. Daarbij zijn ook agenten maar mensen. Wat zouden jullie ervan denken om massaal kaarten te sturen naar betreffende politiekorpsen, waarbij je aangeeft te beseffen hoe moeilijk hun taak is, hen een hart onder de riem te steken en tevens je bezorgdheid en het belang van hun verantwoordelijke taak te onderstrepen? Wellicht kunnen we zo een positief signaal afgeven, zowel tegenover hen die voor deze zware taak staan als tegenover de maatschappij. Ongetwijfeld zullen er *ook* agenten zijn die zich laten meeslepen door de huidige negatieve stemming, maar we zouden m.i. moeten uitgaan van de ruime meerderheid die naar eer en geweten proberen er het beste van te maken, en zij verdienen m.i. alle steun. selam aleykum/azul/groetjes, Ned. Moslim

FAITHLESS
04-04-2005, 03:12
selam aleykum, Wat zouden jullie ervan denken om massaal kaarten te sturen naar betreffende politiekorpsen, waarbij je aangeeft te beseffen hoe moeilijk hun taak is, hen een hart onder de riem te steken en tevens je bezorgdheid en het belang van hun verantwoordelijke taak te onderstrepen? Alaikoum asalaam, Geen denken aan. :lekkerpuh Het is hun werk en als ze het niet aankunnen, dan gaan moeten ze maar iets anders gaan zoeken waar ze geen druk op hun schouder krijgen. Ik heb het ook zwaar op mijn werk en voor zover ik het weet heb ik nog geen steunbetuiging gehad van één of ander bevolkingsgroep. Ik neem aan dat je nu de moslimgemeenschap aanspreekt of heb ik je verkeerd begrepen ?

Omar moegtar
04-04-2005, 03:26
Ieder mens is een product van zijn omgeving, het sleutel woord voor een leefbare multiculturele samenleving is: "Respect". Zolang mensen geen respect voor elkaar kunnen op brengen en elkaars verschillen niet accepteren en elkaar niet in de waarde laten. Zal een democratische samenleving nooit slagen.

Wammie
04-04-2005, 05:40
Ieder mens is een product van zijn omgeving, het sleutel woord voor een leefbare multiculturele samenleving is: "Respect". Zolang mensen geen respect voor elkaar kunnen op brengen en elkaars verschillen niet accepteren en elkaar niet in de waarde laten. Zal een democratische samenleving nooit slagen. Als iedereen in Nederland er nou eens zo over dacht was Nederland een stuk vrediger.

atropos
04-04-2005, 12:26

Nog nooit? :eek: Nou, bij deze dan :D Omdat je het zo zwaar hebt op je werk, namens de Federatie van Amsterdammers met Schoenmaat 44 (FAS44): http://www.ronkaufman.com/images/brochures/GoodJob1.jpg Wie wil mag deze forwarden aan de wouten :) eh...ik heb slechts maat 43... mag ik als adspirant lid meedoen? :D

Ned._Moslim
04-04-2005, 14:26
Alaikoum asalaam, Geen denken aan. :lekkerpuh Het is hun werk en als ze het niet aankunnen, dan gaan moeten ze maar iets anders gaan zoeken waar ze geen druk op hun schouder krijgen. Ik heb het ook zwaar op mijn werk en voor zover ik het weet heb ik nog geen steunbetuiging gehad van één of ander bevolkingsgroep. Ik neem aan dat je nu de moslimgemeenschap aanspreekt of heb ik je verkeerd begrepen ? Waarom zou ik het specifiek over moslims hebben? We willen toch allemaal dat het hier wat gezelliger wordt? Dat heeft toch niets met religie of afkomst te maken? Idd zijn er meer mensen die het zwaar hebben in hun werk, en wat meer waardering is natuurlijk altijd wenselijk. Wat ik bedoel is dat het specifiek voor hen door de gebeurtenissen van de laatste tijd een stuk zwaarder is geworden. We hebben er allemaal belang bij dat extremisten worden aangepakt, of dat nou lonsdalers zijn of whatever. De spanningen in de samenleving zijn soms om te snijden, zoals we de laatste tijd helaas hebben moeten waarnemen, en het is aan ieder fatsoenlijk mens om te proberen hier op eoa manier verandering in te brengen. Heeft niets met godsdienst of afkomst te maken. Ik doe hier enkel een voorstel, that's all. selam aleykum/azul/groetjes, Ned. Moslim

Danielle2
04-04-2005, 14:29
Nog nooit? :eek: Nou, bij deze dan :D Omdat je het zo zwaar hebt op je werk, namens de Federatie van Amsterdammers met Schoenmaat 44 (FAS44): http://www.ronkaufman.com/images/brochures/GoodJob1.jpg Wie wil mag deze forwarden aan de wouten :) :D :D En ook namens de Roodharige Amsterdammers Die Vandaag Weer Te Lang In De Zon Hebben Gezeten In Plaats Van Aan Hun Scriptie!

Pleeborstel
04-04-2005, 14:34
Ik denk dat er ook een taak voor de politiek is weggelegd. Die moet eens wakker worden en beseffen dat doorslapen averechts werkt. Ze belemmeren heel vaak de politie in hun werk door de wildgroei aan regels. Dat komt doordat ze geen kennis van de praktijk hebben. Bovendien zitten we opgescheept met een aantal politici als Wilders en Hirsi Ali die geen oplossing aandragen, maar de boel verergeren met hun uitspraken. Ik vind dat onverstandig. Ze zouden beter moeten weten en de maatschappij als een moeten zien, niet als een tent waari iedere groep in een andere hoek zit! Een maatschappij waarin problemen gezamenlijk aangepakt moeten worden. We zijn namelijk allemaal deel ervan. Een maatschappij bestaat immers niet uit een groep, ook al willen sommige politici je dat laten geloven...

Raven
04-04-2005, 16:36
Alaikoum asalaam, Geen denken aan. :lekkerpuh Het is hun werk en als ze het niet aankunnen, dan gaan moeten ze maar iets anders gaan zoeken waar ze geen druk op hun schouder krijgen. Ik heb het ook zwaar op mijn werk en voor zover ik het weet heb ik nog geen steunbetuiging gehad van één of ander bevolkingsgroep. Ik neem aan dat je nu de moslimgemeenschap aanspreekt of heb ik je verkeerd begrepen ? Hai Faith, Niet zo hard in je oordeel; luister eens een weekendje naar scanner. Wat de pliessies elke dag doen... zijn meestal dingen waar ik echt niet aan moet denken, dat ik er naar toe zou moeten. Vanmiddag in het Rotterdamse een melding "persoon onder de metro" en op het moment rijdt alles in de regio als gekken om een spoedtransport te begeleiden; kindje zwaar gewond. Het is inderdaad gewoon hun werk, maar dat werk zelf is zelden gewoon.