Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Zelfverwonding

Missprive
22-02-2003, 15:41

allalaam mensen, hoesi :) wat vinden jullie van meisjes of jongens die zo diep in de put zitten dat ze gekke dingen beginnen te doen zoals zelfverwonding ken je iemand die dat doet??? Zelfverwonding kan vele vormen aannemen: van krassen en ergens tegen slaan tot zichzelf snijden of branden. Dit gedrag kan verband houden met recente gebeurtenissen of ervaringen uit het verleden. Gewoonlijk heeft iemand die tot zelfverwonding overgaat, niet de bedoeling om zelfmoord te plegen. Eerder wil men zelfdoding voorkomen, er niet langer aan denken, of het leven in het algemeen “draaglijker” maken. Veel mensen die tot zelfverwonding overgaan hebben ooit zeer pijnlijke of schokkende ervaringen meegemaakt die sterke gevoelens van angst, pijn, schuld, woede of hulpeloosheid hebben opgewekt. Tegelijkertijd hadden ze het gevoel nergens terecht te kunnen of niet begrepen te worden. Deze ervaringen kunnen te maken hebben met geweld, misbruik, verwaarlozing, verwerping of vernedering, en het verlies van belangrijke personen. Daardoor voelt iemand zich niet langer goed, waardoor het moeilijk wordt om gevoelens te uiten en wordt men onzeker in contacten met anderen. Men raakt dan “opgesloten in zichzelf” en voelt zich eenzaam (ondanks het feit dat er misschien een uitgebreide kennissenkring aanwezig is) Dikwijls blijven de onverwerkte gevoelens van pijn, verdriet of woede verborgen achter een vrolijk en schijnbaar probleemloos uiterlijk. De pijnlijke gebeurtenissen zijn dan wel voorbij, maar toch heeft men het gevoel “ op een tijdbom” te leven. Als dit laatste ondraaglijk wordt, kan dat uitmonden in zelfpijniging. Verder kunnen moeilijke of pijnlijke ervaringen in het huidige leven de persoon in kwestie helemaal uit evenwicht brengen. Soms gaat het over eerder “banale” gebeurtenissen die toch een heftige emotionele reactie teweegbrengen. Deze reactie lijkt dan niet in verhouding tot de eigenlijke gebeurtenis. De nieuwe pijnlijke gevoelens komen als het ware “boven op” wat er vanbinnen al zit. Opnieuw kan dit uitmonden in zelfverwonding. Voor anderen (en soms ook voor de persoon zelf) kan het dan lijken of de zelfpijniging werd uitgelokt door de huidige situatie alléén. De zelfpijniging is dan echter een reactie op de huidige problemen én de pijn van vroeger. ik zelf kan iemand die dat ook doet maar ze geeft niet toe ik kan het niet begrijpen het waarom?? ze wilt het zelf ook niet toegeven

Chaimaa
22-02-2003, 15:45
bij mij is het ook nog niet zo'n lang geleden........

-xxx-Rachida
22-02-2003, 15:45
hmmm automutulatie is eigenlijk gevoel opwekken als je het idee hebt geen gevoel meer te hebben. De meeste mensen die het zichzelf aandoen geven meestal als reden dat ze niets meer voelen en door in zichzelf te snijden voelen ze tenminste pijn en dan weten ze dat ze nog leven......

Missprive
22-02-2003, 15:50
jaa ken je ook zo'n persoon dan??? het lijkt me verschrikkelijk

Chaimaa
22-02-2003, 15:51

Missprive ik heb ook in zo'n tijd gezeten en het is niet zo lang geleden dat meisje geeft het niet toe omdat ze bang is dat je dan raar over haar gaat denken..ze schaamt zich ervoor ...ik kan het weten

Onslaught
22-02-2003, 19:02
Origineel gepost door Missprive allalaam mensen, hoesi :) wat vinden jullie van meisjes of jongens die zo diep in de put zitten dat ze gekke dingen beginnen te doen zoals zelfverwonding ken je iemand die dat doet??? Zelfverwonding kan vele vormen aannemen: van krassen en ergens tegen slaan tot zichzelf snijden of branden. Dit gedrag kan verband houden met recente gebeurtenissen of ervaringen uit het verleden. Gewoonlijk heeft iemand die tot zelfverwonding overgaat, niet de bedoeling om zelfmoord te plegen. Eerder wil men zelfdoding voorkomen, er niet langer aan denken, of het leven in het algemeen “draaglijker” maken. Veel mensen die tot zelfverwonding overgaan hebben ooit zeer pijnlijke of schokkende ervaringen meegemaakt die sterke gevoelens van angst, pijn, schuld, woede of hulpeloosheid hebben opgewekt. Tegelijkertijd hadden ze het gevoel nergens terecht te kunnen of niet begrepen te worden. Deze ervaringen kunnen te maken hebben met geweld, misbruik, verwaarlozing, verwerping of vernedering, en het verlies van belangrijke personen. Daardoor voelt iemand zich niet langer goed, waardoor het moeilijk wordt om gevoelens te uiten en wordt men onzeker in contacten met anderen. Men raakt dan “opgesloten in zichzelf” en voelt zich eenzaam (ondanks het feit dat er misschien een uitgebreide kennissenkring aanwezig is) Dikwijls blijven de onverwerkte gevoelens van pijn, verdriet of woede verborgen achter een vrolijk en schijnbaar probleemloos uiterlijk. De pijnlijke gebeurtenissen zijn dan wel voorbij, maar toch heeft men het gevoel “ op een tijdbom” te leven. Als dit laatste ondraaglijk wordt, kan dat uitmonden in zelfpijniging. Verder kunnen moeilijke of pijnlijke ervaringen in het huidige leven de persoon in kwestie helemaal uit evenwicht brengen. Soms gaat het over eerder “banale” gebeurtenissen die toch een heftige emotionele reactie teweegbrengen. Deze reactie lijkt dan niet in verhouding tot de eigenlijke gebeurtenis. De nieuwe pijnlijke gevoelens komen als het ware “boven op” wat er vanbinnen al zit. Opnieuw kan dit uitmonden in zelfverwonding. Voor anderen (en soms ook voor de persoon zelf) kan het dan lijken of de zelfpijniging werd uitgelokt door de huidige situatie alléén. De zelfpijniging is dan echter een reactie op de huidige problemen én de pijn van vroeger. ik zelf kan iemand die dat ook doet maar ze geeft niet toe ik kan het niet begrijpen het waarom?? ze wilt het zelf ook niet toegeven die redenen die opnoemt is neit een 40% de rednene waarom ze doen maaar ja:(:(:( geen commetaar over dit

mimi3000
22-02-2003, 19:35
ik ken wel iemand die het heeft gedaan......:( :( Ik kan ook wel begrijpen dat je zo diep bent weg gezakt dat je er een eind aan probeert te maken

Chatefemqemamu
22-02-2003, 19:41
oke dat zelftoetakeling kan ik nog enigzinsbegrijpen, maar zelfmoord... damn... who the fuk denkt diegene wel niet wie die is, een einde maken aan zijn/haar leven... toppunt van arrogantie, denken dat je wat over leven en dood te beslissen hebt :rolleyes:

Masriya
22-02-2003, 19:55
als ik boos ben, ga ik ff rondje om de piramide rennen :D dan word ik weer relax, en ben ik weer rustig!!!

Chatefemqemamu
22-02-2003, 19:56
Origineel gepost door Masriya als ik boos ben, ga ik ff rondje om de piramide rennen :D dan word ik weer relax, en ben ik weer rustig!!! :giechel: doe jij dat ook altijdd??? :D

beppie_truus
22-02-2003, 19:57
dan moet je echt ver heen zijn om je zelf zoiets aan te kunnen doen

cheetah
22-02-2003, 19:58
ik ken een meisje, ze heeft anorexia en die snijdt zichzelf in der armen nadat ze iets gegeten heeft uit schuldgevoel. Ze ontkent het glashard, maar heeft het een keer gezegd tijdens een huilbui.. het is echt heel erg

beppie_truus
22-02-2003, 20:02
Origineel gepost door cheetah ik ken een meisje, ze heeft anorexia en die snijdt zichzelf in der armen nadat ze iets gegeten heeft uit schuldgevoel. Ze ontkent het glashard, maar heeft het een keer gezegd tijdens een huilbui.. het is echt heel erg :( :( :(

Masriya
22-02-2003, 20:07
Lunatic007 ja ik doe dat ook, soms als ik zin heb ff een rondje om de sphinx :D en soms breng ik een bezoekje aan toetanchamon, je weet toch ff ma7shi eten JAMMIE JAMMIE!!!:hihi: :hihi: :hihi: Kuss Masriya