Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Bank & Verzekeringen

Pagina's : [1] 2

Chaimaa
22-02-2003, 15:13

doet iemand die opleiding of heeft iemand die gedaan..of weet je er iets van?

saloua_lopez
22-02-2003, 15:14
jah ik doe Financial Services Management.. enne dat komt bijna op hetzelfde neer... We hebben zeg maar vorige week bijna alle banken en verzekeringsbedrijven bezochtt.. vettt cooll man :bril: Maarre anywayz.. meid wat wil je weten....

Chaimaa
22-02-2003, 15:16
ik wil het denk ik gaan doen op mbo niveau 4 (3 jaar lang) en dan doorstromen naar het hbo..ik wil weten of het een leuke opleiding is met veel mogelijkheden tot leidinggevende functies..en of je er speciale vakken voor nodig hebt waar je examen mee moet doen

zahira
22-02-2003, 15:18
Ja ik ben clientadviseurngeweest bij de Rabo, dus alleen particuliere markt. Hoezo? Wil je dit ook gaan doen? Ik deed financieringen, betalen, sparen en verzekeringen. Is echt leuk, alleen de Rabo betaald heel slecht. Als je info wil kun je altijd mailen. Groetjes...

zahira
22-02-2003, 15:20

Je kan heel makelijk meteen bij een bank solliciteren. Je wordt meteen aangenomen, omdat ze een tekort hebben. Dan zou je op kosten van de bank al je diploma's kunnen halen en ook nog doorgroeien. Ik kreeg binnen 1 jaar de kans om hypotheken, bedrijven advies en beleggingen erbij te doen. Als je je goed inzet krijg je deze kans heel snel.

Chaimaa
22-02-2003, 16:14
bedankt voor de info meid echt waar..inchaillah stuur ik je een mailtje

Angel
22-02-2003, 16:32
ik heb het op mbo niveau gedaan en doe het nu op hbo niveau. wat wil je weten?

pietjepuk83
22-02-2003, 16:34
Origineel gepost door angel21 ik heb het op mbo niveau gedaan en doe het nu op hbo niveau. wat wil je weten? Een vraagje he. Hoe is die opleiding op het Hbo.

Chaimaa
22-02-2003, 16:35
Origineel gepost door angel21 ik heb het op mbo niveau gedaan en doe het nu op hbo niveau. wat wil je weten? eh.... ff denke..ik wil het op mbo doen maar heb je daar speciale vakken van het vmbo in je vakkenpakket voor nodig? is het niveau 4 op mbo en hoelang duurt die opleiding op het mbo... ik had gehoord dat het 3 jaar was op niveau 4 en dat je dan door kon stromen op het hbo (leidinggevende functies)

pietjepuk83
22-02-2003, 16:41
Origineel gepost door Chaimaa eh.... ff denke..ik wil het op mbo doen maar heb je daar speciale vakken van het vmbo in je vakkenpakket voor nodig? is het niveau 4 op mbo en hoelang duurt die opleiding op het mbo... ik had gehoord dat het 3 jaar was op niveau 4 en dat je dan door kon stromen op het hbo (leidinggevende functies) Opleiding duurt 3 1/2 jaar. Je hebt economie, nederlands en engels nodig om die opleiding te kunnen volgen.

Chaimaa
22-02-2003, 16:43
Origineel gepost door pietjepuk83 Opleiding duurt 3 1/2 jaar. Je hebt economie, nederlands en engels nodig om die opleiding te kunnen volgen. :hoera: hamdoullah geen wiskunde :boogie: het betaald heel goed zeggen ze maar ik wil geen baantje in de bank hebben als medewerker maar als iemand met een leidinggevende functie

pietjepuk83
22-02-2003, 16:46
Origineel gepost door Chaimaa :hoera: hamdoullah geen wiskunde :boogie: het betaald heel goed zeggen ze maar ik wil geen baantje in de bank hebben als medewerker maar als iemand met een leidinggevende functie Het is best wel moelijk om aan top te komen bij de bank, daar bedoel ik mee leidinggevende!

Angel
22-02-2003, 16:46
Origineel gepost door Chaimaa eh.... ff denke..ik wil het op mbo doen maar heb je daar speciale vakken van het vmbo in je vakkenpakket voor nodig? is het niveau 4 op mbo en hoelang duurt die opleiding op het mbo... ik had gehoord dat het 3 jaar was op niveau 4 en dat je dan door kon stromen op het hbo (leidinggevende functies) voor zover ik weet heb je geen bepaalde vakken nodig. Toen ik op het mbo zat toen duurde het 4 jaar maar ik ben na 3,5 jaar gestopt omdat ik zeker wist dat ik alleen verzekeringen wilde doen. Kon toen vervroegd stoppen. Heb toen alleen mijn bankendiploma gehaald en ben toen naar het Hbo gegaan. Volgens mij kun je nu niet eerder stoppen. Want er was een nieuwe regeling dat je de beide diploma's moest halen. B&V is een opleiding van niveau 4 (en dat is leidinggeven) de laatste twee jaar bestaan alleen uit stages. je kan idd van het mbo doorstromen naar het hbo. Je hebt nu ook een B&V opleiding op hbo niveau. (ook wel I&FP genoemd, insurance&financial planning)

Chaimaa
22-02-2003, 16:52
Origineel gepost door pietjepuk83 Het is best wel moelijk om aan top te komen bij de bank, daar bedoel ik mee leidinggevende! je hebt toch niveau 4 gedaan? thanks voor je prive mailtje lieverd :blauwkus: voor zover ik weet heb je geen bepaalde vakken nodig. Toen ik op het mbo zat toen duurde het 4 jaar maar ik ben na 3,5 jaar gestopt omdat ik zeker wist dat ik alleen verzekeringen wilde doen. Kon toen vervroegd stoppen. Heb toen alleen mijn bankendiploma gehaald en ben toen naar het Hbo gegaan. Volgens mij kun je nu niet eerder stoppen. Want er was een nieuwe regeling dat je de beide diploma's moest halen. B&V is een opleiding van niveau 4 (en dat is leidinggeven) de laatste twee jaar bestaan alleen uit stages. je kan idd van het mbo doorstromen naar het hbo. Je hebt nu ook een B&V opleiding op hbo niveau. (ook wel I&FP genoemd, insurance&financial planning) ahzoooo thanks 4 the info hbiba :blauwkus: is het wel een leuke opleiding waar je geen spijt van krijgt? want me broer heeft me dit advies gegeven hij zei tegen me dat je hier echt heel ver mee komt vooral als je doorstroomt op het hbo want ik wou eerst scw of sd volgens (ben nog aan het twijfelen) als jij je diploma hiervoor haalt op het hbo..wat voor werk wil je er daarmee gaan doen?

Angel
22-02-2003, 16:58

Origineel gepost door Chaimaa je hebt toch niveau 4 gedaan? thanks voor je prive mailtje lieverd :blauwkus: ahzoooo thanks 4 the info hbiba :blauwkus: is het wel een leuke opleiding waar je geen spijt van krijgt? want me broer heeft me dit advies gegeven hij zei tegen me dat je hier echt heel ver mee komt vooral als je doorstroomt op het hbo want ik wou eerst scw of sd volgens (ben nog aan het twijfelen) als jij je diploma hiervoor haalt op het hbo..wat voor werk wil je er daarmee gaan doen? Het is een leuke opleiding, dat zeker. Vooral verzekeringen vind ik echt leuk. Maar je moet wel rekening houden, dat je op het HBO ook vakken krijgt waar je zoiets hebt van, wat moet ik daar mee. Vooral als je al weet wat je precies wilt gaan doen. Ik ga met hbo stoppen, omdat ik iets van gevonden wat ik leuker vind. Ik ga wel insha allah mijn certificaat halen voor mijn assurantie B. (is een verzekeringsdiploma) zodat ik altijd wel wat achter de hand heb. Als ik later besluit om wat met verzekeringen te doen, dan moet het zeker wel wat op management niveau zijn. Wat ook heel goed mogelijk is met een HBO diploma.

Pagina's : [1] 2