Bekijk originele versie : Er komt geen kabinetscrisis
Nog 2 jaar Balkellende:
D66-congres keurt paasakkoort goed
Uitgegeven: 2 april 2005 17:14
Laatst gewijzigd: 2 april 2005 17:17
DEN HAAG - Er komt geen kabinetscrisis. De leden van D66 stemden op hun congres in met het paasakkoord dat de D66-fractie heeft gesloten met CDA en de VVD. In Den Haag stemde een ruime meerderheid voor het akkoord.
Het congres was het met de partijtop eens dat het akkoord onder de huidige omstaandheden het hoogst haalbaar is. Partijleider Dittrich betuigde op het congres spijt over de snelle benoeming van minister Pechtold. Daarmee had hij het congres "voor het blok gezet".
De oud-partijleiders Terlouw en Van Mierlo lieten tijdens het congres al weten voor het akkoord te stemmen.
Bron (http://www.nu.nl/)
Tja jammer ;)
Maar ik ben blij dat het onderwijs wat meer geld krijgt en die bestuurlijke vernieuwing in de ijskast staat.
Ik weet eigenlijk niet of ik gelukkig hiermee moet wezen. Had niet zo zin in nieuwe verkiezingen. Maar nog 2 jaar deze coalitie is ook niet echt waar ik op zit te wachten.
D66 heeft voor het paasakkoord gestemd, het kabinet blijft aan.
Moge Rita Verdonk haar 'goede werken' voortzetten.
crusader-999
02-04-2005, 18:17
D66 heeft voor het paasakkoord gestemd, het kabinet blijft aan.
Ik had je al enige tijd gemist. Goed te zien dat je weer terug bent.
Carlitos
02-04-2005, 18:27
De Nederlandse politiek is echt een lachertje de afgelopen jaren. Het wordt echt tijd dat de coalitie nu daadwerkelijk samen gaat werken.
Helemaal mee eens. Evenals AHA een vrouw met "ballen".
BARBARIAN
02-04-2005, 18:33
Ik geloof dat de broederschap weer bij deze compleet is?
Barbarian.......
Dank je. Ja, ik had 2 maanden lang wat technische problemen met het plaatsen van berichten. :kwaad:
Cicatrice
02-04-2005, 19:14
Tuurlijk hebben ze voor gestemd op het congres, ze schijten gewoon bagger dat er anders na nieuwe verkiezingen een Linkse regering komt. Aangezien PVDA in de peilingen zeer hoog scoort, en ook de SP nu in de peilingen op 15 zetels staat. D66 zou bij nieuwe verkiezingen evenveel zetels hebben als de groep Wilders: 5, een lachtertje dus. Het zijn een stelletje opportunisten die al jaren lang hetzelfde roepen en denken dat de mensen achterlijk zijn, beetje lopen patsen met geld voor onderwijs wat sowieso al zou komen, en bestuurlijke vernieuwing met gekozen formateur...laat me niet lachen...weet zeker dat een groot deel van de NL bevolking niet eens weet wat een formateur is en waar die goed voor is.
Allemaal gebakken lucht dus
heeeeeeel jammer dat het kabinet niet gevallen is
Patrick.
02-04-2005, 19:37
Het was voor het congres al te verwachten dat D66 zou voorstemmen en het is ook gebeurd. Een triest stukje theater om de kiezer te overtuigen dat D66 werkelijk moeite had met het nemen van deze beslissing. D66 heeft wat mij betreft definitief aangetoond een regentenpartij uit de vorige eeuw te zijn die geen enkel benul heeft wat democratie nu werkelijk inhoudt.
Het is toch vreemd dat 3000 D66 leden bepalen wat er in het land gebeurd. Voor 1 zetel is rond de 60.000 stemmen nodig dus enige democratische legitimatie is totaal niet aanwezig. De partij, die uitgerekend zelf met het vingertje van democratie over politiek Den Haag zwaait, laat een besluit dat het landsbelang aangaat over aan 3000 leden van het D66 stemvee. Dames en heren van D66, dit heeft niets met democratie te maken. Dit is regentenpolitiek.
Een echte democratische partij had gepleit voor een referendum of, als dat niet mogelijk was, voor nieuwe verkiezingen. Simpelweg omdat het regeerakkoord, waar de kiezer in 2003 door een meerderheid van zetels in de 2e kamer haar mandaat aan gaf, na de crisis is verdwenen. Er ligt nu een nieuw akkoord wat gebaseerd is op partijgekonkel en machtsbelangen.
De partij van de democratie is vervallen tot de partij van de machtsspelletjes.
TatTwamAsi
02-04-2005, 19:48
D66 heeft voor partijbelang gekozen (onder het mom van landsbelang :jammer: ), en daarmee definitief de kiezer in de steek gelaten.
Zoals Patrick. en Cicatrice al aangaven, heeft D66 zichzelf verraden. Altijd schreeuwen voor vernieuwing van de democratie, en dan met 3000 mensen bepalen dat het regeeraccoord wel op zijn kop kan, en daarmee hun eigen inbreng in het regeeraccoord tot bijna nul reduceren, alleen maar om inderdaad als regentenpartij op het zachte pluche te kunnen blijven zitten.
Moge de kiezer deze partij zodanig straffen, dat ze uit de politiek verdwijnen.
Kaaskopius
02-04-2005, 20:13
D666 gaat met de billen bloot, en doet het zoals we van links gewend zijn, meewaaien met de wind om de boot in de haven te krijgen, 0 integriteit. Alles opgeven om maar te kunnen blijven regeren, zelfs hun eigen bestaansrecht kan niet opwegen tegen de gratis drankjes op recepties op ons aller kosten. Waarom is D666 er nog? Hun paradepaartje heeft Troje net gemist, PVDA de tweede met nog minder principes niks meer. Misschien hadden we ze gewoon geld moeten geven, zelfde nutteloosheid maar minder gezeik om naar te luisteren, hebben zij wat ze willen en ik wat rust. Zij hun partij en ik de wetenschap dat ik er voor mag betalen, wat een goede deal.
born_2_B_muslim
02-04-2005, 20:19
Het was voor het congres al te verwachten dat D66 zou voorstemmen en het is ook gebeurd. Een triest stukje theater om de kiezer te overtuigen dat D66 werkelijk moeite had met het nemen van deze beslissing. D66 heeft wat mij betreft definitief aangetoond een regentenpartij uit de vorige eeuw te zijn die geen enkel benul heeft wat democratie nu werkelijk inhoudt.
Het is toch vreemd dat 3000 D66 leden bepalen wat er in het land gebeurd. Voor 1 zetel is rond de 60.000 stemmen nodig dus enige democratische legitimatie is totaal niet aanwezig. De partij, die uitgerekend zelf met het vingertje van democratie over politiek Den Haag zwaait, laat een besluit dat het landsbelang aangaat over aan 3000 leden van het D66 stemvee. Dames en heren van D66, dit heeft niets met democratie te maken. Dit is regentenpolitiek.
Een echte democratische partij had gepleit voor een referendum of, als dat niet mogelijk was, voor nieuwe verkiezingen. Simpelweg omdat het regeerakkoord, waar de kiezer in 2003 door een meerderheid van zetels in de 2e kamer haar mandaat aan gaf, na de crisis is verdwenen. Er ligt nu een nieuw akkoord wat gebaseerd is op partijgekonkel en machtsbelangen.
De partij van de democratie is vervallen tot de partij van de machtsspelletjes.
we zullen wel zien wat er van d666 over blijft na de volgende verkiezingen :hihi:
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.