Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : klopt deze info omtrent scheiding??

Pagina's : [1] 2

majidahII
01-04-2005, 16:07

Salaam alaikoem, ik hoorde laatst dat het mogelijk is om hier bij de marokkaanse consulaat in het marokkaans te scheidden, dus dat je niet helemaal naar marokko hoeft te gaan, zoals ik het begreep krijg je dus hier iets wat je dan alleen nog maar in marokko moet inleveren?? :confused: kan iemand me vertellen of dit kloppend is, ik heb gebeld maar die notaris die erover gaat die spreekt alleen maar arabisch, kan iemand me helpen? alvast bedankt salaam alaikoem

safaantje
01-04-2005, 21:24
Salaam alaikoem, ik hoorde laatst dat het mogelijk is om hier bij de marokkaanse consulaat in het marokkaans te scheidden, dus dat je niet helemaal naar marokko hoeft te gaan, zoals ik het begreep krijg je dus hier iets wat je dan alleen nog maar in marokko moet inleveren?? :confused: kan iemand me vertellen of dit kloppend is, ik heb gebeld maar die notaris die erover gaat die spreekt alleen maar arabisch, kan iemand me helpen? alvast bedankt salaam alaikoem salaam oealaikoem ik weet van mijn zusje haar scheiding is net rond ,dat je alleen nog maar in marokko kunt scheiden,ze doen het hier niet meer ,dus je zal naar marokko moeten gaan.

majidahII
04-04-2005, 09:28
bedankt voor jullie reacties

majidahII
05-04-2005, 11:19
Salaam alaikoem, kan dit echt? hoef ik persoonlijk niet aanwezig te zijn? ik zie er namelijk heel erg tegenop om mijn ex man weer terug te zien :(

mozlan
05-04-2005, 12:30

Salaam alaikoem, ik hoorde laatst dat het mogelijk is om hier bij de marokkaanse consulaat in het marokkaans te scheidden, dus dat je niet helemaal naar marokko hoeft te gaan, zoals ik het begreep krijg je dus hier iets wat je dan alleen nog maar in marokko moet inleveren?? :confused: kan iemand me vertellen of dit kloppend is, ik heb gebeld maar die notaris die erover gaat die spreekt alleen maar arabisch, kan iemand me helpen? alvast bedankt salaam alaikoem zoals ik eerder heb uitgelegd: Als ik me niet vergis dan moet je het vlogende doen: Eerst je nederlandse echtscheiding aanvragen. Je krijgt dan van Den Haag een bewijs van inschrijving en van de rechtbank de rechtelijke uitspraak. Deze twee stukken moet je vertalen naar het arabisch bij een erkende vertaler. Vervolgens deze twee stukken in Den Haag bij de rechtbank, ministirie van justitie en ministirie van buitenlandse zaken legaliseren. Met deze stukken moet je met je partner naar het marokkaanse consulaat gaan bij de l3doel. Vraag naar de "itifaaq" formulier. Het is geen formulier om te scheiden, maar dat jullie beiden instemmen. Dit formulier wordt door een van hun ingevuld en jullie moeten daar je vingerafdruk op zetten en jullie handtekening. Vervolgens moeten jullie de vertalingen ook nog eens bij het consulaat stempelen, en ook het formulier waar je handtekening op staat. Deze stapel formulieren neemt een van jullie, of een van jullie vaders of zo, die jullie machtigen naar marokko mee om het daar bij de rechtbank in te dienen of af te geven. Machtiging bij de consulaat halen. Kort samengevat: 1. Nederlands scheiden 2. scheidingspapieren vertalen (2 documenten) 3. vertalingen legaliseren in Den Haag, rechtbank. justitie en buitenlandse zaken 4. samen met je partner en de documenten naar het marokkaanse consulaat voor "itifaaq" ondertekening 5. na ondertekening de documenten bij het consulaat stempelen 6. terug naar de l3doel voor afwerking van de formuleren 7. eventuele machtiging voor je pa als hij die zelf gaat meenemen 8. naar marokko P.S. Als je naar het marokkaanse consulaat gaat vergeet dan niet mee te nemen: 1. Je partner 2. jullie marokkaanse lacarte 3. de vertaalde documenten 4. jullie marokkaanse trouwakte 5. jullie familieboekje, indien jullie kinderen hebben Als alles goed gaat krijgen jullie van de l3doel 2 documenten waarop 1 daarvan jullie handtekening en vingerafdruk op staat. Dit is het document dat over de rechtelijke uitspraak gaat. De tweede document gaat over het bewijs van inschrijving in Den Haag. Dit is wat mijn zus nog moet doen. Ik eigenlijk ook, maar ik heb een apparte verhaal. bij mij bleken er 2 trouwaktes te zijn gemaakt in marokko, waar 2 verschillende datums op staan... Hoe blond kunnen marokkanen zijn vraag je je soms af... veel succes...

majidahII
05-04-2005, 14:54
Djazakallahoegairan voor je info, jeetje wat een vermoeiende zaak zeg! we zijn by the way niet in het nederlands getrouwd, maar alleen marokkaans en ik moet nog aan alles beginnen en ben nu al uitgeput!

mozlan
05-04-2005, 19:40
Djazakallahoegairan voor je info, jeetje wat een vermoeiende zaak zeg! we zijn by the way niet in het nederlands getrouwd, maar alleen marokkaans en ik moet nog aan alles beginnen en ben nu al uitgeput! oei, in dat geval zal het wat anders moeten. Als je volgens de nederlandse wet niet getrouwd bent, dan kan je ook geen bewijsstukken geven van je nederlandse scheiding. Dan zal het in Marokko moeten vrees ik.

majidahII
21-04-2005, 12:30
salaam alaikoem, ben weer is terug van lang weggeweest, er kom eindelijk schot in mijn situatie, het is namelijk wel mogelijk om hier bij de marok. consulaat te scheidden mits je man akkoord gaat in ieder geval, je hoeft dan alleen nog maar in marokko het een en ander in te leveren, voor diegenen die het nog niet wisten het is dus wel mogelijk Masalaam

Life_sucks
21-04-2005, 13:12
zoals ik eerder heb uitgelegd: Als ik me niet vergis dan moet je het vlogende doen: Eerst je nederlandse echtscheiding aanvragen. Je krijgt dan van Den Haag een bewijs van inschrijving en van de rechtbank de rechtelijke uitspraak. Deze twee stukken moet je vertalen naar het arabisch bij een erkende vertaler. Vervolgens deze twee stukken in Den Haag bij de rechtbank, ministirie van justitie en ministirie van buitenlandse zaken legaliseren. Met deze stukken moet je met je partner naar het marokkaanse consulaat gaan bij de l3doel. Vraag naar de "itifaaq" formulier. Het is geen formulier om te scheiden, maar dat jullie beiden instemmen. Dit formulier wordt door een van hun ingevuld en jullie moeten daar je vingerafdruk op zetten en jullie handtekening. Vervolgens moeten jullie de vertalingen ook nog eens bij het consulaat stempelen, en ook het formulier waar je handtekening op staat. Deze stapel formulieren neemt een van jullie, of een van jullie vaders of zo, die jullie machtigen naar marokko mee om het daar bij de rechtbank in te dienen of af te geven. Machtiging bij de consulaat halen. Kort samengevat: 1. Nederlands scheiden 2. scheidingspapieren vertalen (2 documenten) 3. vertalingen legaliseren in Den Haag, rechtbank. justitie en buitenlandse zaken 4. samen met je partner en de documenten naar het marokkaanse consulaat voor "itifaaq" ondertekening 5. na ondertekening de documenten bij het consulaat stempelen 6. terug naar de l3doel voor afwerking van de formuleren 7. eventuele machtiging voor je pa als hij die zelf gaat meenemen 8. naar marokko P.S. Als je naar het marokkaanse consulaat gaat vergeet dan niet mee te nemen: 1. Je partner 2. jullie marokkaanse lacarte 3. de vertaalde documenten 4. jullie marokkaanse trouwakte 5. jullie familieboekje, indien jullie kinderen hebben Als alles goed gaat krijgen jullie van de l3doel 2 documenten waarop 1 daarvan jullie handtekening en vingerafdruk op staat. Dit is het document dat over de rechtelijke uitspraak gaat. De tweede document gaat over het bewijs van inschrijving in Den Haag. Dit is wat mijn zus nog moet doen. Ik eigenlijk ook, maar ik heb een apparte verhaal. bij mij bleken er 2 trouwaktes te zijn gemaakt in marokko, waar 2 verschillende datums op staan... Hoe blond kunnen marokkanen zijn vraag je je soms af... veel succes... yeps je hebt gelijk. zo heb ik het ook gedaan en het is in behandeling, mijn advocaat in marokko vertelde me dat zo een scheiding zoals hierboven is genoemd 3 tot 6 maanden in beslag neemt. Dus binnen een half jaar ben je ook op zijn marokkaans gescheiden. Hij vertelde me dat het in mijn geval makkelijker gaat omdat ik bij de nederlandse scheiding, expleciet aan me ex heb gevraagd om mee te werken aan de marokkaanse scheiding. Hij ging er toen mee accoord waardoor de rechtbank het heeft opgenomen in de gerechtelijke uitspraak. En die heb ik ook vertaald en opgestuurd ( een soort bewijs). Je weet maar nooit. Me ex wil nu dus niet meehelpen aan de marokkaanse scheiding, hij heeft ook nog eens de trouwacte van me gestolen. Ik heb hier dus een kopie van aangevraagd bij de consulaat en ze hebben het voor me gelegaliseerd. En door de meevaller van gerechtelijk uitspraak van de rechter kan hij er nu dus niet omheen. Lucky me Wel stom van ze dat ze bij jou 2 actes hebben opgemaakt. Je kan er altijd 1 nietig laten verklaren. Dat heb ik ook aangevraagd voor mij acte.

missrifBerberia
21-04-2005, 13:17
zoveel scheidingen best scary om te zien als je nog niet getrouwd bent... wens jullie allemaal veel succes en incha allah is het snel achter de rug majidah veel sterkte

majidahII
21-04-2005, 13:21
dankjewel missrifberberia

Life_sucks
21-04-2005, 13:27
meid ik kan je maar 1 ding meegeven: Als je met een ernstig probleem geconfronteerd wordt, denk dan zeer goed na. Is er een oplossing, dan heeft het geen zin je op te winden. Is er geen oplossing, dan heeft het geen nut je op te winden. groetjes je lotgenootje

missrifBerberia
21-04-2005, 13:35
geen dank incha allah koulchie bie gier wens ik iedereen toe indd soms is er geen ander oplossing allah ie hfad maar scheiding is er voor de ergste gevallen als uitweg en voor sommige is dat hamdoelillah want soms ben je beter af zonder den met die persoon waar je mee leeft

majidahII
21-04-2005, 14:39
geloof mij nou maar, ik ben de laatste die aan een scheiding dacht of denk, maar helaas soms heb je geen keuze, Allahdiena oesafie

Life_sucks
21-04-2005, 14:43

geloof mij nou maar, ik ben de laatste die aan een scheiding dacht of denk, maar helaas soms heb je geen keuze, Allahdiena oesafie Ik weet het, soms kun je er ook niet om heen.

Pagina's : [1] 2