Bekijk originele versie : "Nee zeggen kun je leren".
"Nee zeggen kun je leren".
Denk jij dat nee-zeggen te leren is? Ben jij er door de jaren heen beter in geworden? Voel je je nog altijd schuldig wanneer je voor jezelf kiest in plaats van voor de ander? Of ben je juist iemand die van nature met gemak haar grenzen vaststelt?
Share it :D
Ik doe niks anders dan nee zeggen.... :p
Ontstaat wel een hoop teleurstelling door maar ja...... ;)
Origineel gepost door Letizia
"Nee zeggen kun je leren".
Denk jij dat nee-zeggen te leren is? Ben jij er door de jaren heen beter in geworden? Voel je je nog altijd schuldig wanneer je voor jezelf kiest in plaats van voor de ander? Of ben je juist iemand die van nature met gemak haar grenzen vaststelt?
Share it :D
hoi hoi,
jij stelt deze vraag aan ons, maar vertel is hoe zit het met jezelf..
Lady_moi
21-02-2003, 20:06
tjee nee zeggen lukt niet als anderen gelukkig zijn ben ik ook gelukkig :p
Lady_moi
xxx
dima_zina85
21-02-2003, 20:08
ik heb zelf ook moeite met nee zeggen......ik voel me er echt enorm schulig als ik nee zeg......maar naar mate ik ouder word gaat het beter.....gelukkig:D
ja ik heb er zelf wel moeite mee hoor, ik ben het echt aan het leren.
Ik laat soms zwelfs over me heen lopen en dat moet natuurlijk niet.
Ik denk ook dat het goed is voor je zelfvetrouwen is als je gewoon nee kan zeggen.
De ene keer gaat t heel goed en heb ik schijt maar andere keren voel ik me zo klein en durf ik ineens niets te zeggen wat ik vidn omdat ik bang ben onder te doen aan diegene. Maar dat is heel soms, tegenwoordig heb ik steeds meer schijt gelukkig !!
Kijk, ik vind je moet niet aan jezelf denken, maar altijd aan anderen is ook niet goed, je mag ook jezelf eens voorop stellen.
Origineel gepost door dima_zina85
ik heb zelf ook moeite met nee zeggen......ik voel me er echt enorm schulig als ik nee zeg......maar naar mate ik ouder word gaat het beter.....gelukkig:D
:goedzo: gaat de goede kant op !!!
Ik denk ook dat het een grote deel onzekerheid is, zo van, diegene vind het erg als ik nee zeg en dat wil ik niet dus zeg ik maar ja.
Zo gaat het bij mij dan tenminste...
the_silver_one
21-02-2003, 20:24
Als klein kind heb ik door bepaalde omstandigheden al moeten leren om voor mezelf op te komen...
Dus nee zeggen doe ik snel
Het is zeker te leren, je perst je lippen gewoon zo samen, zodat er NEE uit je mond komt :D
dulce_lamia
21-02-2003, 20:31
Gelukkig lukt mij dat goed en heb ik er ook totaal geen moeite mee! Ik sta altijd voor mensen klaar, maar niet voor mensen die mij willen gebruiken...
Ik sta altijd voor mensen klaar, maar niet als het mij echt niet uitkomt, ik heb ook mijn verplichtingen, en wie helpt mij als ik in de shit zit?
En wie heeft er wat aan een Lamia die Altijd "ja" zegt? Dan raak ik zwaar overspannen en heeft er helemaal niemand meer wat aan me...
Dus een neetje op zijn tijd is goed voor je zelf en voor de ander :)
Origineel gepost door the_silver_one
Als klein kind heb ik door bepaalde omstandigheden al moeten leren om voor mezelf op te komen...
Dus nee zeggen doe ik snel
Het is zeker te leren, je perst je lippen gewoon zo samen, zodat er NEE uit je mond komt :D
Ligt er natuurlijk aan wie het is, natuurlijk kan iedereen nee zeggen..
Vaak durf je geen nee te zeggen omdat je bang bent diegene te kwetsen, terwijl dat niet altijd het geval hoeft te zijn..
Precies rihem...
Maar Sil;ver...het is wel makkelijker gezegd dan gedaan....soms voel je je echt onder druk staan...ik bedoel niet zozeer nee zeggen, maar gewoon met zoiezo zeggen wat je ivn als je in een discussie ofzo ben beland...
SweetxBaby
21-02-2003, 21:00
ik voel me schuldig als ik nee zeg.. dus daarom zeg ik maar ja :(
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.