Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Jij krijgt van mij geen hand

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13

Deliana
31-03-2005, 19:54

Man geeft vrouwelijke raadsleden geen hand Uitgegeven: 31 maart 2005 18:18 ROTTERDAM - Een lid van de cliëntenraad van de dienst Sociale Zaken en Werkgelegenheid (SoZaWe) in Rotterdam heeft geweigerd twee vrouwelijke politici de hand te schudden. Het voorval vond plaats tijdens een vergadering waarbij de nieuwe cliëntenraad kennismaakte met de raadscommissie Sociale Zaken. De fracties van Leefbaar Rotterdam en de VVD spreken van onacceptabel gedrag. De woordvoerder van de cliëntenraad betreurt het gebeuren, ook al omdat door vooraf te overleggen is geprobeerd een incident te voorkomen. "Deze man is een strikte islamiet die wegens zijn geloofsovertuiging geen vrouwen de hand schudt. Dat wisten we, want ook de vrouwelijke leden in de cliëntenraad kregen geen hand van hem. Zoals hij ook niet op de groepsfoto ging. Om mogelijke problemen te voorkomen, is er daarom enige weken geleden al contact over geweest met de raadscommissie. Opvatting In de cliëntenraad is de overtuiging van de man vooralsnog geen probleem. "Hij is een hoog opgeleide, zeer beleefde man die heel goed Nederlands spreekt. De cliëntenraad moet zoveel mogelijk een doorsnede van de Rotterdamse bevolking zijn en deze meneer is echt niet enige met deze opvatting. Als gemeente moet je daar mee kunnen omgaan", aldus de zegsman. Opheldering Leefbaar Rotterdam (LR) en de VVD nemen de zaak hoog op en gaan opheldering vragen bij burgemeester en wethouders. Ze vragen zich af hoe "een reïntegratieprocedure goed kan verlopen als diegenen die het goede voorbeeld zouden moeten geven niet eens zijn ingeburgerd". Het is volgens R. Sörensen (LR) en G. van Gent (VVD) "onacceptabel dat een persoon die een uitkering ontvangt, dit gedrag vertoont, zeker als die persoon ook nog zitting neemt in de cliëntenraad en daarmee 40.000 bijstandsgerechtigden vertegenwoordigt". Belediging Sörensen, die geen lid is van de commissie Sociale Zaken, bemoeide zich ermee toen hij zag dat zijn schoondochter Joanna Brand en VVD-raadslid Henny van Houts geen hand kregen. Volgens hem moet degene die weigert iemand een hand te schudden zich kunnen voorstellen dat die weigering overkomt als een belediging. De dienst Sociale Zaken en Werkgelegenheid wilde donderdag geen commentaar geven. http://www.nu.nl/news/504708/12/Man_geeft_vrouwelijke_raadsleden_geen_hand.html Is dit de nieuwe mode? Je hoorde er nooit iets over, en ineens als paddestoelen uit de grond. Mannen die vrouwen geen hand willen geven.

Blade20
31-03-2005, 20:12
Aanklagen wegens discriminatie. Hij respecteerde de normen en waardes niet van die twee vrouwen.

IlLeGal_NaDoR
31-03-2005, 20:17
Aanklagen wegens discriminatie. Hij respecteerde de normen en waardes niet van die twee vrouwen. Volgens welke wet? :rolleyes:

IlLeGal_NaDoR
31-03-2005, 20:22
Normen of waarden. :confused: Of kent een moslim dat niet :confused: Normen en waarden is niet wettelijk bepaald. :confused: Of kent een Nederlander zijn eigen wetten niet? :confused:

Rebel_1963
31-03-2005, 20:23

Belediging Sörensen, die geen lid is van de commissie Sociale Zaken, bemoeide zich ermee toen hij zag dat zijn schoondochter Joanna Brand en VVD-raadslid Henny van Houts geen hand kregen. Volgens hem moet degene die weigert iemand een hand te schudden zich kunnen voorstellen dat die weigering overkomt als een belediging. Alweer iemand met lange tenen, is dat een trend tegenwoordig? De man doet zijn werk goed binnen de clientenraad, hij geeft alleen geen hand, wat is het probleem? Opheldering Leefbaar Rotterdam (LR) en de VVD nemen de zaak hoog op en gaan opheldering vragen bij burgemeester en wethouders. Ze vragen zich af hoe "een reïntegratieprocedure goed kan verlopen als diegenen die het goede voorbeeld zouden moeten geven niet eens zijn ingeburgerd". Het is volgens R. Sörensen (LR) en G. van Gent (VVD) "onacceptabel dat een persoon die een uitkering ontvangt, dit gedrag vertoont, zeker als die persoon ook nog zitting neemt in de cliëntenraad en daarmee 40.000 bijstandsgerechtigden vertegenwoordigt". De man is toch goed geintegreerd? Hoogopgeleid en spreekt uitstekend Nederlands, wat wil je nog meer? Verplicht met klompjes aan naar de vergadering? Deze man neemt de moeite en tijd om zich in te zetten voor anderen, prima toch? Ik begrijp werkelijk waar het probleem niet.

Rebel_1963
31-03-2005, 20:24
Normen en waarden is niet wettelijk bepaald. :confused: Of kent een Nederlander zijn eigen wetten niet? :confused: De gem. Nederlander kent de wet niet of nauwelijks. Zijn de normen en waarden van de Nederlanders o.a. het schudden van handen?

Hoogervorst
31-03-2005, 20:31
Ach, ze doen maar. Iemand van een cliëntenraad boeit me niet zo. Maar ik geef wel moslima's de hand als ik mezelf ga voorstellen. Denk ik? Of toch maar niet :confused: :maf2:

Rebel_1963
31-03-2005, 20:33
Ach, 't is maar iemand van de clientenraad. Was het iemand met een andere positie dan had je wel moeite ermee gehad.

IlLeGal_NaDoR
31-03-2005, 20:35
Wie spreekt hier over wetten.Het gaat men over fatsoen normen.In het land waar men verblijft moet men die na volgen.* En indien men dit niet wil zoek een land op met anderre normen. belgie niet,nederlanders zijn tebraaf :hihi: Normen en waarden zijn gewoontes, die kun je niet strafbaar stellen. * zo makkelijk redeneren, in belgie is het ook geen pretje om te wonen, net zoals in nederland momenteel. Zowel islamieten als niet-islamieten kunnen niet normaal hun dag doorkomen zonder dat ze gaan zeiken/ gezeik aanhoren.

trans
31-03-2005, 20:38
Wie spreekt hier over wetten.Het gaat men over fatsoen normen.In het land waar men verblijft moet men die na volgen.En indien men dit niet wil zoek een land op met anderre normen. belgie niet,nederlanders zijn tebraaf :hihi: Hoezo belgie niet en nederlanders zijn tebraaf :jammer:

a.damse
31-03-2005, 20:41
Al dat gedoe om een hand geven. :confused: Ik heb nog nooit een hand van mijn buurman gekregen en die zal ik ook nooit krijgen. Geen probleem. Ik heb het tenminste nooit als gebrek aan respect opgevat. Dat is het ook helemaal niet. Respect voor een ander kan je op zoveel manieren betuigen.

trans
31-03-2005, 20:43
Al dat gedoe om een hand geven. :confused: Ik heb nog nooit een hand van mijn buurman gekregen en die zal ik ook nooit krijgen. Geen probleem. Ik heb het tenminste nooit als gebrek aan respect opgevat. Dat is het ook helemaal niet. Respect voor een ander kan je op zoveel manieren betuigen. Nee nou je het zegt ik ook nog nooit,maar volgens mij is dat ook iets anders :hihi: :hihi:

a.damse
31-03-2005, 20:49
Nee nou je het zegt ik ook nog nooit,maar volgens mij is dat ook iets anders :hihi: :hihi: Meestal geven buren elkaar ook geen hand. Door omstandigheden heb ik het wel eens overwogen om juist deze buurman een hand te geven. Ik heb er vanaf gezien omdat ik het idee had dat hij dit niet op prijs zou stellen. Ik hoorde van zijn kinderen dat dat inderdaad het geval is. Waarom zou ik iemand in verlegenheid brengen?

trans
31-03-2005, 20:55
Meestal geven buren elkaar ook geen hand. Door omstandigheden heb ik het wel eens overwogen om juist deze buurman een hand te geven. Ik heb er vanaf gezien omdat ik het idee had dat hij dit niet op prijs zou stellen. Ik hoorde van zijn kinderen dat dat inderdaad het geval is. Waarom zou ik iemand in verlegenheid brengen? Dat moet je ook niet doen,als hij dit niet wil dan maar niet :D

Blade20
31-03-2005, 21:00

Volgens welke wet? :rolleyes: Gaat makkelijk, gewoon volhouden dat het je geloofovertuiging is, direct goed.

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13