Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Collectieve Zelfmoord

Pagina's : [1] 2

Saartje_89
31-03-2005, 09:06

Ik las net bij TMF dat het tegenwoordig een trend in Japan is, om gezellig met je vriendenclubje zelfmoord te gaan plegen. Op internet staan er sites waarbij ze mensen aansporen en overhalen ook een collectieve zelfmoord te doen. What's next..!? :jammer:

Saartje_89
31-03-2005, 09:08
Dit bericht is van vorig jaar, kan geen bericht vinden van de zelfmoorden van gisteren. TOKIO - Japan is maandag opnieuw opgeschrikt door collectieve zelfmoorden. Zes personen maakten het afgelopen weekeinde een einde aan hun leven door in afgesloten auto's kolenkachels te laten branden. Drie personen, een 21-jarige student, een 25-jarige man en een 20-jarige vrouw werden dood aangetroffen in een auto in de zuidelijke stad Fukuoka, meldde de politie maandag. Zij hadden brieven achtergelaten waarin ze over hun zelfmoord schreven. Omdat de slachtoffers uit verschillende delen van Japan kwamen, is de collectieve zelfmoord vermoedelijk via internet geregeld. In de westelijke stad Sasayama kwamen in eenzelfde situatie drie mannen van 21, 23 en 41 jaar om. De afgelopen jaren hebben in Japan al vaker dergelijke collectieve zelfdodingen plaatsgevonden. In oktober vond de politie negen jongeren in een busje en een auto die door de giftige dampen van houtskoolbranders een einde aan hun leven hadden gemaakt. Van alle geïndustrialiseerde landen plegen in Japan gemiddeld de meeste mensen zelfmoord. Vorig jaar meldde de politie een recordaantal van 34.427 zelfdodingen.

Saartje_89
31-03-2005, 09:16
Ik weet, het is nog vroeg en jullie moeten de slaap nog uit jullie ogen wrijven voordat jullie eindelijk doorhebben dat je ook nog leeft.. :moe: Maar reageer toch maar ff! :goedzo:

grendel
31-03-2005, 11:38
boedisten leven een bestaan zonder God. Dan krijg je dat soort exessen . Ik denk dat je weinig Boeddha-beelden zult aantreffen in Japan :D

amused
31-03-2005, 11:44

[sick mode]Ik krijg ineens een ludiek idee om het marokko.nl lustrum wat publiciteit te bezorgen.[/sick mode]

amazed_observer
31-03-2005, 11:53
Ik denk dat je weinig Boeddha-beelden zult aantreffen in Japan :D ???? Je vergist je Grendel, boeddisme is na het Shintoisme de tweede religie in Japan.

grendel
31-03-2005, 11:55
???? Je vergist je Grendel, boeddisme is na het Shintoisme de tweede religie in Japan. Je hebt gelijk :D Japan staat bekend om de verschillende religies en de culturen die daaraan verbonden zijn. Religies die in Japan voorkomen zijn sjintoïsme, boeddhisme en het christendom. http://www.travelsource.nl/destin/asia/japan/japan.asp

KohiNoor
31-03-2005, 11:56
boedisten leven een bestaan zonder God. Dan krijg je dat soort exessen .Wat een onzin :moe:

bellydancefan
31-03-2005, 12:02
Ongelofelijk. De Japanse cultuur is heel erg prestatiegericht. Waarschijnlijk kunnen veel mensen die druk niet aan en doen daarom dit soort dingen :( Wat niet wegneemt dat het behoorlijk ziek is om dit af te spreken met een groep. :confused: Maar als je in een zware depressie zit, is het soms voor je gevoel echt de enige uitweg. :( Iedereen die zwart-wit reageert, heeft gelukkig nooit meegemaakt wat het is om je zo te voelen. ;)

grendel
31-03-2005, 12:17
bron ? http://www.karma-net.com/karmanetimages/kamakurabuddha2.jpg dit is natuurlijk wat anders ? :D Zie reactie nr. 9 :o :D

bellydancefan
31-03-2005, 17:51
Dit bericht is van vorig jaar, kan geen bericht vinden van de zelfmoorden van gisteren. Ik :o om het te vragen, maar heb ik iets op het nieuws gemist gisteren? :o

Pagina's : [1] 2