Bekijk originele versie : Huis kopen
Zusterke001
30-03-2005, 18:38
Naar aanleiding van een vraag hier van een zuster op een topic:
Mag een huis kopen eigenlijk wel?
Een huis kopen MAG wel tuuuurlijk dat, waarom niet? MAAR, een huis kopen met geld met interesten (lenen bij de bank) dat mag dus niet.
Dat dit duidelijk mag zijn.
Hoe je het ook keert of draait, ribaa (interest) is haram.
dat is waar ja, daarom is kopen in nederland ook zo moeilijk. in belgie heb je goedkopere huizen, maar hier zijn ze zo duur en klein. maar rente blijft haram
Zusterke001
30-03-2005, 18:54
Het is maar goed dat de huizen in NL duur zijn :D .
oem_mujahid2
30-03-2005, 21:09
Degenen die van de rente eten zullen niet anders opstaan als degene die opstaat en door de satan tot bezetenheid is geslagen. Dat is omdat zij zeggen: "De handel is te vergelijken met rente." Maar Allah heeft de handel toegestaan en de rente verboden. En wie nadat de vermaning van zijn Heer heeft, zijn zaak is aan Allah, maar wie het herhaalt: zij zijn de bewoners van de hel, zij zijn daarin eeuwig levenden'. (soerat Al baqara aya 275).
Het gebruiken van rente duidt op verwaarlozing van de Wetten van Allah en rebellie jegens Hem. Abdoellah ibn H'andalah (Allah's tevredenheid zij met hem) heeft overgeleverd dat de Profeet (Allah's vrede en zegen zij met hem) heeft gezegd: "Een dirham ribaa die men eet terwijl hij weet (dat rente verboden is), is erger bij Allah dan 36 keer het plegen van zinaa ." (Boekhari, Moeslim en authentiek verklaard door al-Albaani in Sahih al-Jaami' onder nummer 3375)
OemAbdoellah
31-03-2005, 00:10
Assalaamoe Alaikoem,
In engeland en luxemburg.. bestaat een Islamitische bank. er gaan verhalen rond. dat die ook in Nederland komt..
Wie wat waar.. allaahoea3lam
salam alaikoem
Assalaamoe Alaikoem,
In engeland en luxemburg.. bestaat een Islamitische bank. er gaan verhalen rond. dat die ook in Nederland komt..
Wie wat waar.. allaahoea3lam
salam alaikoem
Aleykum Salaam..
klopt! Rabobank PIEPPPPPPP is hier mee bezig...alleen vraag ik me af ze gaan vast wel weer op een andere manier hun centjes terug verdienen... :confused:
maar goed we wachten af....
OemAbdoellah
31-03-2005, 00:42
pff rabobank da geloof ik nie.. addertje onder et gras joh
OemAbdoellah
31-03-2005, 00:45
Ach joh........... lekker huis huren ;)
of kraken..
zusterke maakt me af:hihi:
Nee klopt hoor, want mijn broer had daar info over aangevraagd en dat heeft ie gekregen. het zit zo. de rabobank heeft erna gekeken dat moslims zeggen van ik wil geen rente betalen enz (tuurlijk vanuit hun positie, dus dat ze er ook aan verdienen) en in plaats dan dat je een hypotheek aansluit met een bepaalde rentepercentage, koopt de bank het huis en zet er geld op (winst) en verkoopt het huis zo aan jou. Wat er dan op neer komt dat je iets koopt netals bijv van een winkel. De winkel koopt kleren van groothandel en jij betaalt extra zodat zij winst hebben.
Hier koop je dan dat huis van de bank.
Nee klopt hoor, want mijn broer had daar info over aangevraagd en dat heeft ie gekregen. het zit zo. de rabobank heeft erna gekeken dat moslims zeggen van ik wil geen rente betalen enz (tuurlijk vanuit hun positie, dus dat ze er ook aan verdienen) en in plaats dan dat je een hypotheek aansluit met een bepaalde rentepercentage, koopt de bank het huis en zet er geld op (winst) en verkoopt het huis zo aan jou. Wat er dan op neer komt dat je iets koopt netals bijv van een winkel. De winkel koopt kleren van groothandel en jij betaalt extra zodat zij winst hebben.
o ok op die manier dus... dus in principe zou het wel kunnen...
OemAbdoellah
31-03-2005, 01:11
3la tamara :) a weddie woning huren 7sen ;)
Naar aanleiding van een vraag hier van een zuster op een topic:
Mag een huis kopen eigenlijk wel?
Een huis kopen MAG wel tuuuurlijk dat, waarom niet? MAAR, een huis kopen met geld met interesten (lenen bij de bank) dat mag dus niet.
Dat dit duidelijk mag zijn.
Hoe je het ook keert of draait, ribaa (interest) is haram.
In Nederland kun je dus onmogenlijk een huis kopen, aangezien je geen huis kan kopen zonder hypotheek etc.
Ach, huren is toch ook goed, als het maar een leuk huisje is..
Persoonlijk vind ik huren niet erg hoor. Ik weet zeker dat ik nergens 260 euro zou moeten betalen. Als ik een huis zou kopen zou ik veel meer maandelijks kwijt zijn en daar bovenop pas over 30 jaar is het van mij. Nu kan ik nog verhuizen als het me niet bevalt :D
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.