Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : kan het??

roefaida
30-03-2005, 09:03

salaam.. kan je bij een hoofdoek ook een 3/4rok dragen of is dat overdreven??

MotherNature
30-03-2005, 09:26
salaam.. kan je bij een hoofdoek ook een 3/4rok dragen of is dat overdreven?? Het is niet overdreven, maar meer niet om aan te zien. Alsof je twee geloven met elkaar mengt. De bovenkant is moslim, maar me kuiten laat ik maar zien uit respect voor andere, die niet in de islam geloven. :maf: Ikzelf vind het geen gezicht. Als je een hoofddoek draagt, dan zou je je kleding daaraan moeten aanpassen.

roefaida
30-03-2005, 09:42
jah tis wel waar wat je zegt...

misstomaatje
30-03-2005, 17:52
salaam.. kan je bij een hoofdoek ook een 3/4rok dragen of is dat overdreven?? dat ziet ernatuurlijk niet uit he. dan kan je net zogoed die hoofdoek afdoen. ik zie toch wel vaak hoor meisjes met hoofdoek en dan zo'n 3/4 rok. dan denk ik :jammer:

Sweetie_mirry
30-03-2005, 19:02

ik vind het wel leuk maar dan wel met een pantalonnen broek eronder dat staat wel leuk ;)

Marisah
30-03-2005, 19:54
Tja... Islamitisch gezien klopt het natuurlijk niet, maar dat weet jij natuurlijk zelf ook wel. Als jij het wil doen, dan moet je het doen..

nazib
30-03-2005, 20:15
salaam.. kan je bij een hoofdoek ook een 3/4rok dragen of is dat overdreven?? eselaam oulekoum, natuurlijk kan het. alles kan alleen houd je je zelf dan niet voor de gek wanneer je een hoofdoek draagt, en de rest van je kleding niet passend is, en met passend bedoel ik dan volgens de islamitischevoorschriften. kijk jij zal natuurlijk wel een hoop meisjes, vrouwen een hoofdoeik zien dragen met een 3/4 rok, maar onthoud we gaan ieder afzondelijk ons graf in. dus mijn advies aan jou is ga eens vooor je zelf na waarom je een hoofdoek draagt, en wat de functie van hijab is. he meid dit is allemaan niet aanvalend bedoeld, maar beschouw het positief. succes verder. eselaam oulekoum warahmatoe lah iteyle wabaraketoelah.

roefaida
30-03-2005, 22:39
dank jullie allemaal voor jullie reacties

zainab1
30-03-2005, 22:52
Salaam aleikum wa rahmatullah wa barakatuh. Ik hoop dat je iets hebt aan de volgende informatie. Kleding van de moslimvrouw 1. De kleding moet het gehele lichaam en hoofd bedekken, behalve het gezicht en handen. Dit betekent dat de nek, onderarmen, oren en oorbellen die je draagt ook bedekt moeten zijn. 2.De kleding mag op zichzelf geen versiering zijn. Het moet niet de aandacht van mannen vestigen op de schoonheid van de vrouw. Dit betekent in het algemeen dat verblindend felle kleuren, glitterige versieringen en materiaal waarin glitterdraad is verwerkt, moeten worden vermeden. (Dergelijke kleding mag natuurlijk thuis worden gedragen ( deze criteria gelden voor wat buitenhuis en/of in gezelschap van niet-mahram mannen wordt gedragen). 3.De kleding moet dik genoeg zijn om de kleur van je huid te verbergen; doorzichtige stoffen zijn niet geschikt. 4. De kleding moet wijd genoeg zijn om de vorm van het lichaam te verbergen; nauwsluitende stijlen die de lichaamsvorm aftekenen, zijn niet toegestaan. 5. De kleren mogen niet geparfumeerd zijn. 6.De kleren mogen niet lijken op heren kleding. 7.De kleding moet je niet doen opvallen en mag niet zulke felle kleuren of zo'n buitengewoon design hebben dat het de aandacht trekt. 8.De kleding moet niet lijken op die van niet-moslims. 1 van die functie van de hidjaab is om de drager er van te identificeren als een moslim die (in de beste zin des woords) trots is op haar islam. We moeten in het bijzonder kleding vermijden te dragen die lijkt op de religieuze kleding van anderen. 9.Het moet geen kleding zijn van roem of ijdelheid. Dit betekent dat het niet opzichtig moet zijn, getooid met juwelen, geweven met gouden en zilveren draden en dergelijke. De vrouwen in de tijd van de profeet (saws) hadden meestal bovenkleding, de jeilbaab (mantel) en khimaar (hoofdbedekking) die ze aandeden als ze naar buiten gingen. In de islamitische wereld zijn er in de loop der tijd verschillende vormen van bovenkleding ontstaan, zoals 'abaya' in Saoedie-Arabie, 'chador' in Iran, burqa' in Pakistan enz.. Deze kunnen ongeschikt zijn voor het West-Europese klimaat, maar het is mogelijk ze hier met extra kleding te bedekken; er kunnen lange jassen in passende stylen en kleuren worden gebruikt. In veel delen van het land is het mogelijk bepaalde vormen van kleding te kopen of laten naaien, bijvoorbeeld wat er in de moderne taal bekend staat als een 'jilbab', d.w.z een wijd, mantelachtig kledingstuk dat tegenwoordig alom bekend is onder moslims van allerlei achtergronden. En zeg tegen de gelovige vrouwen, dat zei hun ogen neerslaan en hun kuisheid bewaken, en hun sieraad niet tonen, behalve wat daar van zichtbaar is. En zij moeten hun sluiers over hun boezems dragen en hun schoonheid niet openlijk tonen, behalve aan hun echtgenoten, of hun vaders, of de vaders van hun echtgenoten, of hun zonen, of de zonen van hun echtgenoten, of hun broeders, of de zonen van hun broeders, of de zonen van hun zusters, of hun vrouwen, of slavinnen waarover zij beschikken, of mannelijke helpers die geen begeerte meer hebben, of de kinderen die nog niet op de 'Aurat' van vrouwen letten. En laten zij niet met hun voeten stampen om hun sieraden die zij verbergen te laten kennen. En keert jullie allen berouwvol tot Allah, O gelovigen. Hopelijk zullen jullie welslagen. (sourah an'noer 24:31-32) Wa aleikum assalaam. Zainab1.