Bekijk originele versie : Minder dan 7.000 euro voor je trouwfeest. Het is haalbaar!
Pagina's :
[
1]
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Ik heb nogal een krap budget en al mijn energie gaat naar het zo veel mogelijk beheersbaar maken van de kosten. Ik heb een begroting gemaakt, voor ongeveer 300 gasten. Ik kom niet boven de 7000 euro en dat volgens dit schema:
€ 100 ------Dadels en melk
€ 50 -------thee en diversen
€ 400 ------Limonade
€ 0 ---------Salade (komt nog misschien)
€ 1.800 ---Schapenvlees, circa 30 x rib-poot
€ 450 ------Bakken/klaar maken van vlees (shwa bij de bakker)
€ 0 ---------Bezorgen van vlees en brood
€ 50 -------comlete spullen en matrieel (wordt door een kennis fi sabilillaah verhuurd, de kosten voor het geval dat iets kapot gaat)
€ 325 ------serveersters
€ 0 ---------Fruit (komt nog misschien)
€ 120 ------brood (kleine broodjes)
€ 300 ------Taart
€ 500 ------koek/snoep
€ 200 ------Tussendoortjes
€ 1.500 ----Zaal
€ 0 ---------auto's
€ 300 ------Kostuums
€ 150 ------bedankjes
€ 300 ------Decoratie
€ 6.545 ----------------Totaal
Ben ik nog iets vergeten? neggafa en DJ worden door de andere partij betaald.
Heeft iemand een tip voor mij, voordat ik met mijn handen in mijn haar ga zitten die dag?
Maritiem
28-03-2005, 16:21
Worden de koekjes door jullie zelf gemaakt of door anderen. 500 euro voor koekjes is wel erg duur.
hmmmm... koek gaan we kopen inshaAllah, tenzij ons hoop op een familielid van de andere partij uitkomt, dan hebben we een meevaller van 500 euro inshaAllah...
SweetRose
28-03-2005, 16:45
Ik heb nogal een krap budget en al mijn energie gaat naar het zo veel mogelijk beheersbaar maken van de kosten. Ik heb een begroting gemaakt, voor ongeveer 300 gasten. Ik kom niet boven de 7000 euro en dat volgens dit schema:
€ 100 ------Dadels en melk ga je die melk uit china halen ofzo?....
€ 400 ------Limonade Wajowwwwwwww koop dan kleinere bekers ofzo
€ 1.800 ---Schapenvlees
€ 450 ------Bakken/klaar maken van vlees hmm..blijve zoeke naar goedkopere kokkins;)
€ 50 -------comlete spullen en matrieel welke spullen en materiaal??
€ 325 ------personeel je moet ni personeel gaan halen dat ook madonne bedienen hé :maf:...der zijn genoeg goedkope personeelsmensen te vinden :D..blijven zoeken is de (je weet wel, kben het woord kwijt :maf: )
€ 0 ---------Fruit (komt nog misschien) doe ijscoupes ofzo..das beter dan fruit en pakke goedkoper :goedzo: en het is ook in :D
€ 100 ------brood
€ 300 ------Taart mss een paar etalages minder? :rolleyes:
€ 500 ------koek/snoep
€ 1.500 ----Zaal
€ 0 ---------auto's
€ 300 ------Kostuums
€ 150 ------bedankjes
€ 300 ------Decoratie
€ 6.525 ----------------Totaal
Heeft iemand een tip voor mij, voordat ik met mijn handen in mijn haar ga zitten die dag?
Je geraakt er wel hoor :moe:
ga je araziek doen??
want dan ben je die kleding vergeten, de henna, de bekleding van de stoelen waar je dan gaat zitten..de kaarsen enzo :maf2:
wel fijn dat er es een man mee komt doen hier..Marahba :D
Hahaha... nee, maar je weet, dadels met noot en zo, dat gaat wel even wat kosten denk ik.
Ik vond het ook veel, maar volgens mijn vader zal het zelfs 600 gaan kosten. Je weet maar nooit.
€ 450 ------Bakken/klaar maken van vlees hmm..blijve zoeke naar goedkopere kokkins
Dit is wat de marokkaanse bakker vraagt voor 30x rib-poot van een schaap. Ik wil graag shwa reserveren. per bord 1 hele rib-poot voor 10 gasten.
Deze kosten zijn eigenlijk in geval van schade. Het gaat om glazen, borden, pannen en zo, die door een kennis fie sabilieLlaah worden verhuurd.
€ 325 ------personeel je moet ni personeel gaan halen dat ook madonne bedienen hé ...der zijn genoeg goedkope personeelsmensen te vinden ..blijven zoeken is de (je weet wel, kben het woord kwijt )
Het gaat hier om 4 a 5 x serveersters. Ik wil geen man hebben in de vrouwen zaal, en geen nicht of zus die die dag werken.
€ 0 ---------Fruit (komt nog misschien) doe ijscoupes ofzo..das beter dan fruit en pakke goedkoper en het is ook in
Dat is een goed idee, ik zal het voorstellen inshaAllah
€ 300 ------Taart mss een paar etalages minder?
Nou, voor de verandering dachten we aan een hele grote platte taart :D
Wat is een araziek?
want dan ben je die kleding vergeten, de henna, de bekleding van de stoelen waar je dan gaat zitten..de kaarsen enzo
Ik ben dit niet vergeten, maar ik moet nog zien hoe we dit gaan aanpakken inshaAllah. Hanna dat is voor de andere partij.
Maar hoezo "wel fijn dat er es een man mee komt doen hier..Marahba" komen hier geen mannen oula?
Olijfje1984
28-03-2005, 16:55
Het kan nog goedkoper hoor :D
SweetRose
28-03-2005, 17:01
Hahaha... nee, maar je weet, dadels met noot en zo, dat gaat wel even wat kosten denk ik.
Ik vond het ook veel, maar volgens mijn vader zal het zelfs 600 gaan kosten. Je weet maar nooit.
€ 450 ------Bakken/klaar maken van vlees hmm..blijve zoeke naar goedkopere kokkins
Dit is wat de marokkaanse bakker vraagt voor 30x rib-poot van een schaap. Ik wil graag shwa reserveren. per bord 1 hele rib-poot voor 10 gasten.
Deze kosten zijn eigenlijk in geval van schade. Het gaat om glazen, borden, pannen en zo, die door een kennis fie sabilieLlaah worden verhuurd.
€ 325 ------personeel je moet ni personeel gaan halen dat ook madonne bedienen hé ...der zijn genoeg goedkope personeelsmensen te vinden ..blijven zoeken is de (je weet wel, kben het woord kwijt )
Het gaat hier om 4 a 5 x serveersters. Ik wil geen man hebben in de vrouwen zaal, en geen nicht of zus die die dag werken.
€ 0 ---------Fruit (komt nog misschien) doe ijscoupes ofzo..das beter dan fruit en pakke goedkoper en het is ook in
Dat is een goed idee, ik zal het voorstellen inshaAllah
€ 300 ------Taart mss een paar etalages minder?
Nou, voor de verandering dachten we aan een hele grote platte taart :D
Wat is een araziek?
want dan ben je die kleding vergeten, de henna, de bekleding van de stoelen waar je dan gaat zitten..de kaarsen enzo
Ik ben dit niet vergeten, maar ik moet nog zien hoe we dit gaan aanpakken inshaAllah. Hanna dat is voor de andere partij.
Maar hoezo "wel fijn dat er es een man mee komt doen hier..Marahba" komen hier geen mannen oula?
dat van die fruit vergeeet dat maar..ijs is echt goedkoper en lekkerder...:stout:..
Mannen doen ook henna op hun araziek hoor... :rolleyes: ..
alleen de pink hennareren ( :maf: ) ze :hihi:..tatoeëren bedoel k :D...
en neej..hier komen echt ni veel mannen die hun probs mee komen delen zodat we die kunne helpen ivm budget en plans of the wedding enzo..vind k wel spijtig!..
maar bon....
Superveel succes toegewenst en allah ie kemel Beghier!! :goedzo:
:banana:
slimblondje
28-03-2005, 17:22
met catering kom ik op dat bedrag uit:D
maar voor taart kun je meschien bij me neef zijn.kan voor je voor een mooi prijsje iets regelen:D
met catering kom ik op dat bedrag uit:D
maar voor taart kun je meschien bij me neef zijn.kan voor je voor een mooi prijsje iets regelen:D
hahahaha de catering kwam bij mij uit op 6900 euro zowat... een beetje teveel winst voor de catering dacht ik. Je broer kan dat doen die taart? pm me ff zijn nummer of mail, ik ben wel geinstresseerd.
Het kan nog goedkoper hoor :D
Jawel, het kan zeker goedkoper, maar niet veel meer goedkoper. Zie maar 400 gasten ergens onder te brengen, en zie maar een zaal zoals de Tulip in zaandam voor 1500 euro te vinden. Goedkoper kan bijv door dingen weg te schrappen.
dat van die fruit vergeeet dat maar..ijs is echt goedkoper en lekkerder...:stout:..
Mannen doen ook henna op hun araziek hoor... :rolleyes: ..
alleen de pink hennareren ( :maf: ) ze :hihi:..tatoeëren bedoel k :D...
en neej..hier komen echt ni veel mannen die hun probs mee komen delen zodat we die kunne helpen ivm budget en plans of the wedding enzo..vind k wel spijtig!..
maar bon....
Superveel succes toegewenst en allah ie kemel Beghier!! :goedzo:
:banana:
aha, nee, die hanna voor mannen en zo, op de trouwfeest? daar doen we niet echt aan hehe... maar dat hier weinig mannen aawezig zijn is me wel opgevallen. Ik denk dat de onderwerpen die hier worden aangehaald vaak mee temaken hebben met het meisje dan de jongen. Zie mij waar ik het over heb, beheersen van geldzaken, typisch iets mannelijks...
Bedankt bedankt, en djazaaki'Llaaho gayran.
miss_mocroflava
29-03-2005, 00:17
Nou Ik Heb 5.000 Euro's Gespaard Vond Ik Wel Genoeg,gezien Ik Een Huisje Gekocht Heb En Moet Inrichten.de Rest Mag Mn Verloofde Doen Hoor.
Ik Heb Noooit Geweten Dat Je Bruidloft Plannen Zo'n Gezeik Is!pffffffffff Het Slurpt Echt Energie
Nou Ik Heb 5.000 Euro's Gespaard Vond Ik Wel Genoeg,gezien Ik Een Huisje Gekocht Heb En Moet Inrichten.de Rest Mag Mn Verloofde Doen Hoor.
Ik Heb Noooit Geweten Dat Je Bruidloft Plannen Zo'n Gezeik Is!pffffffffff Het Slurpt Echt Energie
5000 euro gespaard voor je trouwfeest? dat is goed van je... In de meeste gevallen betaalt het meisje de hannah en de jongen de trouwfeest, en het is inderdaad een gezeik omdat men het overzicht snel verliest zodra die het geld gaat uitgeven. Je zakken raken snel leeg...
supersoesje
29-03-2005, 00:27
€ 100 ------Dadels en melk
€ 400 ------Limonade
TIP: Doe eerst een paar kannen met water en sap,later id avond drinken serveren.... ( gierig :hihi: ) ps: iedereen doet dat op bruiloften
€ 1.800 ---Schapenvlees, circa 30 x rib-poot
€ 450 ------Bakken/klaar maken van vlees (shwa bij de bakker)
€ 50 -------comlete spullen en matrieel (wordt door een kennis fi sabilillaah verhuurd, de kosten voor het geval dat iets kapot gaat)
€ 325 ------serveersters
€ 0 ---------Fruit (komt nog misschien)
€ 120 ------brood (kleine broodjes)
€ 300 ------Taart
€ 500 ------koek/snoep
€ 1.500 ----Zaal
€ 0 ---------auto's
€ 300 ------Kostuums
€ 150 ------bedankjes
€ 300 ------Decoratie
€ 6.545 ----------------Totaal
Ik neem aan dat jij en je vrouw hun eigen feest geven? :banana:
xx_Sakina_xx
29-03-2005, 00:32
7.000 euroo!!! De catering is 5000 euro en de zaal is 2500 euro dan zit ik al boven de 7.000 euro dat is zonder: de limo, neggafa, kostuums etcc.. etcc..
Pagina's :
[
1]
2
3
4
5
6
7
8
9
10
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.