Vin
20-02-2003, 12:38
Mohammed een kleine Marokkaanse jongen zit op de lagere school en wil graag Nederlander worden. Dus hij naar zijn meester en vraagt aan hem meester ik wil zo graag Nederlander worden. Dus die meester zegt nou Mohammed je bent nu eenmaal Marokkaan dus ik denk niet dat dat mogelijk is. Maar zegt de meester als jij nou voor Nederlands en rekenen minimaal een 9 haalt dan ben je voor mij een Nederlander. Dus Mohammed leren, studeren, (hard) werken en uiteindelijk haalt ie dan voor rekenen en Nederlands een 9 op zijn rapport vol trots laat ie dat de meester zien en zegt... nu ben ik een Nederlander he? Ja hoor zegt de meester jij bent nu een Nederlander. Mohammed vol trots naar zijn huis(je) en laat het rapport aan zijn vader zien... vader trots en hoort tot zijn verbijstering dat Mohammed zegt... pa ik ben nu Nederlander, waarop zijn vader hem een paar rake hoeken geeft en zegt praat niet zo raar je bent nog steeds een Marokkaan. Met een dik oog gaat Mohammed naar zijn moeder en laat ook haar zijn rapport zien en zegt ook mam ik ben nu Nederlander... zijn moeder geeft hem nog een paar klappen en zegt nietes je bent gewoon een Marokkaan! Mohammed gaat woedend naar zijn kamer en denkt: ik ben nog geen 10 minuten Nederlander en heb nu al een hekel aan Marokkanen!!!!