Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : belangrijke vrienden....

Pagina's : [1] 2 3 4 5

LZN
19-02-2003, 16:53

hoi allemaal ik heb dit verhaal via mail gekregen en ik vond het wel interessant om het hier te plaatsen... Op een dag, toen ik erg populair was op school, zag ik een jongen van mijn klas naar huis lopen.Hij heete kyle, het leek erop dat hij al zijn boeken aan het meesjouwen was, 'Ik dacht bij mezelf" waarom neemt iemand al zijn boeken mee naar huis op vrijdag? dat moet vast een nerd zijn."ik had een druk weekend gepland( feestjes, voetballen met mijn vrienden op de zondag middag)dus ik haalde mijn schouders op en liep door. terwijl ik verder liep zag ik een groepje jongens aan komen rennen. ze rende naar hem toe en sloegen al zijn boeken uit zijn handen en lieten hem struikelen op de vieze natte grond. Ik zag zijn bril door de lucht vliegen die een eindje verder op de grond terecht kwam. hij keek op en ik zag de trieste blik in zijn ogen, en ik kreeg medelijden met hem. ik ging naar hem toe om hem te helpen terwijl hij kruipend naar zijn bril zocht zag ik een traan over zijn wangen rollen..bij het overhandigen van zijn bril zei ik tegen hem" die jongens waren slecht, alsof ze niks beters te doen hebben. hij keek me aan en zei " hartstikke bedankt en er verscheen een grote glimlach op zijn gezicht.. dit was een van die glimlachen die dankbaarheid uitstraalde. ik hielp hem met het oprapen van zijn boeken en vroeg waar hij woonde. het bleek dat hij bij mij om de hoek woonde en hiervoor op een priveschool had gezeten. we hebben de hele weg gepraat en ik tilde zijn boeken..het bleek een hele aardige jongen te zijn. ik vroeg hem of hij in het weekend zou willen komen voetballen met mijn vrienden. dat wilde hij wel en in dat weekend leerde ik kyle nog beter kennen. ik mocht hem echt en mijn vrienden dachten hetzelfde. die maandag zag ik kyle weer me zijn boeken lopen .ik sprak hem aan en zei" je word nog eens gespierd door die boeken als je ze zo elke dag meeeneemt naar school" hij moest lachen en overhandigde mij de helft van zijn boeken. vier jaar gingen er voorbij en ik en kyle werden beste vrienden. in het laatste jaar begonnen we te denken aan studeren. kyle besloot naar groningen te gaan en ik naar delft. ik wist dat we altijd vrienden zouden blijven ondanks dat we allebei naar een andere school zouden gaan wonen. hij wilde uiteindelijk dokter worden en ik toch maar prof-voetballer . stderen was niks voor mij. het eindexamen naderde en kyle zou tijdens het overhandigen van de diploma een speech houden.ik plaagde hem dat hij een nerd was en was blij dat ik niet op dat podium hoefde te staan.Op de dag van de uitreiking zag ik kyle "hij zag er goed uit en zelfs een bril stond hem goed. er waren dagen dat hij geluk uitstraalde en dat de meiden dol op hem waren en hij meer afspraakjes had dan mij...jeetje soms was ik gewoon jaloers op hem. vandaag was een van die dagen. ik keek naar kyle en zag dat hij zenuwachtig was voor de speech. dus sloeg ik hem op de schouders en zei " het gaat je lukken jongen" daarbij keek hij me weer aan met een van die speciale dankbare blik van hem. hij lachte en zei 'bedankt' en daar stond hij dan even later op het podium hij schraapte zij keel en begon..eindexamen is een periode waarbij je mensen bedankt die je door een moeilijke periode hebben geholpen...je ouders, je leraren, je broers of zussen en misschien zelfs je mentor maar het belangrijkste van allemaal...je vrienden, ik sta hier om jullie te vertellen dat een beste vriend het beste is wat je maar kunt wensen...ik sta hier om jullie te vertellen dat niets mooier is dan iets voor iemand te kunnen betekenen... ik keek met ongeloof naar kyle toen hij begon te vertellen over onze eerste ontmoeting..hij wilde die zelfde dag zelfmoord plegen en had zijn kluisje op school leeggehaald, zodat zijn moeder later niet alle boeken naar huis hoefde mee te sjouwen...kyle keek me diep aan in de ogen en weerhield me om de daad bij het woord te voegen , nadat kyle zijn verhaal had gehouden over het zwakste moment in zijn leven hoorde ik het publiek emotioneel zuchten.. ik zag zijn vader en moeder diezelfde dankbare blik mij toewerpen en ik reakiseerde mij wat ik had betekent voor kyle...ondermijn nooit de kracht van je acties ..met een klein gebaar kun je de leven van iemand anders veranderen, in voor en tegen spoed en op een of andere manier zijn wij voor altijd met elkaar verbonden...we geven en nemen elenaor roosveld schreef ooit : veel mensen zullen in je leven voorbij komen maar je echte vrienden zullen voor altijd in je hart blijven... om je zelf te gebruiken gebruik je je hersen, om van iemand te houden gebruik je je gevoel... agressie is maar een letter van agressief , als je iemand de eerste keer bedriegt is dat zijn schuld als je iemand een tweede keer bedriegt is dat jou schuld.. wie geld verliest, verliest veel...wie een vriend verliest verliest veel meer... mooie jonge mensen zijn een ongeluk van de natuur, oude mensen zijn een kunst leer van andermans fouten, je leeft te kort om ze allemaal te maken... gister is verleden morgen is een mysterie, pluk de dag en geniet ervan STOP ZINLOOS GEWELD !!! Oke dat was het dan ik hoop dat jullie hier wat aan hebben ....xxx independent :zwaai:.

kamillia83
19-02-2003, 21:11
mooi verhaal!!

zekzek
20-02-2003, 10:25
dit is echt prachtig

doc25
20-02-2003, 13:40
alsof ik die hele lap tekst ga lezen :rolleyes:

doc25
21-02-2003, 17:19

Origineel gepost door independent je bent niets verplicht !!! maarree hij is wel de moeite waard vind ik zelf :) ik geloof je wel, maar ik lees het niet :D ik kan niet tegen veeel tekst :rolleyes:

kamillia83
21-02-2003, 17:26
Origineel gepost door doc25 ik geloof je wel, maar ik lees het niet :D ik kan niet tegen veeel tekst :rolleyes: hoe doe je dat dan op school?? Of hoe heb je dat toen gedaan?? :)

doc25
21-02-2003, 17:29
Origineel gepost door kamillia83 hoe doe je dat dan op school?? Of hoe heb je dat toen gedaan?? :) ik moest vaak soms tot 500 blz in een paar dagen lezen !! maar dat lukt wel, het moet :D

kamillia83
21-02-2003, 17:41
Origineel gepost door doc25 ik moest vaak soms tot 500 blz in een paar dagen lezen !! maar dat lukt wel, het moet :D aha, dus als het dan moet het en doe je het ook! ok :goedzo: :) :zwaai:

doc25
21-02-2003, 17:42
Origineel gepost door kamillia83 aha, dus als het dan moet het en doe je het ook! ok :goedzo: :) :zwaai: yep

kamillia83
21-02-2003, 17:43
Origineel gepost door doc25 yep :)

doc25
21-02-2003, 17:44
Origineel gepost door kamillia83 :) heb jij het gelezen ?

kamillia83
21-02-2003, 17:45
Origineel gepost door doc25 heb jij het gelezen ? ja eergisteren geloof ik, is echt een mooi verhaal, zeker de moeite waard doc25!

doc25
21-02-2003, 17:54
Origineel gepost door kamillia83 ja eergisteren geloof ik, is echt een mooi verhaal, zeker de moeite waard doc25! ik lees het niet , ook al heb ik zeeën van tijd ! :D

kamillia83
21-02-2003, 18:03
Origineel gepost door doc25 ik lees het niet , ook al heb ik zeeën van tijd ! :D Wat jij wil doc, het is jou feest! Het verhaal komt er op neer watvoor invloed een persoon in je leven kan hebben, dat je door een simpele daad het leven van een ander drastisch kan veranderen. laat het me weten als je toch besluit om het te lezen ;)

doc25
21-02-2003, 18:07

Origineel gepost door kamillia83 Wat jij wil doc, het is jou feest! Het verhaal komt er op neer watvoor invloed een persoon in je leven kan hebben, dat je door een simpele daad het leven van een ander drastisch kan veranderen. laat het me weten als je toch besluit om het te lezen ;) dan kan je laaaaaaaaaaang wachten. Ik lees de verhalen in marokko.nl namelijk nooit. Dat is iets voor meisjes die nog aan het puberen zijn (oh meid wat prachtig. Ga door. Schrijf je nog een vervolg. Oh wat romantisch. ik wacht op meer. En gaan ze nog trouwen of niet ? ga dooooor ! bla bla bla bla bla :hihi: )

Pagina's : [1] 2 3 4 5