Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : 'Bier en mixen worden tot 60 cent duurder'

Pagina's : [1] 2 3

Einherjer
22-03-2005, 20:40

Als het aan de ministers Zalm van Financiën en Hoogervorst van Volksgezondheid ligt, dan gaan de prijzen van bier en populaire mixdranken zoals breezers tot maar liefst zestig cent omhoog. Doel van de maatregel is jongeren minder alcohol te laten drinken. Dat meldt het RTL nieuws vandaag. Morgen zal het plan door het kabinet besproken worden. Bier moet gemiddeld twee cent duurder worden, de mixdrankjes zestig cent. Als compensatie zal de belasting op vruchtensap en mineraalwater verdwijnen. Ook het aantal verkooppunten van alcoholische dranken moet worden verminderd, zoals in de buurt van scholen. Verder moet de hoeveelheid reclame beperkt worden. Overigens staat in het plan ook dat een eerdere accijnsverhoging van achttien procent voor sterke drank wordt teruggedraaid. Bron: http://frontpage.fok.nl/nieuws/52371 Denk dat ik maar een eigen stokerij begint..hehehe :goedzo:

Ned._Moslim
22-03-2005, 20:49
Als het aan de ministers Zalm van Financiën en Hoogervorst van Volksgezondheid ligt, dan gaan de prijzen van bier en populaire mixdranken zoals breezers tot maar liefst zestig cent omhoog. Doel van de maatregel is jongeren minder alcohol te laten drinken. Dat meldt het RTL nieuws vandaag. Morgen zal het plan door het kabinet besproken worden. Bier moet gemiddeld twee cent duurder worden, de mixdrankjes zestig cent. Als compensatie zal de belasting op vruchtensap en mineraalwater verdwijnen. Ook het aantal verkooppunten van alcoholische dranken moet worden verminderd, zoals in de buurt van scholen. Verder moet de hoeveelheid reclame beperkt worden. Overigens staat in het plan ook dat een eerdere accijnsverhoging van achttien procent voor sterke drank wordt teruggedraaid. Bron: http://frontpage.fok.nl/nieuws/52371 Denk dat ik maar een eigen stokerij begint..hehehe :goedzo: Too little, too late... groetjes, Ned. Moslim

rja
22-03-2005, 20:50
Als het aan de ministers Zalm van Financiën en Hoogervorst van Volksgezondheid ligt, dan gaan de prijzen van bier en populaire mixdranken zoals breezers tot maar liefst zestig cent omhoog. Doel van de maatregel is jongeren minder alcohol te laten drinken. Dat meldt het RTL nieuws vandaag. Morgen zal het plan door het kabinet besproken worden. Bier moet gemiddeld twee cent duurder worden, de mixdrankjes zestig cent. Als compensatie zal de belasting op vruchtensap en mineraalwater verdwijnen. Ook het aantal verkooppunten van alcoholische dranken moet worden verminderd, zoals in de buurt van scholen. Verder moet de hoeveelheid reclame beperkt worden. Overigens staat in het plan ook dat een eerdere accijnsverhoging van achttien procent voor sterke drank wordt teruggedraaid. Bron: http://frontpage.fok.nl/nieuws/52371 Denk dat ik maar een eigen stokerij begint..hehehe :goedzo: Dat de accijnsverhoging terug wordt gedraait, komt gewoon om dat dit de staat geld kost, de verkoop van sterke drank is sterk gedaalt, geld is belangrijker, als de ontmoetiging van alcohol. Dat Breezers duurder knap ik, dat is een mode drankje onder jongeren, maar dat m'n pilsje duurder wordt, minister Zalm heeft weer geld nodig over mijn rug.

Einherjer
22-03-2005, 21:06
Dat de accijnsverhoging terug wordt gedraait, komt gewoon om dat dit de staat geld kost, de verkoop van sterke drank is sterk gedaalt, geld is belangrijker, als de ontmoetiging van alcohol. Dat Breezers duurder knap ik, dat is een mode drankje onder jongeren, maar dat m'n pilsje duurder wordt, minister Zalm heeft weer geld nodig over mijn rug. idd..ze moeten immers erfgens geld vandaan halen..ben benieuwd what next aan de beurts is?..miss t frietje bij de plaatselijke frietkot..want frieten zijn ongezond. Kots op dit kabinet..met z'n eeuwige gemieruhneuk. :maf2:

MrBrownstone
22-03-2005, 21:09

Hebben ze nu nog niet door dat het bij jongeren niet helpt om het duurder te maken? Jongeren drinken toch wel, of het nu duur is of niet (tenzij het echt tot asociale prijzen stijgt). Jongeren drinken omdat het stoer en rebels is, niet omdat ze het zo lekker vinden. De enige die er minder door gaan drinken zijn de volwassenen :D (hoewel dat bij sommige ook geen kwaad kan)

Raseem
22-03-2005, 21:10
Als het aan de ministers Zalm van Financiën en Hoogervorst van Volksgezondheid ligt, dan gaan de prijzen van bier en populaire mixdranken zoals breezers tot maar liefst zestig cent omhoog. Doel van de maatregel is jongeren minder alcohol te laten drinken. Dat meldt het RTL nieuws vandaag. Morgen zal het plan door het kabinet besproken worden. Bier moet gemiddeld twee cent duurder worden, de mixdrankjes zestig cent. Als compensatie zal de belasting op vruchtensap en mineraalwater verdwijnen. Ook het aantal verkooppunten van alcoholische dranken moet worden verminderd, zoals in de buurt van scholen. Verder moet de hoeveelheid reclame beperkt worden. Overigens staat in het plan ook dat een eerdere accijnsverhoging van achttien procent voor sterke drank wordt teruggedraaid. Bron: http://frontpage.fok.nl/nieuws/52371 Denk dat ik maar een eigen stokerij begint..hehehe :goedzo: Van mij mogen ze dat vergif helemaal verbieden of minimaal 60 maal zo duur maken. Zou een hoop elende oplossen.

Raseem
22-03-2005, 21:16
idd..ze moeten immers erfgens geld vandaan halen..ben benieuwd what next aan de beurts is?..miss t frietje bij de plaatselijke frietkot..want frieten zijn ongezond. Kots op dit kabinet..met z'n eeuwige gemieruhneuk. :maf2: Zalm heeft inmiddels 1,5 miljard te veel bezuinigd ... in iedergeval een spaarpotje voor als zijn salaris 30% omhoog gaat. Ik weet nog wel een paar leuke om zijn toekomst veilig te stellen: belasting op vakanties, belasting op ouderdom en belasting op mieruhneukeu ...

Ned._Moslim
22-03-2005, 21:16
Van mij mogen ze dat vergif helemaal verbieden of minimaal 60 maal zo duur maken. Zou een hoop elende oplossen. Een minimumprijs van E 5,- voor een biertje in de kroeg lijkt me idd geen slecht idee. Maar daar zullen politici zich niet aan durven wagen :( Selam aleykum, Ned. Moslim

Einherjer
22-03-2005, 21:18
Van mij mogen ze dat vergif helemaal verbieden of minimaal 60 maal zo duur maken. Zou een hoop elende oplossen. Niemand die mij na een dag hard werken m'n koud biertje afneemt.Dit gewoon asociaal van die eppo's in Den haag.

Ned._Moslim
22-03-2005, 21:19
Zalm heeft inmiddels 1,5 miljard te veel bezuinigd ... in iedergeval een spaarpotje voor als zijn salaris 30% omhoog gaat. Ik weet nog wel een paar leuke om zijn toekomst veilig te stellen: belasting op vakanties, belasting op ouderdom en belasting op mieruhneukeu ... Maar om *onze* toekomst veilig te stellen zullen we sloten met geld moeten investeren in het onderwijs. Maar *dat* zie ik de VVD niet gauw doen :boos: :boos: :boos: Selam aleykum, Ned. Moslim

Ned._Moslim
22-03-2005, 21:21
Niemand die mij na een dag hard werken m'n koud biertje afneemt.Dit gewoon asociaal van die eppo's in Den haag. Hoe is het in Noorwegen? Groetjes, Ned. Moslim

Einherjer
22-03-2005, 21:23
Hoe is het in Noorwegen? Groetjes, Ned. Moslim Goed. dank u.

Blade20
22-03-2005, 21:23
Wodka-7up a 4 euro nu wordt dan maximaal 6.40 euro. Dat zou dus in Gulden prijzen (mag niet meer, kweet ut) 14 gulden zijn (ruwweg). Ja, dat heb ik er ook echt over om voor te gaan betalen! (right) Goed goed, te kennen dat er pakweg wat winst op die dranken zit wordt het totaal nogsteeds erg hoog. Maarja, bij de sigaretten werkte het ook zullen we maar zeggen...

Raseem
22-03-2005, 21:25
Een minimumprijs van E 5,- voor een biertje in de kroeg lijkt me idd geen slecht idee. Maar daar zullen politici zich niet aan durven wagen :( Selam aleykum, Ned. Moslim Is voor mij nog te laag, ik kan me prima vermaken zonder alcohol, die rommel brengt alleen maar problemen met zich mee voor de samenleving. Iedreen kan zich wel indenken wat ik bedoel. Maar de overheid verdiendt uiteindelijk giga op de slechtste dingen voor de mensen: drinken, roken en autorijden ...

Einherjer
22-03-2005, 21:29

Anyway..zodra ik terug bent in Holland..zal ik eerst eens met wat vrienden een kratje leegmaken.Krijg dorst van deze topic..hehehehe.

Pagina's : [1] 2 3