Bekijk originele versie : Afkraken omdat ze mascara dragen..
Wa'aleikoum salaam
Waarom zijn er zoveel mensen, die meiden die een hoofddoek dragen afkraken omdat ze mascara dragen en soms een beetje kohl.......
Weetje sommige mensen zoeken zondes bij andere om hun eigen zondes minder erg te laten lijken........
Ik heb begrepen dat als het van je man mag dat het dan oke is. :hihi:
Ik heb het overigens niet over poeder lipstick en oogschaduw enz...
Dat is fout dat weet ik ;)
Maar als jullie dit anders hebben geleerd ben ik heel blij als jullie het posten.... :D
alvast thx thx en nog eens thx
wassalaam
khol is hallal, maar heel veel mensen denken dat het haram is als een meisje (die nog niet getrouwd is) het opdoet
khol is hallal, maar heel veel mensen denken dat het haram is als een meisje (die nog niet getrouwd is) het opdoet
Oke ik ben getrouwd :hihi:
thx voor je reactie :D
als het van je man mag is er toch geen probleem?
het mag alleen niet te m3ajek zijn, anders krijg je te veel aandacht van de andere mannen;)
als het van je man mag is er toch geen probleem?
het mag alleen niet te m3ajek zijn, anders krijg je te veel aandacht van de andere mannen;)
Nee dat is het ook zeker niet bij mij :D
nou is dat ook weer de wereld uit geholpen :maf:
shokran en wassalaam
Nee dat is het ook zeker niet bij mij :D
nou is dat ook weer de wereld uit geholpen :maf:
shokran en wassalaam
no thanks ;)
nou sorry meiden maar dat klopt niet helemaal.
want mascara kohl is ook zina, de doel van mascara enz is om je ogen mooier temaken hetzelfde geldt voor lippenstift het enige verschil is dat dat je mond mooier maakt. ik draag ook een hoofddoek en draag kohl en mascara maar het is niet goed te praten want als je op straat loopt en toevallig loop je iemand tegen het lijf die je recht in je ogen kijkt en ze prachtig vind dan heb je doenoeb
allah jehdina oejehdi jamir almuslimin
want mascara kohl is ook zina, de doel van mascara enz is om je ogen mooier temaken hetzelfde geldt voor lippenstift het enige verschil is dat dat je mond mooier maakt. ik draag ook een hoofddoek en draag kohl en mascara maar het is niet goed te praten want als je op straat loopt en toevallig loop je iemand tegen het lijf die je recht in je ogen kijkt en ze prachtig vind dan heb je doenoeb
Daar heb je ook zeker gelijk in :)
Faridatun
22-03-2005, 21:00
Men mag niet opgemaakt het huis uit, dwz ook geen khol/mascara want het maakt je ogen mooier en verleidelijker. Getrouwd of niet getrouwd, het is haram buitenshuis. Voor je het huis uit gaat kan je jouw ogen schoonmaken.
wipneusje
22-03-2005, 21:07
En als je iemand op straat tegen komt die je recht in de ogen kijkt, en die vind je ogen prachtig zonder dat ze opgemaakt zijn :maf:
Wat maakt die khol en mascara dan uit :confused: soms zie je niet eens dat iemand het opheeft
Souraida
22-03-2005, 21:11
Het is inderdaad niet toegestaan buitenshuis. Ik doe het jammergenoeg altijd als ik naar buiten ga. Een verslaving waar ik van hoop dat ik ooit inshAllah af kom. Maar ik ga niet zeggen dat het mag want ik weet dat het niet mag. Ook als je getrouwd bent mag het niet.
Faridatun
22-03-2005, 21:23
En als je iemand op straat tegen komt die je recht in de ogen kijkt, en die vind je ogen prachtig zonder dat ze opgemaakt zijn :maf:
Wat maakt die khol en mascara dan uit :confused: soms zie je niet eens dat iemand het opheeft
Je moet er in elk geval geen aanleiding toegeven door de nadruk op je ogen te leggen. Daar spreken we nu over. ;)
Agadir2004
22-03-2005, 21:31
als meisje mag je het officeel niet opdoen als je nog niet getrouwd bent.
dan kan jij er zelf niks aan doen
maar als je khol doet, geef je de aanleiding zelf!! :hadj:
kijk , dit vind ik nu zoiets typisch! mensen praten goed wat ze zelf willen......wil je mascara opdoen...dan mag het wel...maar een ander meisje doet lippenstift dat mag niet....snap je wat ik wil zeggen?
OF je draagt een hoofddoek en wijde kleren en geen make-up etc etc
of je doet gewoon zonder en neeh de een is ECHT niet beter de ander, ieder gelooft op zijn eigen manier, wanneer wordt dat nu eens geaccepteerd..??
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.