Bekijk originele versie : nederlandse moslima's
salaam aleicom,
zijn er nog nederlandse meisjes/vrouwen die moslim zijn geworden?
ik hoor het graag van jullie!! Hoe je moslim bent geworden en hoe je het vind,ben je getrouwd of heb je kinderen,of nog niet....
ook zijn mooie stukjes over de islaam welkom!
bslama :)
Bleu_Sky
20-02-2003, 09:55
Ik ben Nederlandse moslima, verloofd met een Marokkaanse man. ik ben het bidden aan het leren, ben de koran aan het lezen en ben bezig om Marokkaans aan het leren.
Ik draag nog geen hoofddoek, omdat ik voel dat ik nog niet genoeg weet van de islam en er nog niet klaar voor ben!
Ik ben begonnen met de islam toen ik 16 was (ben nu 22) en doe ook al sinds die tijd mee met de ramadan. Ik heb al veel boeken gelezen over de islam en ben nu bezig met de beedigde vertaling van de koran.
Als ik meer tijd heb, zal ik nog wat meer vertellen!
Groetjes Bleu Sky
freegirl
21-02-2003, 09:38
ben je zelf ook nederlandse?? xx freegirl
p.s ik zelf ben marokaans ,maar ik ben gewoon nieuwsgierig vandaar mijn vraag
ja freegirl,ik ben zelf een nederlands meisje/vrouw,ik ben nu 6 jaar moslima(al hamdullilah)ben getrouwd met een marokaanse man en heb ook kinderen met hem.
Ik draag ook mijn hichab,nu 5 jaar.
Bleu sky ik vind het heel knap van jou,ik weet hoe moeilijk het af en toe kan zijn,ook met familie en hoe de nederlandse(maar ook marokaanse)vrouwen op je reageren,vooral als je een hoofddoek gaat dragen!
Bij mij dacht iedereen dat zal wel van haar man moeten,en mensen beseffen helemaal niet dat iemand er ook zelf voor kan kiezen en er gelukkig mee kan worden!!!
maar ik ben er echt heel gelukkig mee,het is een leidraad voor mij,en ik moet zeggen mijn man en ik stimuleren elkaar en helpen elkaar in de salaat,een hij heeft mij ook heel veel geleerd.
Al hamdullilah!!! en over de hoofddoek,dat is wel heel belangrijk,maar niet het eerste,je moet eerst leren om jou salaat te doen en jou wassing en dan kan je insha allah beginnen met de hoofddoek,salaat is belangrijker!!Ik zeg altijd maar,stap voor stap er valt veel te leren!!
Ik wens je erg veel sterkte en geluk al snederlandse moslima,en bedankt voor jullie reactie!!
als jullie mooie stukjes weten over de islam is het ook altijd welkom hoor!!
ma3salama xxx van salima :zwaai: :zwaai: :zwaai:
Salaam eleykoem wr wb
ik ben ook Alhemdoelilah en nederandse moslima ik ben nu anderhalf jaar bekeerd.
walikom salaam wr wb
shafia
Salaam Ayleikoem,
Ik ben ook een Nederlandse Moslima Alhamdulilah en ik ben nu 8 maanden geleden bekeerd.
Ik ben getrouwd met een marokkaanse man.
salaam3aleicom,
bedankt voor jullie reacties,l'hamdullilah dat er toch veel nederlandse vrouwen zijn die moslim zijn geworden,of willen worden!!
leuk om verhalen te lezen hoe jullie al hamdullilah tot de ISLAM zijn bekeerd!!!! :zwaai: :) :zwaai:
Ik ben ook sinds 2 jaar bekeerd hamdullilah en ben getrouwd sinds 7 maanden met een Yemenitische man.
wa salaam aleikum Dua
malcolmX
16-03-2003, 00:25
mijn beste vriendin is ook bekeerd tot de islam, ze is chinees. enige moeilijkheid voor haar is een geschikte partner te vinden ze valt niet op arabieren. maar chineze moslims zijn er haast niet in nederland
Greeneyessoesie
16-03-2003, 10:59
salaam allemaal alles goed Nou ik heb 1 woord voor jullie dames RESPECT ahhaah ga zo door meiden mha salama en moge allah bij jullie zijn
babyvanbelisma
16-03-2003, 11:05
Absa, ik ben een nederlandse en ik ben nu ruim drie jaar, bijna vier bezig met leren over de islam. ik leef nu bijna drie jaar echt als moslim, bidden, vasten, geen harame dingen eten en drinken en ik voel me er echt heel goed bij. Ik heb een Marokkaanse vriend en we willen volgend jaar gaan trouwen Insh'Allah.
Wat ik aan je wil vragen is hoe en wanneer je het je ouders hebt verteld, want daar zie ik echt tegen op. Ik weet dat ze het echt heel erg zullen vinden want ze zijn zelf christelijk. Maar ik moet het doen want ik wil liever vandaag dan morgen gewoon openlijk moslima kunnen zijn en mijn hijab ook altijd kunnen dragen (ik draag m nu alleen als ik weet dat ik mijn ouders niet tegen zal komen). Wil je mij vertellen hoe dat bij jou is gegaan?
babyvanbelisma
16-03-2003, 11:30
oh ja, wat ik ook wel wil weten is of er veel in je leven is veranderd nadat je getrouwd bent. Zeg maar hoe je leeft enzo..
2dilicious
16-03-2003, 17:54
Ik ga nu al ongeveer 3,5 jaar met een marokkaanse jongen/man. Het gaat goed. Zijn ouders hebben mij dan ook volledig geaccepteerd Al hamdullilah! En ik ben ook de Islam aan het leren, mijn doel hiervan is om een goede moslima te worden. Ik ga deze zomer voor het eerst naar Marokko, en ik verheug mij er nu al op!
Ik vind als je je bekeert tot een ander geloof, dat het wel uit jouw hart moet komen, en niet omdat je bang bent om jouw man kwijt te raken. Want zo ken ik wel een meisje en dat vind ik wel jammer, dat ze dat op deze manier doet. Maar ieder zn eige keus, toch? Mijn probleem word denk ik als elke ander meisje die in zo´n situatie verkeerd, HET VERTELLEN AAN JOUW OUDERS! Mijn ouders accepteren hem ook, maar ik weet niet hoe zij zullen reageren als zij horen dat ikmij wil bekeren... Maar ik geloof erin dat alles goed komt, Insh Allah...
ALLAH SWT LEID WIE HIJ WIL LEIDEN EN MISSCHIEN IS DIT JOU KANS OM JE ZO IN DE ISLAM TE VERDIEPEN..
ALLAH OE ALLEM
ALLAH SWT DE ALWETENDE
en zuster als ik je een tip mag geven veel lezen ga vaak naar lezingen mij heeft het echt geraakt, zo ging ik me verdiepen in de islam
Origineel gepost door babyvanbelisma
oh ja, wat ik ook wel wil weten is of er veel in je leven is veranderd nadat je getrouwd bent. Zeg maar hoe je leeft enzo..
salaam babyvanbelisima,
Allereerst vind ik het heel mooi dat je l'hamdullilah moslima bent geworden!!
Bij mij heeft mijn familie zij houden ook be zeer negatief gereageerd,waren mij belachelijk aan het maken,en waren het niet eens met de keuzes die ik maakte.
Ik heb dan ook een groot deel van mijn familie hierdoor verloren,ik heb mijn best gedaan om ze alles uit te leggen,maar het contact is er gewoon niet meer.
Mijn moeder zie ik ook niet meer,en mijn vader is al heel lang overleden.
Ik heb wel een zus met haar man en twee kindjes die mijn keuze heel erg respecteren,ook pas na een hele tijd hoor,ze zagen hoe ik (ten goede) ben veranderd door de ISLAM,en door mijn man,ze zagen dat alle roddels over marokanen helemaal niet waar zijn,en hebben mijn man en zijn familie dan ook helemaal geaccepteerd.
Ze houden dan ook rekening met onze eetgewoonte(halal)en respecteren het ook.
Maar...Allah(swt)zal (allah oe allem)jou de weg wijzen en ik weet dat het een hele moeilijke stap is,vooral omdat je je ouders geen pijn wilt doen,maar mischien insha'allah gaan ze het terzijnertijd wel accepteren,moge allah(swt)jou hierbij helpen.
maar lieve zuster,als de islam echt is wat jij wil kan je er met een gerust hart helemaal voor gaan,er zullen best veel mensen zijn die raar en boos en negatief zullen reageren,maar des te meer zal jij er voor beloond worden,insha'allah!
Mijn leven sinds ik ben gertouwd is heel mooi L'hamdullilah,ik heb 3 mooie dochters met mijn man gekregen,en ik ben ook naar marokko op vakantie geweest,echt een heel mooi land,zijn familie heeft mij ook al op het begin volledig geaccepteerd.
Ik bid mijn dagelijkse gebeden,vast,draag mij hichab,probeer alles zo goed mogenlijk volgens de Islam te doen,en ik moet je zeggen dat het allemaal erg goed gaat en ook de twee culturen gaan goed samen(vaak hoor je dat dat gaat botsen)mischien bij sommigen wel,maar ik vind dat als je elkaar respecteerd het heel goed kan gaan!!
Verder werk ik 3 halve dagen in de week,dan is mijn man bij de kinderen,en hij werkt op andere tijden.
Ik heb ondervonden dat veel mensen er negatief op reageren als je als nederlansdse
moslim word,en ze denken vaak(niet allemaal hoor!) dat je een hoofddoek moet dragen van je man!
Ook zal je echt letterlijk en figuurlijk ondervinden wat het is om gediscrimineerd te worden,en dat is echt geen pretje,maar als je een tijdje je hichab draagt dan leer je er mee om gaan en zal het niet zo'n pijn meer doen.
ik kan je nog veeeeel meer vertellen,maar ik zal het hier maar niet zo lang maken,je kunt me ook een prive bericht sturen,dan geef ik je mijn emailadres,als je wilt.
Ik vind het altijd leuk om in contact te komen met andere moslima's!
Ik wens je in elk geval sterkte met alles,en insha'allah zal alles goed komen met je ouders.
liefs van Salima ma3slama xxx :zwaai: :)
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.