Bekijk originele versie : Huisvrouwen..
Profiela
22-03-2005, 13:47
SalaamAlaikoem leden,
Ik zou graag willen weten of het jullie bevalt om een huisvrouw te zijn, verveel je je niet? Wat doe je eigenlijk op zo'n hele dag? Is het niet eentonig? Zou je niet willen werken? Heb je er zelf voor gekozen?
Ik ben zelf geen huisvrouw, heb geen kinderen werk fulltime:) En weet dus echt niet hoe het is om een huisvrouw te zijn.....:D
Mysticalia
22-03-2005, 13:51
Wil ik ook weten. Ben een huisvrouw in spé :D
diamanda
22-03-2005, 14:00
SalaamAlaikoem leden,
Ik zou graag willen weten of het jullie bevalt om een huisvrouw te zijn, verveel je je niet? Wat doe je eigenlijk op zo'n hele dag? Is het niet eentonig? Zou je niet willen werken? Heb je er zelf voor gekozen?
Ik ben zelf geen huisvrouw, heb geen kinderen werk fulltime:) En weet dus echt niet hoe het is om een huisvrouw te zijn.....:D
hallo
nou ik ben bewust huisvrouwen heb geen kinderen ik hoef niet te werken mijn man heeft een eigen bedrijf. Ik vind het heerlijk om huisvrouw te zijn en ik verveel me absuluut niet ik wordt altijd om een uur of half 9 wakker dan ga ik douchen en ontbijten dan kijk ik of er post is gekomen en ga ik een beetje mijn administratie doen verder als ik daar mee klaar ben dan ga ik de huishouding doen ik woon in een apartement en we zijn maar met zijn 2 dus daar ben ik zo klaar mee dan is het een uur of 12 en dan ga ik boodschappen doen of winkelen of lunchenin de stad met een vriendin rond een uur of 3-4 ga ik langs bij mijn man op de zaak af en toe help ik hem daar als ik zin heb, en dan ga ik rond een uur of 5/6 naar huis om eten te koken. Rond 7 uur 2 dagen in de week ga ik sporten en dan ben ik rond half 9 thuis dan ga ik lekker douchen en op de bank liggen tv kijken of internetten dat was mijn dag zo een beetje wat ik het leukste vind aan huisvrouw zijn is dat je zlef je leven bepaalt in plaats van ik moet morgen werken van half 9 tot 5 ik heb altijd al gewerkt maar sinds ik getrouwd ben afgelopen zomer hoeft het allemaal niet van mij ik verveel me niet heb zat te doen. :ego:
groetjes :hihi:
Mysticalia
22-03-2005, 14:05
:lol:
:D
Diamanda, ik wil jouw luxeleventje ook wel :maf:
Zusterke001
22-03-2005, 14:10
Voor mij is het elke dag weekend :lol: Ik vul mijn tijd werkelijk in het verdiepen van mijn geloof en je verveelt je werkelijk geen second als je je aan je schema bezig houdt. Ik volg ook vaak lessen. En als ik "geen zin" heb, dan verzin ik wel wat maar vervelen dat gebeurt zelden, ik wil dat niet, dus doe ik er alles voor om me bezig te houden.
Mysticalia
22-03-2005, 14:11
mashAllah Zusterke, zo wil ik het ook doen inshAllah.
En hoe verdiep je jezelf in het geloof? boeken? lezingen? internet :hihi: ?
ik ben geen huisvrouw, maar nu ik op verlof ben geniet ik er echt van. heerlijk het opstaan zonder je te hoeven haaste, rustig een douche nemen, huishouden doen, naar buiten gaan op je gemak. nou is het voor mij alleen verlof maar vind het heeeeeeerlijk
Zusterke001
22-03-2005, 14:18
Van boeken alleen mag je het vergeten. Tussen vier muren studeren, daar komt niets van. Eén van de voorwaarde om kennis te vergaren is een leraar hebben. Vele mannen staan hun vrouwen niet toe om te studeren, ze zeggen, studeer maar thuis maar de 'ulama hebben al gezegd dat alleen studeren onmogelijk is. Dat is 1.
Ten tweede, als je een leraar hebt en een vak hebt dan kan je bv. in je week je alleen bezig houden met die vak. Zoek zoveel mogelijk uit van dat onderwerp. Bevoorbeeld, Fiqh el salaat. Je leest er zoveel mogelijk uit en al je vragen schrijf je op. Heb je een lerares of leraar, dan stel je hem/haar die vragen op het einde van de week waar je les bij volgt. En in die week maak je je huiswerk of studeer je wat je moest studeren.
Wat je wel op jezelf kan doen thuis is Hifd el Quraan. En je kent het systeem, vaak herhalen en waar je bij stilstaat, opschrijven en de tafsir erover lezen, zo leer je ondertussen bij.
Van het internet kan je lezingen beluisteren en alles opschrijven waar je bij stilstaat en opzoeken. Zelfonderzoek is écht leerzaam.
El hamdulilah, plus het huishouden hierbovenop...hoe kan je je nog vervelen dan?
P.S.: en niet te vergeten dat deze "domme" site ook tijd inneemt maar daar moet je dus van afkicken.
Mysticalia
22-03-2005, 14:21
Van boeken alleen mag je het vergeten. Tussen vier muren studeren, daar komt niets van. Eén van de voorwaarde om kennis te vergaren is een leraar hebben. Vele mannen staan hun vrouwen niet toe om te studeren, ze zeggen, studeer maar thuis maar de 'ulama hebben al gezegd dat alleen studeren onmogelijk is. Dat is 1.
Ten tweede, als je een leraar hebt en een vak hebt dan kan je bv. in je week je alleen bezig houden met die vak. Zoek zoveel mogelijk uit van dat onderwerp. Bevoorbeeld, Fiqh el salaat. Je leest er zoveel mogelijk uit en al je vragen schrijf je op. Heb je een lerares of leraar, dan stel je hem/haar die vragen op het einde van de week waar je les bij volgt. En in die week maak je je huiswerk of studeer je wat je moest studeren.
Wat je wel op jezelf kan doen thuis is Hifd el Quraan. En je kent het systeem, vaak herhalen en waar je bij stilstaat, opschrijven en de tafsir erover lezen, zo leer je ondertussen bij.
Van het internet kan je lezingen beluisteren en alles opschrijven waar je bij stilstaat en opzoeken. Zelfonderzoek is écht leerzaam.
El hamdulilah, plus het huishouden hierbovenop...hoe kan je je nog vervelen dan?
:goedzo: Bedankt! hier heb ik al heel veel aan! ;)
P.S.: en niet te vergeten dat deze "domme" site ook tijd inneemt maar daar moet je dus van afkicken.
mensen hebben een beeld van huisvrouwen die alleen huishouden doen en voor kinderen zorgen. jah dan klinkt het eentonig. terwijl je de kans juist hebt om zoooooovvvvvveeeeeeeeeel te doen, kennis op doen, sporten van alles gewoon. tegenwoordig doen vrouwen meer dan alleen huishouden. ga zo door, want jullie geven goede voorbeeld :) over hoe het ook kan
Profiela
22-03-2005, 14:40
Ik denk dat huisvrouw echt niks is voor mij:)
Ik denk dat huisvrouw echt niks is voor mij:)
hahaha, nou ik werk ook fulltime al 4 jaar en ben het werken dus gewent, maar wat zou ik graag ff een maandje of 3 gewoon vrij willen hebben, niet meer ELKE dag om 7 uur op en niet meer ELKE dag niks doen eigenlijk (zit alleen maar op M.nl :o ) en gewoon genieten van je vrije tijd.
mmm als het ff kon dan zou ik de lente en de zomer vrij willen zijn en de winter en herfst gewoon willen werken :D
maar ja dat kan helaas niet :(
blauwe_hemel
22-03-2005, 15:02
Mascha'Allah :goedzo: ..tijd om je te vervelen is er dan al zeker niet..
Ik dacht je man taxichauffeur was en dat je schoonmoeder dagelijks bij jou over de vloer kwam en dat je helemaal geen leven had en zeker geen vriendinnen!?
Je liegt wel veel of is dit wat je boven beschreven hebt een leven die je zou willen hebbem????
:wow:
Moslimmaa
22-03-2005, 16:55
hahaha, nou ik werk ook fulltime al 4 jaar en ben het werken dus gewent, maar wat zou ik graag ff een maandje of 3 gewoon vrij willen hebben, niet meer ELKE dag om 7 uur op en niet meer ELKE dag niks doen eigenlijk (zit alleen maar op M.nl :o ) en gewoon genieten van je vrije tijd.
mmm als het ff kon dan zou ik de lente en de zomer vrij willen zijn en de winter en herfst gewoon willen werken :D
maar ja dat kan helaas niet :(
Voor mij geld net hetzelfde Manal
Zullen we samen vrij nemen ?? haha :hihi:
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.