Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : wie kan me helpen graag serieuze reacties

Pagina's : [1] 2

nouara16
18-02-2003, 23:37

een vriendin van me wil weglopen van huis ze is 16. maar hoe groot is de kans dat ze gepakt word dat ze haar vinden. en wie kent er mensen met ervaring en bij wie het wel en niet is gelukt alvast bedankt xxxxxxxxxx

ilhame
18-02-2003, 23:53
ik snap t niet helemaal. Hoe bedoel je gepakt word? Wees wat duidelijker alsjeblieft. Misschien kan ik je dan wel helpen.

MrHaarlem
18-02-2003, 23:59
Origineel gepost door nouara16 een vriendin van me wil weglopen van huis ze is 16. maar hoe groot is de kans dat ze gepakt word dat ze haar vinden. en wie kent er mensen met ervaring en bij wie het wel en niet is gelukt alvast bedankt xxxxxxxxxx beste noura, Ik vind je vraag verkeerd. Ik zou proberen om je vriendin uit haar hoofd te praten om weg te lopen. Ze zal haar famillie veel verdriet doen.Ik kan best begrijpen dat ze misschien problemen heeft, maar dit is nooit een excuus om weg te lopen. Op die leefdtijd hebben we allemaal problemen gehad met onze ouders omdat wij andere dingen belangrijk vinden dan onze ouders. Nadat je wat ouder wordt zie je in dat je ouders alleen maar het beste voor ons in gedachte hebben. Dus praat met je vriendin en probeer haar duidelijk te maken dat ze meer kapot maakt met weglopen waar ze later zeker spijt van gaat krijgen.

Sellemgirl
19-02-2003, 09:20
Sellem oe hlee kom Nou een ding weet ik zeker als een meisje wegloopt dan zal haar leven nooit meer zijn zoals der voor ze moet een ander oplossing zoeken en niet weglopen daar krijg je alleen een naam door! Selleem oe hlee kom

Sellemgirl
19-02-2003, 09:23

Sellem oe hlee kom Nou bij mij in de omgeving is er een meisje weggelopen en haar familie wil niks met haar te maken hebbeb ze belt ze elke dag en huilt maar het lukt haar niet want haar ouders die zeggen ik hen geen dochter meer en haar moeder was bevallen van een meisje en zei toen tegen mensen ik hoef mijn weggellopen dochter nooit meer te zien want ALLAH SWT die heeft mij een ander dochter gegeven voor haar in de plaats!!!!! Sellem oe hlee kom

Noa
19-02-2003, 09:25
Origineel gepost door MrHaarlem beste noura, Ik vind je vraag verkeerd. Ik zou proberen om je vriendin uit haar hoofd te praten om weg te lopen. Ze zal haar famillie veel verdriet doen.Ik kan best begrijpen dat ze misschien problemen heeft, maar dit is nooit een excuus om weg te lopen. Op die leefdtijd hebben we allemaal problemen gehad met onze ouders omdat wij andere dingen belangrijk vinden dan onze ouders. Nadat je wat ouder wordt zie je in dat je ouders alleen maar het beste voor ons in gedachte hebben. Dus praat met je vriendin en probeer haar duidelijk te maken dat ze meer kapot maakt met weglopen waar ze later zeker spijt van gaat krijgen. Precies zeg dat dat niet de manier is om haar problemen uit de weg te gaan. En probeer haar dat idee uit haar hoofd te praten ze verliest er meer mee dan dat ze er mee wint!! Zodra ze ouder is zal ze ook wel beseffen dat dat niet de juiste oplossing is geweest, en zal ze denk ik spijt hebben!! Succes en veel sterkte met je vriendin.....

nouara16
19-02-2003, 13:13
ik bedoelde eigenlijk te zeggen hoe groot de kans is dat de politie haar vind ze heeft er al heel goed overnagedacht en is zeker van dr zaak ze is wel eigenwijs dus dat uit dr hoofd praten is me tot nu toe niet gelukt

Sellemgirl
19-02-2003, 13:22
Sellem oe hlee kom Nou de kans is groot dat de politie haar vind want ze is minderjarig en waar wou ze van gaan leven het is echt niet goed om van huis weg te lopen praat het aub uit haar hoofd want heel veel weggelopen meisjes komen op straat of in aanraking met pooiers of drugsdealers!!!! Sellem oe hlee kom Sellem oe hlee kom

Sellemgirl
19-02-2003, 13:36
Sellem oe hlee kom Madonna ik ben het met je eens want heel veel meisjes willen genieten en dan laten ze de rest van de familie stikken en meestal voor een jongen die het niet waard is want als een jongen het zat met je is hoef hij je niet meer maar dan heb je ouders zoveel pijn gedaan dus beter vermijden dan genezen!!!! Sellem oe hlee kom

Sjemmelia
19-02-2003, 14:24
Salaam 3aleikoem, beste nouara16 ik zou eerst nagaan wat haar reden is om van huis weg te lopen. Aan de hand daarvan kun je haar helpen om een andere oplossing te zoeken. Want voor elke probleem is er wel een oplossing. Ze is nog maar 16 en geloof me, op je 16e weet je nog helemaal nix en ben je zeer naïef. En ouders begrijpen meer dan je denkt je moet alleen moeite willen doen om elkaar te willen begrijpen. Je kunt haar bv. op internet laten vragen wie er ooit van huis is weggelopen en hoe zij het hebben ervaren. Ik heb veel van dit soort wegloopacties gezien en er is nooit iets positiefs van gemeld. Ik denk niet eens dat je haar hoeft te overtuigen, twijfels zaaien over haar plan is misschien al voldoende.

shaqir21
20-02-2003, 13:54
Origineel gepost door nouara16 ik bedoelde eigenlijk te zeggen hoe groot de kans is dat de politie haar vind ze heeft er al heel goed overnagedacht en is zeker van dr zaak ze is wel eigenwijs dus dat uit dr hoofd praten is me tot nu toe niet gelukt Salaam, Ik zal je 1 tip geven en dat is dat je je uiterste best moet doen om haar te helpen op een andere manier dan te vragen naar ervaringen van mensen die zijn weggelopen! Met weglopen los je niks op je moet je problemen onder ogen zien en dan tot een oplossing komen. Jij als vriendin hebt een groot vermogen om daarbij te helpen! Het is eigenlijk zelfs je plicht! Want zou jij willen dat je vriendin gebruikt gaat worden want dat gaat er gebeuren als ze wegloopt! ken veel meisje die zijn weggelopen en ze zijn er echt super erg aan toe! probeer haar overte halen om thuis te blijven en als dat niet lukt dan wil ik het wel proberen want voel het als een plicht om me broeders en zusters op de rechte pad te houden! Inshallah komt alles snel op z'n pootjes terecht wa salaam

saida40
21-02-2003, 12:52
hey iwa noura zoals je ziet is iedereen het hier met elkaar eens WEGLOPEN HELPT NIKS dat gaat de dingen alleen maar ERGER MAKEN VOOR HAAR!!! Wat gaat een meisje van haar leeftijd 16 ingodsnaam doen helemaal alleen want als ze eenmaal weg is KOMT ZE ER NIET MEER IN THUIS!!!! zo gaat ze alleen maar de verkeerde kant op ik kan het misschien zoals alle andere hier wel begrijpen dat ze het thuis misschien moeilijk heeft en met moeillijk bedoel ik dan wel echt DAT ZE NIKS bv MAG OF ZE HAAR THUIS MISHANDELEN EN ZO wagah dat kan ik begrijpen dat is echt heel ERG mescha dat ze gaat weglopen gaat haar echt NIET HELPEN!!!!!!!vraag haar eens zichzelf de vraag te stellen HOE GA IK HET BUITEN OVERLEVEN OP MIJN 16de!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! zonder het verkeerde pad op te gaan!!!!! jou taak noura is PRAAT HET UIT HAAR HOOFD!!!daarvoor dienen tenslotte vriendinnen want als ze wegloopt is het GEDAAN MET HAAR LEVEN!!!! ik ken hier ook een meisje bij ons ze wou haar eigen zinnetje doen en zo je weet wel uitgaan thuis komen wanneer ze wil vriendje.......ENZ.. je weet wel en uiteindelijk is ze het afgebold met een belg!!! en nu heeft ze zo vaak gevraagt of ze terug mag komen en haar vader heeft gezegt ZO LANG IK LEEF KOM JE MIJN HUIS NIET MEER IN!!!!! dus zeg haar maar dat er volgens mij geen ENKEL MEISJE op de wereld die thuis is weggegaan het goed heeft gehad want een leven zonder famillie is NIKS!!!! mohiem ik hoop dat ze het op tijd in gaat zien dat haar plan haar niet gaat helpen!!!!! doe je best noura!!

Greeneyessoesie
21-02-2003, 19:00
wahahahahahahahahah hla grap kiefas ze is maar 16 waar wil ze gaan wonen en hoe wil ze aan haar geld komen?? Hoop dat ze niet het verkeerde pad gaat nemen voor een boy en later achter de ramen te reecht gaat komen want dat is ****t up maar ja laterzzzzz

nouara16
22-02-2003, 00:58
he begrijp me niet verkeerd ik moedig haar niet aan ofzo het is nu net alsof ik een voorstander ben van haar plan maar dat is niet zo deze vraag moest ik van haar stellen omdat ze wil weten hoe andere meisjes dit hebben ervaren kijk ik ben het er helemaal niet mee eens maar ik kan haar niet dwingen ofzo het is haar leven xxxx

noel33
31-03-2003, 03:55

Met alle reacties ben ik het eens en op je vraag of de politie erachter komt dat zo wie zo. Maar dat moet ook omdat dit wettelijk verplcht is. Als een meisje of jongen besluit weg te lopen van huis komen ze in een opvanhuis terecht. Als er plaats is. Dit zijn geheime adressen. Maar omdat we hier spreken van minderjarige is er een meldplicht. De instantie geeft dit door aan de kinder bescherming of jeugdzorg. Die zorgen wel er voor dat de ouders weten dat alles goed is met het kind. Maar mogen niet weten wat het adres is. Aangezien men op deie leeftyd de gevaren nog niet kent en alleen de vrijheid ruikt komen vooral meisjes in verkeerde handen terrecht. Daar bedoel ik mee te zeggen, doordat ze opvallen in het uitgaansleven en toch kontact houden willen houden met hun afkomst, ze vaak in de handen vallen van zogenaamde LOVERBOYS. Deze loverboys maken avances en kopen hun vertrouwen met mooie kadootjes en gaan overal met ze naar toe. Het meisje denkt oh ik heb me vrijheid, maar er komt een punt dat zo'n meisje verliefd is op zo'n jongen en die jongen neemt haar met andere meiden mee naar plaatsen waar ze beter niet kan komen en dan kan ze voor hem gaan werken. Als dat gebeurd dan komt ze er niet meer uit. Ze schamen zich voor wat er gebeurt en durven niet meer naar huis. En kunnen vaak ook niet meer naar huis. Eenmaal de stap genomen is geen weg meer terug. Het is allemaal zo verleidelijk, en het ziet er zo mooi uit maar dat is de buitenkant. Een goede raad: als zij met zichzelf in de knoop zit heeft weglopen geen zin. Want al loopt ze weg, dan is het probleem niet weg. De problemen gaan weg als ze er aan gaat werken met behoudt van zichzelf. Dat kan ze alleen als ze hulp zoekt En als de hulpverlening niet toereikend is, tegenwoordig is men wat hulpverlening betreft ook aardig aan het veranderen. Er zijn ook hulpverleners die van marokaanse afkomst zijn en heel goed werk verrichten. Dus laat ze als je blieft die stap niet nemen want ze krijgt spijt. Laat ze eerst proberen hier een oplossing te vinden voor haar problemen. Wat ook een mogelijkheid is, is als ze nog naar school gaat, daar zijn vertrouwenspersonen, die haar heel goed kunnen helpen en haar ook in contact kunnen brengen met de hulpverlening, zelfs nog versnellen. Ook via haar huisarts, die kan ook veel voor haar doen. Sterkte en veel succes, Ik heb er velen de goot in zien belanden, en je tstaat machteloos. Noel

Pagina's : [1] 2