Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Hollands eten lekker of niet???

Pagina's : [1] 2

Maria_Magdalena
18-02-2003, 20:19

Hallo allemaal, Wat ik me zo eens afvroeg is wat mensen van buitenlandse komaf nou van het Nederlandse eten vinden? Eten jullie ook wel eens een oer Hollandse stamp, gekookte aardappels met groente(bloemkool/spruitjes etc) en sucadelapje (ja dat is rund) of zeggen jullie van: brrrrr vind ik niet lekker moet er niet aan denken? Ikke zelf vind eten van niet Hollandse bodem best lekker, heb vaak zat Turks gegeten maar van Marokkaanse keuken weet ik niet zoveel. Wat is trouwens een makkelijk lekker Marokkaans gerecht wat ook een kaaskop kan maken? ..iemand leuke tip? Ben gewoon benieuwd wat jullie nu vinden van de Hollandse keuken? Lekker broodje kroket ofzo..harinkje happen? Ben ook van mening dat verbroedering begint als men met elkaar begint te eten, en elkaars keuken gaat waarderen. Nogmaals Marokkaanse keuken ken ik niet zo. bedankt voor als je wilt antwoorden. Groet :zwaai:

saliha18
18-02-2003, 21:11
zekers nederlands eten is ook lekker en ik zo zeggen dan wordt het tijd dat je marokkaans eten gaat proeven want lekker heb ik vernomen van mijn bronnen ;) op deze site heb je ook een forum die gaat over eten en alles er om heen mischien moet daar eens een kijkje nemen....... groetjes saliha :zwaai: :zwaai: :zwaai:

saliha18
18-02-2003, 21:18
Origineel gepost door etoadou nee :confused:

solida
18-02-2003, 22:41
NEE het eten van de nederlanders vindt ik echt niet lekker behalfe de patat maar de rest eeeeeeeeeeeeeeeeuuuuuuuuuuuuullll. die bloemkool geprak en dan een kuiltje met shu en dan een gehakt bal neeeee dats is niks vergeleeken met de marokaanse keuken .

shafia
19-02-2003, 11:40

Salaam eleykoem mensen ik zelf ben ook Nederlandse ik moet toe geven dat ik de Nederlandse keuken ook niet zo lekker vind. ik maak liever Italiaans of Marmita :) hihi. maar om nou te zeggen het is vies nee ik ben van mening dat je eten niet vies mag noemen wel minder lekker of jou smaak niet. want er zijn mensen in armen landen die maar wat graag het eten zouden willen hebben wat wij (astafirullah) in de vuilnis bak gooien liefs shafia

Oem_Lena
19-02-2003, 11:47
ik vind nederlands eten best wel lekker, marokkanse marmita met al die kruiden en zo, daar krijg je alleen maar maag ziekens van, 50% van de marokkanen heeft last van hun maag door marmita, wat wel echt lekker is, is lbisar en is ook gezond.

saliha18
19-02-2003, 16:16
eten is eten en lekker dusss :rolleyes:

Missy_Hanaa
19-02-2003, 16:24
nederlands eten is heerlijk!!!!!!!

nurdin
20-02-2003, 09:53
Sorry ik heb nog nooit Nlse voedsel gegeten... Het is 100% haram... Ik ben moslim dus ik mag het niet eten... Mijn NLse vrienden zeggen dat NLse eten FLAUW is...

Oem_Lena
20-02-2003, 10:09
Origineel gepost door nurdin Sorry ik heb nog nooit Nlse voedsel gegeten... Het is 100% haram... Ik ben moslim dus ik mag het niet eten... Mijn NLse vrienden zeggen dat NLse eten FLAUW is... haram haram hoe kom je daar bij, zijn aardappels haram hahha :giechel: :giechel: :giechel: met bloemkool, nederlands eten is niet haram, niet geslacht vlees dat is haram.en varkan is haram. :zwaai: :zwaai: :Iluvu: :Iluvu: :zwaai:

Maria_Magdalena
20-02-2003, 10:19
Dank voor de reacties. Boers eten?.... zit inderdaad wat in. Komt nl. ook doordat NL van oorsprong een land was met veel boeren vandaar dat voedsel. Maar als je nu verse andijvie neemt en verse aardappels..is dat dan ook meteen haram? Zelf eet ik ook niet vaak aardappels en aanverwanten maar vind een verse stampot op een koude winterdag best wel eens lekker. Zag laatst op tv een oudere Marokkaanse meneer die graag een Hollandse nieuwe op zijn tijd at. Vandaar mijn vraag. Is dit nou ook haram of begrijp ik het het begrip haram niet helemaal?

Maria_Magdalena
20-02-2003, 10:23
Origineel gepost door lala_amira2 haram haram hoe kom je daar bij, zijn aardappels haram hahha :giechel: :giechel: :giechel: met bloemkool, nederlands eten is niet haram, niet geslacht vlees dat is haram.en varkan is haram. :zwaai: :zwaai: :Iluvu: :Iluvu: :zwaai: Dat dacht ik nou ook en dat voor een kaaskop :zwaai:

nadiaaa
20-02-2003, 12:47
Origineel gepost door Maria_Magdalena Dank voor de reacties. Boers eten?.... zit inderdaad wat in. Komt nl. ook doordat NL van oorsprong een land was met veel boeren vandaar dat voedsel. Maar als je nu verse andijvie neemt en verse aardappels..is dat dan ook meteen haram? Zelf eet ik ook niet vaak aardappels en aanverwanten maar vind een verse stampot op een koude winterdag best wel eens lekker. Zag laatst op tv een oudere Marokkaanse meneer die graag een Hollandse nieuwe op zijn tijd at. Vandaar mijn vraag. Is dit nou ook haram of begrijp ik het het begrip haram niet helemaal? Paardenvlees, varkensvlees is haram. Daarnaast is een runderlapje bij de Hollandse slager ook haram. Tijdens het slachten dient Allah's naam te zijn uitgesproken en dan is het HALLAL .

tirelli
20-02-2003, 12:53
hoi, hollands eten over het algemeen vind ik maar wat saai, stampot is wel oke, maar de rest hoeft voor mij niet zo, er zit gewoonweg te weinig smaak en temperament in.

nurdin
20-02-2003, 12:57

Origineel gepost door lala_amira2 haram haram hoe kom je daar bij, zijn aardappels haram hahha :giechel: :giechel: :giechel: met bloemkool, nederlands eten is niet haram, niet geslacht vlees dat is haram.en varkan is haram. :zwaai: :zwaai: :Iluvu: :Iluvu: :zwaai: ja ja ik bedoel als er vlees inzit dan is het haram...

Pagina's : [1] 2