Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Wie van de Getrouwde dames..........

Pagina's : [1] 2

Atlas_Gebergte
18-03-2005, 13:28

Wie van jullie gaat dit jaar voor het eerst naar marokko samen met de partner en wel met de auto? Ik ben benieuwd, want dit word onze eerste keer dat we samen gaan naar marokko, en nog wel met de auto. En voor de ervaren onder ons: waar moeten we rekening mee houden onderweg? nou ik hoop een paar goeie tips te lezen hier. Wa Sallaam Alikoum

kaftanmode
18-03-2005, 13:34
salaam alaykoum zina, voor ons wordt het inchallah ook de eerste keer en ook met de auto, we hebben net een nieuwe wagen gekocht, alleen al om problemen te kunnen vermijden wat betreft in panne vallen e.d. ( maar alles ligt in handen van allah swt ), ben daar alaamel wat bang voor. Voor de rest zou ik ook heel erg graag tips horen van de getrouwde vrouwen en wat jullie budget is om mee naar marokko te nemen, ik zou niet weten wat zo'n reis in het totaal kost.Kijk er wel naar uit, het zal ook de eerste keer zijn dat ik met mn schoonfamilie onder 1 dak ga wonen, alhamdoullah komen we zeer goed overeen,dus dat moet wel lukken. Dus ervaren dames schiet jullie tips hier af en help ons verder inchallah.

Atlas_Gebergte
18-03-2005, 13:47
salaam alaykoum zina, voor ons wordt het inchallah ook de eerste keer en ook met de auto, we hebben net een nieuwe wagen gekocht, alleen al om problemen te kunnen vermijden wat betreft in panne vallen e.d. ( maar alles ligt in handen van allah swt ), ben daar alaamel wat bang voor. Voor de rest zou ik ook heel erg graag tips horen van de getrouwde vrouwen en wat jullie budget is om mee naar marokko te nemen, ik zou niet weten wat zo'n reis in het totaal kost.Kijk er wel naar uit, het zal ook de eerste keer zijn dat ik met mn schoonfamilie onder 1 dak ga wonen, alhamdoullah komen we zeer goed overeen,dus dat moet wel lukken. Dus ervaren dames schiet jullie tips hier af en help ons verder inchallah. Hey wat leuk, we zittten in zelfde situatie ;) , voor mij is dit ook de eerste keer dat ik echt onder 1 dak met me schoonouders ga wonen. Toen ik net getouwd was (2 jaar terug), ben ik maar een week bij ze gebleven, maar in die week waren we ook niet veel thuis, familie bezoek enzo en je bent net getrouwd dus alles is nog nieuw. Dit jaar word het de eerste keer voor een lange tijd daar. Ervaren dames kom op meiden, help ons een beetje :p

een_marokkaanse
18-03-2005, 13:50
Wie van jullie gaat dit jaar voor het eerst naar marokko samen met de partner en wel met de auto? Ik ben benieuwd, want dit word onze eerste keer dat we samen gaan naar marokko, en nog wel met de auto. En voor de ervaren onder ons: waar moeten we rekening mee houden onderweg? nou ik hoop een paar goeie tips te lezen hier. Wa Sallaam Alikoum Salaam alaikom, Ik was vorig jaar voor het eerst samen met mijn man alleen met de auto naar marokko. Ik weet niet of jij een rijbewijs hebt of kan rijden. Mijn man en ik hadden allebei een rijbewijs. Wij reden ook om de buurt, ik hou er meer van om in de nacht te rijden, lekker rustig. Zo wisselde we om, ik zou je aanraden om toch de eerste keer samen met iemand te rijden. Dus in totaal met twee auto's is gewoon beter (met een ervaren iemand die de wegen kent) Ikzelf ken goed de wegen, omdat ik vroeger met mijn vader reed. Verder zou ik je adviseren om de tolgeld en benzine of diesel geld op te schrijven. Dan weet je het voor de volgende keer. In de nacht nooit stoppen voor iemand, maakt niet uit wie. En altijd rusten in drukke plekken vooral in de avond. Hou paspoorten en geld niet bij elkaar!! :hadj: zo doe ik het tenminste. Laat nooit deuren open als jullie effe naar de wc gaan. Ons had het vorig jaar ongeveer 1000 euro gekost voor de heen en terug reis. Maar we hebben ook een auto die veel zuipt en benzine. Met een diesel auto ben je goedkoper. Ik hoop dat je hier wat aan hebt, groetjes

kaftanmode
18-03-2005, 13:52

Hey wat leuk, we zittten in zelfde situatie ;) , voor mij is dit ook de eerste keer dat ik echt onder 1 dak met me schoonouders ga wonen. Toen ik net getouwd was (2 jaar terug), ben ik maar een week bij ze gebleven, maar in die week waren we ook niet veel thuis, familie bezoek enzo en je bent net getrouwd dus alles is nog nieuw. Dit jaar word het de eerste keer voor een lange tijd daar. Ervaren dames kom op meiden, help ons een beetje :p Mijn schoonfamilie woont wel hier in belgië, maar das toch anders als je onder 1 dak woont he, hoop gewoon dat niet worden uitgekenen op elkaar :D , dat zal wel niet het geval zijn inchallah. Ik ga ook nog eens in een andere stad wonen, heb jij dat ook of ga je gewoon naar de stad waar je ouders wonen? Dit vind ik wel eng, was m'n stadje zo gewoon en nu plots ergens anders naartoe, dit vind ik het ergste eigenlijk :(

een_marokkaanse
18-03-2005, 13:58
oha vorig jaar was ook mijn eerste keer bij mijn schoonouders, we hebben er ongeveer 2.5 week bij hun doorgebracht en 1 week zijn we gaan touren door marokko. Het viel heeeeel erg mee. Gelukkig zijn mijn schoonouders en schoonzussen niet zo moeilijk, en vragen nooit waar we naartoe gingen. groetjes

kaftanmode
18-03-2005, 13:58
[QUOTE=een marokkaanse]Salaam alaikom, Ik was vorig jaar voor het eerst samen met mijn man alleen met de auto naar marokko. Ik weet niet of jij een rijbewijs hebt of kan rijden. Mijn man en ik hadden allebei een rijbewijs. Wij reden ook om de buurt, ik hou er meer van om in de nacht te rijden, lekker rustig. Zo wisselde we om, ik zou je aanraden om toch de eerste keer samen met iemand te rijden. Dus in totaal met twee auto's is gewoon beter (met een ervaren iemand die de wegen kent) Ikzelf ken goed de wegen, omdat ik vroeger met mijn vader reed. Verder zou ik je adviseren om de tolgeld en benzine of diesel geld op te schrijven. Dan weet je het voor de volgende keer. In de nacht nooit stoppen voor iemand, maakt niet uit wie. En altijd rusten in drukke plekken vooral in de avond. Hou paspoorten en geld niet bij elkaar!! :hadj: zo doe ik het tenminste. Laat nooit deuren open als jullie effe naar de wc gaan. Ons had het vorig jaar ongeveer 1000 euro gekost voor de heen en terug reis. Maar we hebben ook een auto die veel zuipt en benzine. Met een diesel auto ben je goedkoper. Alleen hiervoor al hebben we een andere auto gekocht, we hadden ook een benzine, en het zuipt hier al enorm veel, laat staan als je in totaal ongeveer 6.000 km moet rijden, dus hebben we dit keer resoluut voor een disel gekozen en geen minuut spijt van :goedzo: Maar meid, hoeveel heeft de vakantie zelf gekost, dus jullie verblijf in marokko, ik reken op zo'n 3.500 € maar weet niet of dit genoeg gaat zijn ( ik koop wel geen goud en jurken, want daar heb ik nog mijn sdak voor ), echt het verblijf, eten, kadootjes van hier en daar om terug mee te brengen e.d.... :maf2:

Moslimmaa
18-03-2005, 14:16
Vorig jaar zijn we met het vliegtuig bij mijn schoonouders gegaan voor 2 weken. Vliegtuigtickets hebben totaal +/- 500 € gekost. En daar ter plaatse hebben we +/- 2000 € opgedaan. Ik heb toen wel Takshita, jelaba en ketting gekocht. Valt nog goed mee hé?! Mijn schoonvader is de broer van mijn papa en we gingen zowiezo al elk jaar bij hen een week logeren. Dus was het voor mij eigenlijk zeer leuk. Ik was dat al gewoon. :) Dit jaar gaan we niet naar Marokko. Volgend jaar incha Allah zouden we graag met de auto gaan en wie weet hebben we dan ons kindje mee.......... ;)

Atlas_Gebergte
18-03-2005, 14:26
Van mij weet je het al : Ook onze eerste keer alleen...... Ik moet eerlijk zeggen ga me er niet zo druk om maken, ga al zoveel jaren met mijn ouders, dat ik wel weet hoe het eraantoe gaat........ ;) Het enige verschil is dat mijn ouders niet bij mij in de auto zitten, maar of voor ons of achter ons rijden :melig2: Ja dat weet ik wel, maar nu alleen als een getrouwde gaan is wel anders dan voorheen in de auto van je papie, je hoefde voorheen nergens zorgen over te maken enzo, want je papie deed/betaalde alles, nu is het ander verhaal ;)

Atlas_Gebergte
18-03-2005, 14:31
Salaam alaikom, Ik was vorig jaar voor het eerst samen met mijn man alleen met de auto naar marokko. Ik weet niet of jij een rijbewijs hebt of kan rijden. Mijn man en ik hadden allebei een rijbewijs. Wij reden ook om de buurt, ik hou er meer van om in de nacht te rijden, lekker rustig. Zo wisselde we om, ik zou je aanraden om toch de eerste keer samen met iemand te rijden. Dus in totaal met twee auto's is gewoon beter (met een ervaren iemand die de wegen kent) Ikzelf ken goed de wegen, omdat ik vroeger met mijn vader reed. Verder zou ik je adviseren om de tolgeld en benzine of diesel geld op te schrijven. Dan weet je het voor de volgende keer. In de nacht nooit stoppen voor iemand, maakt niet uit wie. En altijd rusten in drukke plekken vooral in de avond. Hou paspoorten en geld niet bij elkaar!! :hadj: zo doe ik het tenminste. Laat nooit deuren open als jullie effe naar de wc gaan. Ons had het vorig jaar ongeveer 1000 euro gekost voor de heen en terug reis. Maar we hebben ook een auto die veel zuipt en benzine. Met een diesel auto ben je goedkoper. Ik hoop dat je hier wat aan hebt, groetjes Hey meid bedankt voor je info. Ik heb zelf ook me rijbewijs, dus ik en me man zullen zeker het afwisselen. En we gaan ook met me vader, dus niet helemaal alleen, verder hebben we ook alleen voor de vakantie ook een auto met diesel, heb zelf een auto hier met benzine, maar uit ervaring van me broers/zussen/vader schijnt diesel beter te zijn dan benzine. En :goedzo: goeie tip ik zal alles proberen te schrijven wat ik aan benzine uitgeef. Sokran voor zover. ;)

Atlas_Gebergte
18-03-2005, 14:32
Vorig jaar zijn we met het vliegtuig bij mijn schoonouders gegaan voor 2 weken. Vliegtuigtickets hebben totaal +/- 500 € gekost. En daar ter plaatse hebben we +/- 2000 € opgedaan. Ik heb toen wel Takshita, jelaba en ketting gekocht. Valt nog goed mee hé?! Mijn schoonvader is de broer van mijn papa en we gingen zowiezo al elk jaar bij hen een week logeren. Dus was het voor mij eigenlijk zeer leuk. Ik was dat al gewoon. :) Dit jaar gaan we niet naar Marokko. Volgend jaar incha Allah zouden we graag met de auto gaan en wie weet hebben we dan ons kindje mee.......... ;) 2000 euro in 2 weken???????? vind ik wel veel hoor, dan heb ik wel 4 a 5 duizend euro nodig voor mij 4 weken :maf2:

imaane911
18-03-2005, 14:41
Vorig jaar zijn we met het vliegtuig bij mijn schoonouders gegaan voor 2 weken. Vliegtuigtickets hebben totaal +/- 500 € gekost. En daar ter plaatse hebben we +/- 2000 € opgedaan. Ik heb toen wel Takshita, jelaba en ketting gekocht. Valt nog goed mee hé?! Mijn schoonvader is de broer van mijn papa en we gingen zowiezo al elk jaar bij hen een week logeren. Dus was het voor mij eigenlijk zeer leuk. Ik was dat al gewoon. :) Dit jaar gaan we niet naar Marokko. Volgend jaar incha Allah zouden we graag met de auto gaan en wie weet hebben we dan ons kindje mee.......... ;) inshaAllah

Samira_C
18-03-2005, 14:42
Ik ga ook voor het eerst samen met man naar marokko dus het wordt erg spannend. We zijn nu op zoek naar een auto. We gaan elkaar natuurlijk ook afwisselen met het rijden.....als hij moe is rij ik en natuurlijk geldt dan ook voor mij. Nou ik denk dat je vakantie naar marokko niet goedkoop is. Ik denk dat je echt minimaal 6000 euro nodig hebt. Ik verheug me er wel op!!! jullie niet dames???

kaftanmode
18-03-2005, 14:48
Ik ga ook voor het eerst samen met man naar marokko dus het wordt erg spannend. We zijn nu op zoek naar een auto. We gaan elkaar natuurlijk ook afwisselen met het rijden.....als hij moe is rij ik en natuurlijk geldt dan ook voor mij. Nou ik denk dat je vakantie naar marokko niet goedkoop is. Ik denk dat je echt minimaal 6000 euro nodig hebt. Ik verheug me er wel op!!! jullie niet dames??? 6.000 € :maf2: voor een maandje, is dat niet wat overdreven, of gaan jullie op hotel? Ik had gerekend op een 3.500 € alles inbegrepen, dus de resikosten + het verblijf in marokko, of zie ik het helemaal verkeerd :maf:

kaftanmode
18-03-2005, 14:50

hebben jullie het al overlegd met jullie echtgenoot, hoeveel jullie gaan voorzien voor de vakantie of is dit iets dat pas op het laatste nippertje besproken wordt??? willen julllie zo lief zijn om met ons te delen hoveel jullie voorzien hebben, ik kan me echt niets voorstellen en ben bang daar aangekomen, da we niet toe zullen komen als ik die bedragen hier lees :rolleyes:

Pagina's : [1] 2