Bekijk originele versie : bleke/ gelige huid..
ikbeniemand
18-03-2005, 11:43
Assalamoe wa'laikoem dames,,
ik heb een gelige/ bleke huid. Make-up wil ik niet gebruiken omdat het Haraam is en omdat het er zo onnatuurlijk uitziet.
Mijn vraag aan jullie is: heeft iemand dit ook en doen jullie er iets tegen?? zonne bank ofzo..?
groetjes F.
'Aleikoem salaam,
Misschien dat er sprake kan zijn van geelzucht, Allahu a'lem.
Geelzucht
Gele verkleuring van de huid en de slijmvliezen door een ophoping van galkleurstoffen in bloed en weefselvloeistof, hetzij door een verhoogde bloedafbraak, hetzij door een afsluiting van de galwegen.
Onder normale omstandigheden is in de bloedvloeistof (het plasma) slechts een zeer geringe hoeveelheid galkleurstof aanwezig. De urine bevat dus ook geen of vrijwel geen galkleurstof, de ontlasting daarentegen is door de galkleurstof die in de darm wordt uitgestort bruin gekleurd.
Komt het echter door welke oorzaak dan ook tot een ophoping van galkleurstof in het bloed en in de weefselvloeistof, dan uit zich dit in een gele verkleuring van de weefsels. Deze verkleuring is van buiten zichtbaar aan huid en slijmvliezen. Kenmerkend voor de geelzucht is vooral de gele verkleuring van het oogwit.
De oorzaken die tot geelzucht kunnen leiden zijn vele. Allereerst kan door overmatige bloedafbraak de vorming van galkleurstof sterk vermeerderd zijn, waardoor de lever niet meer in staat is alle galkleurstof uit te scheiden en het lichaam door galkleurstof wordt overstroomd. Ook kan zonder dat de bloedafbraak versterkt is, in de lever of haar afvoerwegen een afwijking ontstaan waardoor de normale afscheiding of afvoer van de galkleurstof naar de darm is gestoord. Ook in dit geval zal het tot overstroming van de weefsels met galkleurstof en andere galbestanddelen kunnen komen; met geelzucht als gevolg.
Geelzucht hoeft dus niet te wijzen op het bestaan van een leveraandoening. Omgekeerd kan de werking van de lever ernstig gestoord zijn zonder dat geelzucht optreedt. Voor verschillende typen geelzucht kan men thans gevaccineerd worden.
Jihane22
18-03-2005, 12:17
Je hebt ook misschien een tekort aan ijzer dat veroorzaakt ook een bleke huid.
ik denk niet dat het geelzucht is want dat had ze dan la lang op gemerkt daar kan je goed ziek van zijn ik spreek uit ervaring heb het meegemaakt bij mijn vader
ik denk dta je het beste naar je arts kan gaan en je bloedgehalte laten nakijken
mischien heb je te kort aan ijzer
veel sterkte en ga gewoon naar de arts je verliest er niets mee en dan moet je je ook geen zorgen maken
mocolady
18-03-2005, 14:37
he ik heb ook een gelige/ bleke huid. Gehad dat kwam bij mij omdat ik heel veel te kort aan ijzer kwam en had dus een lage bloeddruk.Maar door die gelige achtige huis ging ik naar de dokter ze schok haar dood.en had me direct naar de ziekenhuis gewezen om me
bloedgehalte na te kijken.Ik had dus wel te kort aan ijzer en je krijgt als het goed is ijzertabletten of je kan ze kopen bij de drogist moet je het een paar maanden druken en je krijgt je eigen kleur terug heb nu ook me eigen kleur terug. Dus ik zal je zeggen ga naar de dokter. veel en heel veeeeeeeeeeeeeeeeeeeel succes veder.
superlala
18-03-2005, 17:05
en zonnebank is niet haram ??? :hadj:
Ik denk dat je er wel altijd al zo hebt uitgezien, niet? Dat het je natuurlijke huidskleur is en dat je niet opeens bent 'verkleurt' (zoals sommigen denken)..
Ik denk best zonnebank meid
ClassyCasaouia
18-03-2005, 21:32
Mensen met bloedarmoede hebben een hele bleke huid, bijna lijkbleek. Jij bedoelt gewoon die geelheid, heb ik ook last van, vooral als ik niet goed slaap of eet. Maar gelukkig bestaat er blusher ;)
Als het blijft en niet aan je eet of slaapgewoontes ligt dan zou ik ff langs de dokter gaan. Succes meid.
ikbeniemand
19-03-2005, 12:34
Assalamoe wa'laikoem dames,
dank jullie we voor jullie reacties...:)
maar ik denk niet dat het geelzucht is, want zoals me86 al zei: ik heb altijd al zo een huidskleur gehad dus niet dat ik het sinds de laatste tijd heb ofzo..maar make-up draag ik nooit en het liefst wil ik het ook nooit gaan dragen en zonnebank twijfel ik over omdat ik iemand ken die het ook heeft gedaan en ze kreeg daardoor niet echt een mooiere kleur door, het was donker gelig geworden..
maar zou het haraam zijn om bijvoorbeeld een dagcrème met een kleurtje te gebruiken voor een huid zoals die van mij..?? :(
wa'laikoem salaam
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.