Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : holocaust mag geen excuus meer zijn

relax_mocro
17-03-2005, 19:01

bron : nrc handelsblad pagina 9 ( opinie) donderdag 17 maart 2005 hierin getoogt de journalist van Ha aretz dat de israelische staat alle kritiek verwerpt met een verwijzing naar de holecaust . En dat dit door de europese leiders dit als zoete koek aannemen. Zie de optocht van de Europese leiders bij Yad Vashem deze week wat vind jij hiervan

Ulysses
17-03-2005, 19:03
Zou je het gehele artikel hier kunnen plaatsen? Dan kan ik er iets beter een oordeel over vormen. Bij voorbaat dank! :) . Wat betreft de titel, daar ben ik het mee eens. Veel Joden hebben dan ook weinig op met Israel.

relax_mocro
17-03-2005, 19:06
Zou je het gehele artikel hier kunnen plaatsen? Dan kan ik er iets beter een oordeel over vormen. Bij voorbaat dank! :) . Wat betreft de titel, daar ben ik het mee eens. Veel Joden hebben dan ook weinig op met Israel. sorry heb geen link want ik heb de krant hiervoor me van vandaag en daar staat het in misschien weet iemand hoeje opd e site van de nrc de artikelen van vandaag kan lezen want kon het niet vinden

Kaaskopius
17-03-2005, 19:07
Zou je het gehele artikel hier kunnen plaatsen? Dan kan ik er iets beter een oordeel over vormen. Bij voorbaat dank! :) . Wat betreft de titel, daar ben ik het mee eens. Veel Joden hebben dan ook weinig op met Israel. Jij hebt fokke en sukke als avatar en leest niet de NRC? Staan ze elke dag in.

Ulysses
17-03-2005, 19:08

Jij hebt fokke en sukke als avatar en leest niet de NRC? Staan ze elke dag in. Ik ben nog altijd op een openbare computer en niet thuis, en kan het dus niet lezen.

Kaaskopius
17-03-2005, 19:13
Ik ben nog altijd op een openbare computer en niet thuis, en kan het dus niet lezen. Kun je twee keer deze zin lezen, bof jij even : 'hierin getoogt de journalist van Ha aretz dat de israelische staat alle kritiek verwerpt met een verwijzing naar de holecaust.' hadden we het daar niet al eerder over gehad.

garf23
18-03-2005, 19:44
de holocaust is geen excuus en wordt niet door Israël als dusdanig gebruikt. De Shoah heeft wel een mentaliteitswijziging veroorzaakt bij de joden of Israëlies. Terwijl tijdens WO II de joden bijna zonder verzet de doodkampen ingaan doen ze dat nu niet meer. Nu is het eerder Masada . vrij leven of sterven

relax_mocro
18-03-2005, 20:02
de holocaust is geen excuus en wordt niet door Israël als dusdanig gebruikt. De Shoah heeft wel een mentaliteitswijziging veroorzaakt bij de joden of Israëlies. Terwijl tijdens WO II de joden bijna zonder verzet de doodkampen ingaan doen ze dat nu niet meer. Nu is het eerder Masada . vrij leven of sterven sorry maar israel ge bruikt het altyd als argument en zonder holocaust was er geen israel

Ulysses
18-03-2005, 20:04
sorry maar israel ge bruikt het altyd als argument en zonder holocaust was er geen israel Heb je wel eens van de Balfour-verklaring gehoord?

garf23
18-03-2005, 20:18
sorry maar israel ge bruikt het altyd als argument en zonder holocaust was er geen israel Er was reeds een intentie tot vestiging van een Joods thuisland juist na WO I en dan heb je natuurlijk nog de Balfourverklaring. Israël mag zeer zeker zijn doden herdenken en dat gebeurt in YadVashem. Maar Israël heeft niet de bedoeling om miobruik te maken van de Shoah.

garf23
18-03-2005, 20:26
Heb je wel eens van de Balfour-verklaring gehoord? je was me voor :D

relax_mocro
18-03-2005, 20:30
Er was reeds een intentie tot vestiging van een Joods thuisland juist na WO I en dan heb je natuurlijk nog de Balfourverklaring. Israël mag zeer zeker zijn doden herdenken en dat gebeurt in YadVashem. Maar Israël heeft niet de bedoeling om miobruik te maken van de Shoah. de intentie tot een staat was er maar die is vergemakkelijkt door de holocaust

RuFF_Rydster
18-03-2005, 21:29
Ik ben die eeuwigdurende slachtofferrol nu wel meer dan beu.