Bekijk originele versie : Door groep verkrachte Pakistaanse wil daders dood
AMSTERDAM - De Pakistaanse vrouw die drie jaar geleden op bevel van een dorpsraad door een groep mannen werd verkracht, wil dat haar verkrachters worden opgehangen. Vier van de zes verdachten werden eerder deze week op borgtocht vrijgelaten in afwachting van het oordeel van het Hooggerechtshof, waar zij in beroep zijn gegaan tegen hun doodvonnissen.
De zes mannen werden in 2002 ter dood veroordeeld voor de groepsverkrachting van Mukhtar Mai. De verkrachting was bevolen door een dorpsraad die Mai's familie wilde straffen voor de veronderstelde seksuele gemeenschap die haar 13-jarige broertje zou hebben gehad met een vrouw van een hogere stam. De vrijlating van vier van de mannen eerder deze week kreeg felle kritiek van mensenrechtenorganisaties. Het slachtoffer zelf zei te vrezen voor haar leven.
Mai verklaarde donderdag dat de ophanging van haar verkrachters zou kunnen dienen als voorbeeld voor andere vrouwen die het slachtoffer zijn geworden van de niet rechtsgeldige oordelen van conservatieve dorpsraden. :goedzo:
Bron: http://www.telegraaf.nl/buitenland/19076291/Door_groep_verkrachte_Pakistaanse_wil_daders_dood. html.
XxNabilxX
17-03-2005, 14:53
Van mij mogen ze iedereen die verkracht of vreemd gaat ophangen.gewoon back to the time van de echte islam
Jamila_Et
17-03-2005, 15:23
Wat vreselijk voor die vrouw...
meskina
back to the time van de echte islam
Daar was/is geen verhangen als straf Nabil.
Camalia17
17-03-2005, 15:49
AMSTERDAM - De Pakistaanse vrouw die drie jaar geleden op bevel van een dorpsraad door een groep mannen werd verkracht, wil dat haar verkrachters worden opgehangen. Vier van de zes verdachten werden eerder deze week op borgtocht vrijgelaten in afwachting van het oordeel van het Hooggerechtshof, waar zij in beroep zijn gegaan tegen hun doodvonnissen.
De zes mannen werden in 2002 ter dood veroordeeld voor de groepsverkrachting van Mukhtar Mai. De verkrachting was bevolen door een dorpsraad die Mai's familie wilde straffen voor de veronderstelde seksuele gemeenschap die haar 13-jarige broertje zou hebben gehad met een vrouw van een hogere stam. De vrijlating van vier van de mannen eerder deze week kreeg felle kritiek van mensenrechtenorganisaties. Het slachtoffer zelf zei te vrezen voor haar leven.
Mai verklaarde donderdag dat de ophanging van haar verkrachters zou kunnen dienen als voorbeeld voor andere vrouwen die het slachtoffer zijn geworden van de niet rechtsgeldige oordelen van conservatieve dorpsraden. :goedzo:
Bron: http://www.telegraaf.nl/buitenland/19076291/Door_groep_verkrachte_Pakistaanse_wil_daders_dood. html
hmmm het verbaasd me dat ze er niet bij roepen dat het mag, omdat het in de koran staat. dat is tegewoordig de eerste conclusie die de westerse media trekt als er iets onacceptabels is gebeurd
TheMasochist
17-03-2005, 16:42
Verkrachters moeten opgehangen worden. Punt. Iemand die vreemd gaat, vind ik nergens over gaan, dat is iets tussen de man en de vrouw. Maar verkrachting dient de hoogste straf te krijgen.
TatTwamAsi
17-03-2005, 16:49
Verkrachters moeten opgehangen worden. Punt. Iemand die vreemd gaat, vind ik nergens over gaan, dat is iets tussen de man en de vrouw. Maar verkrachting dient de hoogste straf te krijgen.
Ik ben een enorm voorstander van de terdoodstelling (doodstraf). Het punt is alleen dat je absoluut 100% bewijs moet hebben dat iemand moedwillig heeft verkracht (in dit geval). Dat is bij verkrachting erg moeilijk aan te tonen.
Stel dat een vrouw graag een gozer aan de haak wil slaan, en daarom met haar benen wijd gaat liggen. Die gozer zegt geen nee, en zegt daarna tabé.
Zij denkt echter rechten verworven te hebben door seks met de gozer gehad te hebben, en pikt niet dat ze na een one-night-stand wordt gedumpt, dus neemt ze wraak door te zeggen dat ze is verkracht.
Het is een hele kunst van het OM en de advocatuur om de ware toedracht te kunnen achterhalen.
Maar als ècht onomstotelijk kan worden bewezen dat de vrouw absoluut tegen haar zin is verkracht, mag zo'n varken van mij de doodstraf krijgen. :kwaad:
Ik ben principieel tegen de doodstraf.
Maar verder kan ik alleen maar respect hebben voor een vrouw die de misstanden in de 'achterlijke cultuur' waarin ze leeft (en daarmee doel ik niet op de islam) durft aan te vechten.
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.