Bekijk originele versie : piercings???????????
hallo allemaal,
ik vroeg mij af of piercings haram zijn??????!!!!!!!!!!!!!!
bijv. een navel piercing en een neusbel of 2 gaatjes in je oorlel!!!!! dus wie het antwoordt weet alvast bedankt :confused:.
Wat denk je zelf??? Jeetje wat een stomme vraag zeg..........ga iets nuttigs doen.........
Wat ik kan je kan vertellen, is dat je geen piersing op je navel kan zetten, omdat je navel onderdeel is van je awrah, wat niet getoond mag worden,,Dus hier zetten is Haram..Maar de rest van de plaatsen, durf ik niet met zekerheid te zeggen..
Maarre als ik vragen mag..Wat vind je nou in vredesnaam mooi aan een Piercing..??????....Ik zelf vind het bij sommige vies, om naar te kijken, Gesie derrie...Sorry mijn mening;....
Wel meid, ik heb er ook één in men neus, heb ook eens rondgevraagd of het haram is! heb veel reacties gehad, maar daarna zag ik één van men vriendinnen en die draagt een hoofddoek en heeft ook een neusbel, toen vroeg ik het haar en ze zei dat het niet haraam is. oe allah oe hlam
Ik ben geen geleerde maar ik weet zeker dat alle vormen van piercing verboden is in de Islam. Oorbellen zijn toegestaan.
Mensen als ik ongelijk heb corrigeer mij dan aub?
chamalgirl
18-02-2003, 14:55
alle versieringen op je lichaam zijn HARAM dus piercings,tattoos en ook die neppe shitgedoe behalve henna en oobellen zijn toegestaan.
want alah heeft je ene lichaam gegeven zonder versieringen wie ben jij dan om die te gaan versieren.
saliha18
18-02-2003, 17:49
iedereen moet het zelf weten al ze het mooi vinden moeten ze er een zetten :rolleyes: ik zelf heb er geen dusss....
groetjes saliha :zwaai: :zwaai: :zwaai:
inocente_chica
18-02-2003, 19:29
hey meid.....dit is ook een vraag waar ik mee zat....wel heb ik van een turkse vriend gehoord dat het toegestaan is.
Maar ik kan je vertellen dat het namelijk wel pijn doet om er een te zetten.......heb er zelf een...maar het is zeker de moeite waard!!!! dus ik zou zeggen als je het graag wilt moet je het doen!!!!!
ciaooooooooooo
Bent_Fes
18-02-2003, 21:21
Origineel gepost door inocente_chica
hey meid.....dit is ook een vraag waar ik mee zat....wel heb ik van een turkse vriend gehoord dat het toegestaan is.
Maar ik kan je vertellen dat het namelijk wel pijn doet om er een te zetten.......heb er zelf een...maar het is zeker de moeite waard!!!! dus ik zou zeggen als je het graag wilt moet je het doen!!!!!
ciaooooooooooo
En wie is die Turkse vriend wel...een geleerde in de Islam?? :rolleyes:
Origineel gepost door Bent_Fes
En wie is die Turkse vriend wel...een geleerde in de Islam?? :rolleyes:
die turkse vriend ddoet blijkbaar wat nutigs
Hij heeft gelijk bij hun ( hanafieten ) is het toegestaan
Ik heb pas geleden uitgezocht persing halal of haram zijn, en het antwoord is dat alleen hanafieten die het halal beschouwen
de reden is: voor de islam deden mensen persingen, en onze profeet sala allaho 3alayhi wa sallam heeft nooit iets negatiefs daarover gezegd ( ook niet positief ).
voor mensen die het niet weten marokkanen zijn malakieten
Bent_Fes
19-02-2003, 20:21
Origineel gepost door etoadou
die turkse vriend ddoet blijkbaar wat nutigs
Hij heeft gelijk bij hun ( hanafieten ) is het toegestaan
Ik heb pas geleden uitgezocht persing halal of haram zijn, en het antwoord is dat alleen hanafieten die het halal beschouwen
de reden is: voor de islam deden mensen persingen, en onze profeet sala allaho 3alayhi wa sallam heeft nooit iets negatiefs daarover gezegd ( ook niet positief ).
voor mensen die het niet weten marokkanen zijn malakieten
Oh meneer is dat zo..ga jij nou maar iets nuttigs door eerst met hadith/bewijs te komen, voor dat je zomaar halal haram gaat roepen.
Origineel gepost door Bent_Fes
Oh meneer is dat zo..ga jij nou maar iets nuttigs door eerst met hadith/bewijs te komen, voor dat je zomaar halal haram gaat roepen.
Er is geen ahdith daarover meiske, Ik zei tegen je ik het uitgezocht heeft , er bestaat geen hadith daarover en ik ga de reden waarom de hanafieten dit als halal bestemplen.
wat wil jij nog meer?
wil jij dat ik zelf een hadith bedenk? dan pas is het nuttig?
MIzz_faRaHA
20-02-2003, 17:20
ey mensen allemaal
ik heb hier geen verstand van maar....ik vind die piercings overal helemaal niet nodig....
maja ieder zijn mening...doei doeiz kiszzsa farah
jasminae
20-02-2003, 17:52
hoi dounya
de vraag of piercings haram zijn of halal, is en hele goede vraag : ik ken mensen uit mijn omgeving die zeggen dat het wel is toegestaan en andere zeggen weer van niet dusssssss. ik heb zelf een navelpiercing en voel niet dat ik een fout heb gemaakt.
Bent_Fes
20-02-2003, 20:17
Origineel gepost door etoadou
Er is geen ahdith daarover meiske, Ik zei tegen je ik het uitgezocht heeft , er bestaat geen hadith daarover en ik ga de reden waarom de hanafieten dit als halal bestemplen.
wat wil jij nog meer?
wil jij dat ik zelf een hadith bedenk? dan pas is het nuttig?
Ja en bij wie of hoe heb je dat uitgezocht, en ben je ten slotte tot een conclusie gekomen?????????
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.