Bekijk originele versie : tips uit het boek:"De geneeskunde van de Profeet" vzmh
alhoceima
17-03-2005, 10:37
lees hier.........
WhiteRose
17-03-2005, 12:00
????????
alhoceima
17-03-2005, 12:38
ten eerste wil ik jullie dit boek echt aanraden, het is echt een interessant boek! waar je veel uit kunt leren insjaAllah
alhoceima
17-03-2005, 12:42
er word voornamelijk gesproken in het boek over de gezondheid van de mens, en hoe gezegend wij eigenlijk zijn met het hebben van een gezond lichaam!
Er is overgeleverd dat At-Tirmidzi zei:
De Profeet Vrede zij met hem zei: Iedereen die 's ochtends in een gezond lichaam wakker wordt en een zelf heeft, dat gezond is en die verzekerd is van levensonderhoud, lijkt op degene, die de hele wereld bezit!
De Profeet Vrede zij met hem zei ook:
Vraag Allah om vergeving en om een goede gezondheid. Na oprechtheid in het geloof kan de mens geen beter geschenk hebben dan een goede gezondheid!
Allah vindt geen enkele smeekbede zo plezierig als het verzoek om een goede gezondheid!
alhoceima
17-03-2005, 12:50
voor een ieder die wil afvallen, is dieet absoluut niet de oplossing! maar gewoon het aanpassen van je eetgewoontes, eet met mate dan word je ook nooit dik! kortom weet wat je eet en in wat voor mate je dit behoort te doen...
lees;
Het volgende gedeelte bevat wat meer observaties van de gezondheid: Ali ibn Al-Hoesein ibn Wafid zei: Allah heeft alle geneeskunde in een halve Ajah gestopt, toen Hij zei:
EET EN DRINK EN VERSPIL NIET DOOR BUITENSPORIGHEID
(QS Al-A'raaf 7:31)
alhoceima
17-03-2005, 12:57
Een wandeling na het eten maken is weldadig, het doen van het gebed na het eten heeft hetzelfde effect, want dan het voedsel in de holte van de maag en wordt de vertering beter.
Er is overgeleverd dat de Profeet vrede zij met hem zei: Verteer je voedsel in de naam van Allah en met een gebed. En ga niet direkt na het eten slapen, want dit zorgt ervoor dat je verstopt raakt.
alhoceima
17-03-2005, 13:02
Harith ibn Kalada, de arts van de arabieren, werd eens gevraagd:"wat is de beste medicijn"? Hij antwoordde:"de noodzaak van honger" Toen hem werd gevraagd:"wat is ziekte"? antwoordde hij:"de ophoping van voedsel op voedsel." Ibn Sina zei:" Gebruik nooit een maaltijd als het vorige maal nog niet verteerd is." Heet eten moet vermeden worden. De Profeet Vrede zij met hem keurde dit ook af. hij verbood ook liggend te eten.
(Al-Boekharie)
Djazakie Allahoe gairan voor al deze nuttige informatie.
Wa alaikoem asalaam.
hemeEnAarde
17-03-2005, 18:05
wil je alsjeblieft nog mer tips in dat boek geven.
Classy.Lady
17-03-2005, 19:27
Ja, idd ga door aub! :D
alhoceima
18-03-2005, 09:18
insjaAllah zal ik nog meer plaatsen, bedankt voor jullie reacties! :)
alhoceima
18-03-2005, 09:36
dames, mag ik jullie alvast een tip geven ik heb gister citroen met echte honing gemengd en dat als gezichts masker gebruikt, echt heerlijk zacht word je huid de volgende dag! echt een aanrader
Moeghlisa
18-03-2005, 15:01
Salaamou alaikoem
Mag ik vragen waar je dat boekje hebt gekocht? Ben m nooit tegengekomen
jazakaAlaahoe gheiran
Wasalaam
Classy.Lady
18-03-2005, 15:10
En hoeveel het kost..?
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.