Bekijk originele versie : suicide/ zelfmoord....
-xxx-Rachida
17-02-2003, 19:57
Wij hadden op school een discussie over het onderwerp suicide of ook wel zelfmoord.....op school gaat dit kwartaal over psychiatrie en daar werdt dit onderwerp aangesneden.....onze docent vroeg ons hoe wij(onze klas) over dit onderwerp denken....ik ben er natuurlijk op tegen maar het heeft mij aan het denken gezet......ik vroeg me af hoe diep ellendig iemand zich kan voelen en hoe uitzichtloos het voor hem/haar eruit ziet en dat ze uiteindelijk maar 1 uitweg zien en dat is zich van het leven te roven.....en soms in de meest bizarre en ondenkbare manieren....is het uit onmacht, angst, ondraagelijke pijn of zijn er andere redenen dat iemand zelfmoord als enige oplossing ziet.......
heeft iemand van jullie dit van dichtbij meegemaakt?
of heeft er zelf ooit eens erover nagedacht?
-xxx-Rachida
17-02-2003, 20:08
Origineel gepost door achmad
zou ik ook wel eens willen weten, bij nederlandse tieners (of pubers) schijnt gedachten aan zelfmoord heel vaak voor te komen, hoe zit het bij de marokkaanen?
de meeste Marokkanen hebben een geloof waaraan ze zich vast houden, en zoals wij weten is zelfmoord haram.....maar desondanks kan het best zijn dat ze er mee rondlopen of dat ze met die gedachten spelen.......
Shining_Star
17-02-2003, 20:24
Ik denk dat er wel een paar Marokkaanse jongeren er aan denken maar
toch aan hun geloof denken en dat ze het niet willen doen http://www.smilies.nl/happy/wink2.gif
-xxx-Rachida
17-02-2003, 20:32
Origineel gepost door blingblingfreek
Ik denk dat er wel een paar Marokkaanse jongeren er aan denken maar
toch aan hun geloof denken en dat ze het niet willen doen http://www.smilies.nl/happy/wink2.gif
voor ons geloof is het haram.....maar als een meisje of een jongen iets heeft begaan waarvan hij/ zij weet dat schande zal brengen in de familie.....is zelfmoord de meest gekozen oplossing bij de Marokkanen....hoewel ze weten dat het niet mag, hebben ze dit liever dan schande brengen over hun familie........of zie ik het verkeerd?
-xxx-Rachida
17-02-2003, 20:48
Origineel gepost door Mr_LeQwaleb
eraan denken is de eerste fase... het plannen de tweede het uitvoeren de derde. Zolang je er maar over denkt is het geen probleem dat heeft iedereen wel eens.. zo'n 80% geloof ik ..dat zijn wel statistieken van 5 jaar terug.
Als iemand zijn dood gaat plannen dan is hij/ zij er al serieus mee bezig.....wat ik wil weten of eigenlijk begrijpen is waarom deze mensen dit als enige oplossing zien.....
yasmine85
17-02-2003, 21:01
pffff.... Ik snap ook niet hoe iemand zoiets kan doen... :confused:
Er heeft wel een meisje bij mij in de klas gezeten dat een poging tot zelfmoord heeft gedaan... ze zat toen echt in een dip.. haar vader was een jaar daarvoor overleden, haar stiefvader was alcoholist, haar oma gaf haar de schuld van de dood van haar vader... pfffff...
toen heeft ze op een middag een heel potje slaappillen ingenomen en zelf de ambulance toen nog op tijd gebeld...
ach jah... :(
kiss
Origineel gepost door -xxx-Rachida
Wij hadden op school een discussie over het onderwerp suicide of ook wel zelfmoord.....op school gaat dit kwartaal over psychiatrie en daar werdt dit onderwerp aangesneden.....onze docent vroeg ons hoe wij(onze klas) over dit onderwerp denken....ik ben er natuurlijk op tegen maar het heeft mij aan het denken gezet......ik vroeg me af hoe diep ellendig iemand zich kan voelen en hoe uitzichtloos het voor hem/haar eruit ziet en dat ze uiteindelijk maar 1 uitweg zien en dat is zich van het leven te roven.....en soms in de meest bizarre en ondenkbare manieren....is het uit onmacht, angst, ondraagelijke pijn of zijn er andere redenen dat iemand zelfmoord als enige oplossing ziet.......
bijna 2 maanden geleden heeft, een marokkaanse jongen die ik kende zich op gehangen, kon het niet geloven, kon het me niet begrijpen, kon het me niet voorstellen
-xxx-Rachida
18-02-2003, 08:51
Origineel gepost door yasmine85
pffff.... Ik snap ook niet hoe iemand zoiets kan doen... :confused:
Er heeft wel een meisje bij mij in de klas gezeten dat een poging tot zelfmoord heeft gedaan... ze zat toen echt in een dip.. haar vader was een jaar daarvoor overleden, haar stiefvader was alcoholist, haar oma gaf haar de schuld van de dood van haar vader... pfffff...
toen heeft ze op een middag een heel potje slaappillen ingenomen en zelf de ambulance toen nog op tijd gebeld...
ach jah... :(
kiss
haar actie (van jouw klasgenoot) kon ook een schreeuw om aandacht zijn geweest.....
-xxx-Rachida
18-02-2003, 08:52
Origineel gepost door NA3 NA3
bijna 2 maanden geleden heeft, een marokkaanse jongen die ik kende zich op gehangen, kon het niet geloven, kon het me niet begrijpen, kon het me niet voorstellen
Wat erg:(.....weet je ook wat hem tot zo'n daad heeft gedreven?
suggelbabe segt waalschijnlijk ging het ovel geld, niet?
roosje22
18-02-2003, 09:30
Ik vind de mensen die zelfmoord plegen egoistisch, ze doen veel mensen pijn die ze achterlaten en kiezen dus voor de makkelijkste weg. Ik vind dat Allah je een leven heeft gegeven dus hij de enige is die mag beslissen wanneer dat leven beeïndigd wordt.
Ook vind ik t vreselijk egoistisch en walgelijk van de mensen die bijv. voor de trein gaan springen. Hierdoor helpen ze een ander persoon aan misschien wel een levenslang trauma. Wat er ook is er is ALTIJD een uitweg! Bij ons op werk is er ook een jonge vrouw die zelfmoord heeft gepleegd, ze hing zichzelf op in het huis van haar ouders die haar dus ook zo hebben gevonden, denk jezelf in hoe dat voelt als je je kind aan een touwtje ziet hangen. Ik vind het Walgelijk en heb er geen begrip voor.
Roosje
een marokkaans meisje die bij mij in de buurt woonde had het heel moeilijk. ze werd gepest en bouwde een muur om haar heen.
thuis kreeg ze geen aandacht.
ze heeft toen op een avond haar polsen geprobeerd open te snijden.
gelukkig kwam haar broer haar halen voor het avondeten.
ze werd opgenomen en ze zijn kort daarna verhuisd.
ik had het nooit geweten, en niemand zag het aankomen.
ze deed altijd wel vrolijk.
the_silver_one
18-02-2003, 09:45
Er zijn van die momenten, dat je alles niet meer ziet zitten, maar dat is niet zo'n moment als je aan zelfmoord denkt.
Mensen die zelfmoord willen plegen, zijn OPZICH wel slimme mensen,
ze zien gewoon dat het leven geen nut meer heeft, dat je wonden niet meer te herstellen zijn, als je bijv.
altijd al een slecht leven hebt gehad ( gewoon zo slecht dat het ondenkbaar is) en dan opeens word je ook nog eens bijna verkracht,
dan zou ik me kunnen voorstellen dat die persoon zelfmoord plegen zou
-xxx-Rachida
18-02-2003, 09:46
Origineel gepost door roosje22
Ik vind de mensen die zelfmoord plegen egoistisch, ze doen veel mensen pijn die ze achterlaten en kiezen dus voor de makkelijkste weg. Ik vind dat Allah je een leven heeft gegeven dus hij de enige is die mag beslissen wanneer dat leven beeïndigd wordt.
Ook vind ik t vreselijk egoistisch en walgelijk van de mensen die bijv. voor de trein gaan springen. Hierdoor helpen ze een ander persoon aan misschien wel een levenslang trauma. Wat er ook is er is ALTIJD een uitweg! Bij ons op werk is er ook een jonge vrouw die zelfmoord heeft gepleegd, ze hing zichzelf op in het huis van haar ouders die haar dus ook zo hebben gevonden, denk jezelf in hoe dat voelt als je je kind aan een touwtje ziet hangen. Ik vind het Walgelijk en heb er geen begrip voor.
Roosje
weet je....daar dacht ik ook aan, misschien dat het een egoistisch daad is....maar we kregen artikelen van onze docent voorgeschoteld waarin een jonge vrouw uitgebreid vertelde en omschreef hoe ze zichzelf van het leven wilde roven....en had een soort van afscheidsbrief geschreven voor haar naaste familie.....als reden voor haar daad gaf die vrouw van het artikel dat ze aan "chronishe depressies" leed.......
ik schrok hier wel van...waar de een vecht om te overleven bij bijv. kanker (om maar even een zijstraat te noemen)....kiest de andere voor zelfdoding......
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.