Bekijk originele versie : bruiloft zonder neggafa...?
nevermind
16-03-2005, 19:17
Salaam allemaal,
ik vroeg me af, wat vinden jullie, zowel de meiden die al getrouwd zijn als diegene die binnenkort trouwen of die graag naar trouwfeesten gaan: wat denken jullie van een trouwfeest maar dan zonder neggafa.
Ik zelf wil eingelijk geen neggafa op mn trouw. ik vind het op die manier nogal onpersoonlijk en het lijkt of de mensen komen kijken naar een show ipv je vreugde te delen. en ik heb dan ook de indruk alsof je zelf niets aan je feest hebt aangezien je meer bezig bent met het aan en uitkleden dan met de mensen in de zaal. Maar ben ik verkeerd? hoe zien jullie het?
alle meningen en aanvullende adviezen zijn welkom.
Groetjes,
Nevermind
Ik denk er hetzelfde over..
Ze vragen tegenwoordig trouwens zoveel geld :jammer:
Ik geef liever wat minder geld uit aan mijn trouwfeest en wat meer aan huishoudelijke spullen.. Eén kleed vind ik meer dan genoeg! Ze roddelen achteraf trouwens toch, of het nu het mooiste feest in België/Nederland is of niet..
Maar ja, iedereen heeft andere prioriteiten he
berkania_meid
16-03-2005, 19:26
k zou wel n negaffa nemen maar niet veel jurken doen 2 ofzo..dan breng je meer tijd door in het feest dan in de kleedkamer...
Doumo3_el_3aiN
16-03-2005, 19:29
Ik neem insha Allah geen neggafa :D .. Ik heb altijd het gevoel dat de neggafa het hele feest wil overnemen.. Je bent met een neggafa ook heel erG afhankelijk van haar..
Ik wil zelf bepalen hoe en wat ik draaG .. enne ook wat je zegT ipv de bruiloft genieten loop je de hele tijd heen en weer (met zo n neggafa de hele tijd aan je zijde.. :maf2: ) om je te verkleden... Ik heb liever iemand die ik persoonlijk ken die me gaat begeleiden dan een neggafa..
Mohiem.. Insha Allah voor mij geen neggafa.. :ego:
Ceaseless
16-03-2005, 19:45
Salaam allemaal,
ik vroeg me af, wat vinden jullie, zowel de meiden die al getrouwd zijn als diegene die binnenkort trouwen of die graag naar trouwfeesten gaan: wat denken jullie van een trouwfeest maar dan zonder neggafa.
Ik zelf wil eingelijk geen neggafa op mn trouw. ik vind het op die manier nogal onpersoonlijk en het lijkt of de mensen komen kijken naar een show ipv je vreugde te delen. en ik heb dan ook de indruk alsof je zelf niets aan je feest hebt aangezien je meer bezig bent met het aan en uitkleden dan met de mensen in de zaal. Maar ben ik verkeerd? hoe zien jullie het?
Groetjes,
Nevermind
Ik vind dat een hele goeie van jou.
Macha Allah.
Persoonlijk vind ik het geldverspilling, en mensen zullen nog meer gaan beoordelen en oordelen.
Dat is echt niet goed :jammer:
nevermind
17-03-2005, 00:13
Ok, dus jullie delen min of meer mijn mening.
wat vinden jullie van een trouw die compleet gescheiden is, dus zodanig dat de man niet aanwezig is bij u in de zaal? of denk je van "mannen apart en vrouwen apart, maar mijn manneke wil ik graag bij me"?
Groetjes,
Nevermind
supersoesje
17-03-2005, 00:24
:o om eventjes antwoord te geven...
Ik vind dat een negaffa bij de bruiloft gewoon hoort.....
Iemand die alles voor je regelt, qua kleding, qua make up en qua eten en zo...
De sis die hier boven schreef dat zij het hele feest organiseert, dat klopt inderdaad, want wat zij doet, doet ze voor jou!;) echt niet voor haar( moet je net geluk hebben natuurlijk!)
Euhh wat dat omkleden betreft; je bent niet verplciht 7 jurken te nemen? :maf: Je kunt ook gewoon 2/3 jurken nemen,dan zit je in kleedkamer om te eten samen met je man= ( geen vreemde en boze ogen) en je kan oook ff bijkomen en dingen bespreken die je minderleuk vindt aan het feest en wat er volgens jou moet gebeuren! En van omkleden bepaal je echt helemaal zelf. Je kan ook 2 lebsat doen en dan hele tijd id zaal...
Ik heb zelf bruiloften meegemaakt an vriendinnen en ze konden het niet aan id zaal te zitten.. té emotioneel en té persoonlijk. Opeens zit je daar in je mooie jurk te trouwen:o
In ieder geval, is dit me mening en ik wens je suc6!:D
.................................................. ....................................
Nevermind?
Ik zou voor gescheiden bruiloft houden,maar dan ook strikt! dus geen man bediening en geen man familie id zaal, Wat je kunt doen (..overigens in veel zaaltjes..) in de hal foto's maken met je man :o en als je je man familie wil zien kan dat daar:)....
:D salaam ou alaikoum ladies
nevermind
17-03-2005, 00:58
supersoesje, bedankt voor je advies!
Groetjes,
Nevermind
Mysticalia
17-03-2005, 08:39
Salaam allemaal,
Groetjes,
Nevermind
Dat wilde ik oook in het begin. Geen negaffa. Maar ben ondertussen van gedachten veranderd, omdat ik niet wist wat ik dan zou moeten doen :confused: IK heb veel familie en zou eht in een zaal moeten doen en wat doe ik dan zelf? :confused:
Vandaar toch voor een negaffa gekozen die me voor 200% bevalt en waarbij ik me supergoed op mn gemak voel :goedzo:
Vrouwelijk
17-03-2005, 09:47
Hallo dames
Ik heb toevallig met me daarover zitten discusseren en inshallah ga ik het ook zonder negaffa doen. Ik wil zelf mn jurken in marokko laten naaien inshallah (die achteraf toch vor mezelf zijn) en mn zus is harstikke goed in make-uppen en kapsels :D Dus ik dacht dat ik dat met elkaar kan combineren dan hoef ik dus alleen sieraden te huren wat heel wat centjes scheelt :)
Maar ik zie t wel inshallah. Ik wil het ook zeker gescheiden doen, en fotos met je man kan je inderedaad apart een kamertje voor hebben en dan een mooie doek ophangen (voor de achtergrond van de fotos) bijvoorbeeld iets met lichtblauwe ofzo.
Groetjesss :)
yassie19
17-03-2005, 10:00
Eindelijk....er bestaan toch mensen, die ook geen negaffa willen...Ik dacht altijd dat ik de enige was. Ik ben inmiddels getrouwd en heb geen negaffa ingehuurd. Voor de mensen onder ons, die zeggen, dat ze het voor jou doet...Yeah right...Als jij werkt voor een werkgever, doe je dat dan voor jezelf, of doe je dat om je baas te plezieren??? Ik denk, dat de voornaamste reden is, dat je er geld mee verdient, dat je kennis wilt opdoen enz enz...Tenzij je slijmbal bent, geloof ik niet, dat je werkt om je baas te plezieren...
Zo ook die negaffas...Zij verdienen er ontzettend veel geld mee...En voor hen, is ook dat de voornaamste reden, om hun werk te doen. Maar dit terzijde...
Ik ben dus getrouwd zonder negaffa. Ik had zelf 2 jurken laten maken. Heb die aangehad. Heb ontzettend van mijn bruiloft genoten. Op die manier houd je het ook intiem, naar mijn mening. Net of een bruiloft niet al emotioneel genoeg is....Je familie wilt ook van jou genieten....Want zeg nou eerlijk, bij ons is het nog steeds een soort afscheid. Waarom zou je een hele dag bij een negaffa willen zitten in een kamertje, in plaats van bij je moeder, zussen, broers, vader....Naaste familieleden...Ik zou niet anders gewild hebben.
ps..heb niks tegen negaffas hoor..Ze oefenen ook maar een vak uit, net als ieder ander, maar het kost ontzettend veel geld en na die dag houd je er niks aan over....Behalve herinneringen??/ Yeah right....
Hey doum al aien?? Hoe is het?? Sinds wanneer mailen we niet meer???
nevermind
17-03-2005, 18:29
He Yassie 19, hoe heb je het dan aangepakt? dus hoe kwam je de zaal op en ging je weg en zo? en hoeveel mensen waren er te gast? want volgens mij maakt dat ook iets uit. en je man, waar was hij op dat moment? in een zaal naast de jouwe, thuis, in de moskee? en hoe heeft hij het beleefd?
Groetjes,
Nevermind
Doumo3_el_3aiN
17-03-2005, 18:54
Eindelijk....er bestaan toch mensen, die ook geen neggafa willen...Ik dacht altijd dat ik de enige was. Ik ben inmiddels getrouwd en heb geen neggafa ingehuurd. Voor de mensen onder ons, die zeggen, dat ze het voor jou doet...Yeah right...Als jij werkt voor een werkgever, doe je dat dan voor jezelf, of doe je dat om je baas te plezieren??? Ik denk, dat de voornaamste reden is, dat je er geld mee verdient, dat je kennis wilt opdoen enz enz...Tenzij je slijmbal bent, geloof ik niet, dat je werkt om je baas te plezieren...
Zo ook die neggafas...Zij verdienen er ontzettend veel geld mee...En voor hen, is ook dat de voornaamste reden, om hun werk te doen. Maar dit terzijde...
Ik ben dus getrouwd zonder neggafa. Ik had zelf 2 jurken laten maken. Heb die aangehad. Heb ontzettend van mijn bruiloft genoten. Op die manier houd je het ook intiem, naar mijn mening. Net of een bruiloft niet al emotioneel genoeg is....Je familie wilt ook van jou genieten....Want zeg nou eerlijk, bij ons is het nog steeds een soort afscheid. Waarom zou je een hele dag bij een neggafa willen zitten in een kamertje, in plaats van bij je moeder, zussen, broers, vader....Naaste familieleden...Ik zou niet anders gewild hebben.
ps..heb niks tegen neggafas hoor..Ze oefenen ook maar een vak uit, net als ieder ander, maar het kost ontzettend veel geld en na die dag houd je er niks aan over....Behalve herinneringen??/ Yeah right....
Hey doum al aien?? Hoe is het?? Sinds wanneer mailen we niet meer???
Yassieeeeeeee :maf2: ... ben je hiero weer actief.. :nijn:
Mail me als je weer op je werk benT!!.. :D
Ps: wanneer maG ik de foto's zien!! :banana:
supersoesje
17-03-2005, 22:47
Yassieeeeeeee :maf2: ... ben je hiero weer actief.. :nijn:
Mail me als je weer op je werk benT!!.. :D
Ps: wanneer maG ik de foto's zien!! :banana:
:banana: :maf: Ik wil ook jullie foto's zien
( :hihi: )
yassie19
18-03-2005, 10:22
Ik en mijn man hebben het feest gescheiden gehouden. Ik heb niet teveel mensen uitgenodigd. We hebben een grote tuin, dus daar had ik een tent geplaatst... Dat was eerst wel even schrikken, (de mensen zullen zich toch wel een soort van benadeeld voelden, omdat we niet iedereen hebben uitgenodigd) want mijn zussen en broers hebben het weer wel groot gehouden en gewoon heel erg groot gehouden. Maar van mij hoefde dat helemaal niet. Waarom zou ik overdrijven in het uitnodigen van mensen. Ik had daar helemaal geen trek in. Wat ik al zei, ik wilde gewoon een intiem feestje, waarbij ik het zelf ook kon beleven...., samen met mijn familie uiteraard...'s avonds is mijn man mij op komen halen, zijn we naar zijn familie geweest...Daar even ons gezicht laten zien en daarna zijn we hem gepeerd......Bij hem was het ook heel klein, hij heeft ook niet iedereen uitgenodigd. En geloof me, ik heb er geen moment spijt van gehad..Ik heb de leukste bruiloft gehad, die ik me maar kon wensen...En ik ben dolgelukkig...
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.