Bekijk originele versie : Hoe kunnen we ooit in vrede leven???
Daarom is het bijv. een zeer goed punt om alle religieuze scholen te verbieden zodat er alleen nog maar openbare scholen zijn. Naar mijn mening wordt de afstand zo alleen maar kleiner als men gewoon gemengd bij elkaar in de klas zit.
Wie weet nog meer belangrijke dingen om de multiculturele samenleving weer kleur te geven?
Daarom is het bijv. een zeer goed punt om alle religieuze scholen te verbieden zodat er alleen nog maar openbare scholen zijn. Naar mijn mening wordt de afstand zo alleen maar kleiner als men gewoon gemengd bij elkaar in de klas zit.
Wie weet nog meer belangrijke dingen om de multiculturele samenleving weer kleur te geven?
Helemaal mee eens.
TatTwamAsi
16-03-2005, 14:41
Eigenlijk gaat de multiculturele Nederlandse samenleving best wel goed. Chinezen, Molukkers, Indonesiërs, Surinamers, Antillianen, Turken. Eigenlijk geen probleem.
Natuurlijk zijn er wel enkelen waar wèl problemen mee zijn, maar dat geldt net zo hard voor de autochtonen. Daar zitten ook rotte appels tussen.
Alleen de Marokkaanse gemeenschap geeft een probleem. Dit is zolangzamerhand mijn conclusie. En dat is sneu voor de velen in deze gemeenschap die wèl van goede wil zijn. Toch blijken deze, die wèl van goede wil zijn, hun mond te veel te houden als er zaken gebeuren die niet door de beugel kunnen, of vergoeilijken die zaken.
Te veel Marokkanen voelen zich hier niet thuis, voelen zich gediscrimineerd en hebben zich afgezet tegen de Westerse samenleving, kiezen partij tégen de USA en vóór de terroristische tendenzen in het Midden-Oosten, en radicaliseren binnen de Islam.
Hoe uit deze negatieve spiraal te komen, weet ik niet. Ik ben bang dat de Marokkaanse gemeenschap daar zelf uit moet komen. Tot nu toe nog weinig van gezien.
~~JuSt Me~~
16-03-2005, 15:45
Helemaal mee eens.
ikke ook helmaal mee eens.
Ik ben het ook helemaal eens Diyai :goedzo:
Is dit een slijmtopic ofzo? :likje: :likje: :hihi:
Je hoeft je niet aangesproken te voelen hoor :lekkerpuh
vrede bestaat niet meer!!!!
Ik denk dat de samenlezing vrij gemaakt moet worden van alle extreme elementen die geweld en onverdraagzaamheid prediken.
Ik ben niet eens zo tegen extremen. maar zo gauw er geweld, onverdraagzaamheid en zelfs mishandeling en moord en doodslag aan te pas komt. Mensen die deze praktijken praktizeren of stimuleren (ooproepen tot haat) moeten aangepakt worden en onschadelijk worden gemaakt door ze op te sluiten.
En dan heb ik het niet alleen over de Nederlandse Neonazi's.
Net zo goed het fout is om onderscheid te maken tussen bevolkingsgroepen is het een fout bevolkingsgroepen de kans te geven zich in zoveel mogelijk zaken zich van elkaar af te zonderen.
En om dit aan de basis (scholen voor kinderen) met kinderen, zij het in bescheidenwijze, al te gaan doen vindt ik niet verstandig.
Dat geldt voor meerdere, zij het kleine, dingen. Brochures in meerdere talen, Islamitische slagerijen, etc.
:D
De tijd van vrede was gekomen,
en is nu weer heengegaan ..
:moe:
houdoe
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.