Bekijk originele versie : Kan je jezelf een moslim noemen als je aanslagen pleegt ?
hoe denken jullie erover?
is het goed of is het fout
mijn mening erover : ik vind van niet want moorden is zwaar tegen de regels van de islam
0rgoglio
14-03-2005, 00:57
Ligt aan de intentie en interpretatie van de intentie...Is 't een aanslag of is 't een aanslag op de aanslag van de onderdrukker; waarbij ik Pisrael en Irak als voorbeeld wil aanhalen.
Is het voor de islamitische Palestijnen en Irakezen toegestaan 'eigen haard' met alle mogelijke middelen te verdedigen? Is dit een aanslag?
Orgo.
Bachelorette
14-03-2005, 01:00
ja hij/zij blijft een moslim ongeacht de daden (behalve als je ineens aan Shirk doet)
0rgoglio
14-03-2005, 01:11
ja hij/zij blijft een moslim ongeacht de daden (behalve als je ineens aan Shirk doet)
Dus wel shirk bi Allah? Je zou dus kunnen denken dat hij of zij die zichzelf en een ander 't leven 'ontneemt', voor God speelt?
Zo makkelijk is 't niet, zuster.
Orgo.
Jaa maar toch een moord is een moord en een moord is altijd slecht en niet toegestaan..
grtzz
Bachelorette
14-03-2005, 01:16
Dus wel shirk bi Allah? Je zou dus kunnen denken dat hij of zij die zichzelf en een ander 't leven 'ontneemt', voor God speelt?
Zo makkelijk is 't niet, zuster.
Orgo.
hij zal worden beoordeeld naar zijn intentie. Als hij een mujahied is, anderen doodt om zijn land te verdedigen, dan krijgt hij daar zijn beloning voor. Doodt hij voor zijn plezier of iets materieels ed dan is dat alleen grote zonde wat hij pleegt.
Ken je die hadith waarin een man 99 moorden pleegt en uiteindelijk toch vergeven wordt door Allah?
Begrijp me niet verkeerd hoor, ik keur moorden niet goed, maar als iemand vermoordt betekent het niet dat het een afvallige is (moet ie wel berouw tonen)
Bachelorette
14-03-2005, 01:17
Jaa maar toch een moord is een moord en een moord is altijd slecht en niet toegestaan..
grtzz
Precies! hij pleegt een moord en zal daarvoor zijn straf krijgen. simpel, elke daad heeft zijn consequenties.
khadija86
14-03-2005, 01:18
ja..ik had ook gehoord dat alle zondes vergeven kunnen worden..als je maar om vergevenis vraagt.. (behalve voor de grootste zonde=shirk)
Maar bij veel aanslagen komen ook onschuldige mensen om het leven , waardoor niet-moslims al gauw denken dat doden van mensen wel is toegestaan in de islam..terwijl het zeker niet zo is..
(tenzij uit zelfverdediging of doordat je wordt onderdrukt, wat het geval is bij Palestina en irak )
Wat hier in het westen vaak wordt vergeten is dat de aanslagen worden geplegd uit verzet en zelfverdeding ...
hij zal worden beoordeeld naar zijn intentie. Als hij een mujahied is, anderen doodt om zijn land te verdedigen, dan krijgt hij daar zijn beloning voor. Doodt hij voor zijn plezier of iets materieels ed dan is dat alleen grote zonde wat hij pleegt.
Ken je die hadith waarin een man 99 moorden pleegt en uiteindelijk toch vergeven wordt door Allah?
Begrijp me niet verkeerd hoor, ik keur moorden niet goed, maar als iemand vermoordt betekent het niet dat het een afvallige is (moet ie wel berouw tonen)
Nou ik ben het niet helemaal met je eens,
moorden voor je land enzo is gewoon onzin want hoe dan ook een moord is een moord.. praten is de beste oplossing zo voorkom je nog meer problemen en geweld en je moord niet dat is het beste
met praten bereik je veel meer
maarja het gebeurd iedere zn eigen mening erover en zn daden
maar oorlog is sowiezo niet toegestaan we zijn allemaal kinderen van God dus is het niet goed te praten
0rgoglio
14-03-2005, 01:32
Klopt, die hadieth ken ik insha Allah. Maar ik waag me niet graag aan religieuze zaken zoals deze. Nadenken is must, maar soms ook weer niet omdat ik van mening ben dat de Koran en Overleveringen soms een ingewikkelde labyrint kunnen zijn voor noobs zoals ik.
Knippen en plakken vind ik niet fijn. Wél zou ik je graag willen doorzenden naar de volgende site:
De Authentieke Dogmatiek en Methodiek volgens het Begrip van de Vrome Voorgangers (http://selefiepublikaties.com/)
Orgo :D
Klopt, die hadieth ken ik insha Allah. Maar ik waag me niet graag aan religieuze zaken zoals deze. Nadenken is must, maar soms ook weer niet omdat ik van mening ben dat de Koran en Overleveringen soms een ingewikkelde labyrint kunnen zijn voor noobs zoals ik.
Knippen en plakken vind ik niet fijn. Wél zou ik je graag willen doorzenden naar de volgende site:
De Authentieke Dogmatiek en Methodiek volgens het Begrip van de Vrome Voorgangers (http://selefiepublikaties.com/)
ik bewonder je eerlijkheid agi
goede site trouwens:goedzo:
Laat ik dit zeggen:
Een Moslim is geen terrorist, en een terrorist is geen Moslim.
dus: moslim ¬ terrorist en clashh = iblies?
uhh
nog een keer??
moslim is ongelijk aan terrorist en clashh is gelijk aan iblies?
Bachelorette
14-03-2005, 08:14
Nou ik ben het niet helemaal met je eens,
moorden voor je land enzo is gewoon onzin want hoe dan ook een moord is een moord.. praten is de beste oplossing zo voorkom je nog meer problemen en geweld en je moord niet dat is het beste
met praten bereik je veel meer
maarja het gebeurd iedere zn eigen mening erover en zn daden
maar oorlog is sowiezo niet toegestaan we zijn allemaal kinderen van God dus is het niet goed te praten
en als ik in MIJN huis word aangevallen en verkracht en in elkaar geslagen noem maar op en op de een of andere manier steek ik uit zelfverdediging mijn verkrachter neer. Vermoord ik dan nog steeds iemand of is het puur zelfverdediging, immers mijn intentie is anders dan een huurmoordenaar..
we zijn geen kinderen van God.
Bachelorette
14-03-2005, 08:18
I understand ;)
Thanks
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.